Sian maku pois ruuasta :((( HELP!
Siis voi helvetti, kokkasin lihapullakastiketta. Pyörittelin sika-nauta -jauhelihasta lihapullia, jauheliha näytti ja tuoksui ihan normaalilta eikä koostumuksessa ollut mitään erityistä, päiväystäkin vielä jäljellä pari päivää. Heitin lihapullat tomaattikastikkeen joukkoon ja annoin niiden kypsyä siellä.
Nyt söin niin lihapullat maistuu ja haisee 'liikaa' sialle, ihan sikalalle :( Ei tota meinaa pystyä syömään kun alkaa kuvottaan!
Mitä mä tein väärin vai johtuuko siitä että normaalisti käytän vaan naudanlihaa? Saako tota ruokaa enää pelastettua, siitä riittäis vielä useemmaksi päiväksi :(
Kommentit (26)
Olisit tehnyt niistä lehtipihvejä.
Sen yhden aterian söin minkä jälkeen tämän kirjoitin. Nuuhkaisin vielä hellalla olevaa ruokaa ja meinas yrjö lentää joten roskiin heitin koko setin ja siitä asti olen tuulettanut yksiötäni. Sormiinkin tarttui etova haju siitä lihapullien pyörittelystä eikä meinannut lähteä pesemällä pois :(
Harmittaa tosi tosi tosi paljon kun inhoan ruuan roskiin heittämistä, mutta muistanpa jatkossa ostaa pelkkää nautaa kun jauhelihaa tarviin.
Vierailija kirjoitti:
Sen yhden aterian söin minkä jälkeen tämän kirjoitin. Nuuhkaisin vielä hellalla olevaa ruokaa ja meinas yrjö lentää joten roskiin heitin koko setin ja siitä asti olen tuulettanut yksiötäni. Sormiinkin tarttui etova haju siitä lihapullien pyörittelystä eikä meinannut lähteä pesemällä pois :(
Harmittaa tosi tosi tosi paljon kun inhoan ruuan roskiin heittämistä, mutta muistanpa jatkossa ostaa pelkkää nautaa kun jauhelihaa tarviin.
Eikai kukaan paljain käsin koskettele raakaa-lihaa!? Aina suojakäsineet kädessä!
Tuon takia jauhen liha pitää aina pestä
Sian jauhelihaa ei kyllä pysty syömään ellei ole siihen lapsesta asti kasvanut. Tämä koskee kaikkia sikaa sisältäviä jauhelihoja. Sen sian hajun tuntee jo ennen kuin joutuu kylässä maistamaan, yök. Ja ihan on turha tulla kommentoimaan että sikanauta on parasta siihen tai tähän kaalimössöön. Se ei maistu kuin tottuneelle. Sama juttu kuin tupakan kanssa. Hyvää, kun tottuu.
Lihanleikkajana tiedän, että mistä osista se tehdään, joten itse en syö teollista jauhelihaa. Toisaalta itsetietoisesti tehty jauheliha, jossa on sopivasti jänteitä ja vaikka paistin pahaista osiata saatua silppua , on parasta. sitä vain on liian vähän myytäväksi.