HELP! Mitä lounasta mukaan töihin?
Hei! Teen sunnuntaisin lounaat valmiiksi töihin aina seuraavalle viikolle. Tuntuu hankalalta keksiä terveellisiä ja hyviä lounaita! Anna oma ehdotuksesi?
Tyypillisiä mitä yleensä teen on esimerkiksi lihapullia, höyrytettyä parsakaalia ja tomaattia+keitetty kananmuna.
Makaroonilaatikot ym olisivat helppoja mutta eivät kovin terveellisiä.
Olen kiitollinen avusta!
Kommentit (14)
Makaronilaatikkoon voi laittaa muutakin kuin vaaleaa makaronia ja rasvaista jauhelihaa... Vai mitä tarkoitat ettei ole riittävän terveellisiä laatikot?
Sosekeitto. Sen kanssa voi ottaa sitten eri päivinä leipää juustolla tai kinkulla, munan, raejuustoa... Keittoa voi myös tuunata eri päiville. Jos teet jonkun miedon keiton niin lisää maanantaina vähän vuohenjuustoa, tiistaina vaikka paahdettuja siemeniä jne.
Täysjyvätortilla-wrap. Sisään vaihdellen
Tomaattia
Salaattia
Salsaa
Kalaa
Yrttejä
Guacamolea
Kaaliraastetta
Jauhelihaa
Rucolaa
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikkoon voi laittaa muutakin kuin vaaleaa makaronia ja rasvaista jauhelihaa... Vai mitä tarkoitat ettei ole riittävän terveellisiä laatikot?
Hei! Toki voi laittaa ja usein laitankin vihanneksia vaikka kuinka! Siltikin en ehkä saa siihen niin paljoa vihanneksia kuin tahtoisin ja lisäksi hiilarit päivällä vähän väsyttää :) Ap.
Vierailija kirjoitti:
Täysjyvätortilla-wrap. Sisään vaihdellen
Tomaattia
Salaattia
Salsaa
Kalaa
Yrttejä
Guacamolea
Kaaliraastetta
Jauhelihaa
Rucolaa
Kiitos! Tätä voisi kokeilla lounaana! Ap
Mä teen paljon kasvisvuokia ja niihin joku proteiini. Riippuu mitä on parhaiten tarjolla, nyt esim. kaalilaatikkoa porkkanalla ja jauhelihalla. Kestää vielä pakastamisenkin hyvin. Teen usein myös munakkaita mihin lisään esim. lihaa ja kasviksia, parsakaali-porkkanamunakas on tosi hyvää.
Mietinkin noita munakkaita! Miten helposti ne kestää uudelleen lämmittämisen? Esimerkiksi muffinsi-vuokaan tehdyt munakkaat tuntuisi todella helpolta ja hyvältä eväältä! Ap.
Vierailija kirjoitti:
Makaroni on makaroni oli se minkä väristä vaan, ei tumma ole sen terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin noita munakkaita! Miten helposti ne kestää uudelleen lämmittämisen? Esimerkiksi muffinsi-vuokaan tehdyt munakkaat tuntuisi todella helpolta ja hyvältä eväältä! Ap.
Munakas on parhaimmillaan tuoreena. Ehtisitkö valmistaa sen samana aamuna, tai tekisit sunnuntaina munakkaan maanantaiksi, muille päiville vaikka keittoa tms.
Juureksia voi käyttää myös monipuolisesti: olen itse niistä tehnyt esim. "ranskalaisia", sosetta, keittoja ja vuokia. Ja juureksilla meinaan karppausmielessä lanttua, punajuurta, naurista yms. Vähän perunaa mukaan jos haluaa hiilareita. Yksi aivan mieletrömän hyvä uunivuoka on sellainen, johon pilkotaan perunaa ja porkkanaa, jauhelihaa ja raejuustoa kerroksittain lasagnetyyliin. Maustaa kunnolla, niin on aivan mielettömän hyvää ja raejuusto sopii sinne väliin uskomattoman hyvin. :)
Sitten ihan perus keitot jauhelihasta tai esim. siskonmakkarasta ovat nopeita tehdä ja teeveellisiä.
Tee muna-juustopiirakka. Sekoita kulhossa munia, juustoraastetta ja halutut täytteet, kasviksia/kinkkua/kalaa/jämälihapullia/jne......ja halutut mausteet. Paista 220 asteessa kypsäksi.
Mä teen usein simppelin salaatin , lisukkeena joko munaa , raejuusto tai lihaa/tofua ym.
Up