Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tarjoatte karjalanpiirakoita juhlissa, paistatteko itse vai ostatteko valmiita? Lämmitys?

Vierailija
04.08.2016 |

Tulossa rippijuhlat. En aio leipoa itse, eikä uunihommat huvita, kun osa vieraista tulee suoraan kirkosta kanssamme.
1) paistanko pakastepiirakat aamulla
2) sulatanko valmiita pakastepiirakoita aamuksi
3) ostanko Lidlistä valmiina pikkupiirakoita edellisenä päivänä
4) pitääkö niitä lämmittää ja miten se onnistuu nopeasti?

Miten te ehtoisat emännät toimitte?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.

Vierailija
2/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tarjoa karjalanpiirakoita. Todella nolo ja vanhanaikainen tarjottava...

Vierailija
4/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Moilasen valmiita pakastettuja karjalanpiirakoita, jotka lämmitän uunissa heti juhlien alussa. Raa'at pitäisi kastaa paistamisen jälkeen voisulaan ja haiduttaa, jotta ne olisivat hyviä. Se on minusta liian työlästä.

Missään tapauksessa en kehtaisi tarjota juhlissa Lidlin piirakoita. Ehdottomasti juhlissa tarjottavat karjalanpiirakat pitää lämmittää. Kylmät ovat liian arkisia.

Vierailija
5/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä karjalanpiirakat meilläpäin ole juhlaruokaa, mutta saako jostain leipomosta tai pitopalvelusta ostettua? En mitään pakastemoskaa tarjoaisi.

Vierailija
6/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tarjoa karjalanpiirakoita. Todella nolo ja vanhanaikainen tarjottava...

Meillä oli karjalanpiirakoita rippijuhlissa, kutsuvieraita n. 30 ja piirakoita sata ja lähes kaikki meni munavoin kanssa kuin kuumille kiville ja suolaisia piiraita ja pasteijoita jäi reilusti yli.

Meille karjalanpiirakat tuli kotileipomosta ja sitä mukaan lämmitettiin mikrossa tarjoiluastiaan pienissä erissä.

Karjalanpiirakat voi myös pakastaa, eikä maku tai rakenne kärsi.

Vierailija
7/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pakastemoskaa? Moilasen pakastepiirakat ovat oikeasti hyviä ja hakkaavat useimpien leipomoiden vehnäiset "karjalanpiirakat" 10-0.

Vierailija
8/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä karjalanpiirakat meilläpäin ole juhlaruokaa, mutta saako jostain leipomosta tai pitopalvelusta ostettua? En mitään pakastemoskaa tarjoaisi.

Karjalanpiirakat kuuluvat aina karjalaiseen pito(juhla)pöytään.

Vierailija
9/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin piirakat ovat ihan jees. Tällaista asiaa vaan on turha kysyä palstalta, kun täällähän mammat leipovat itse piirakkansa, kasvattavat ja puivat itse rukiinsa sekä keittävät riisipuuronkin oman lehmän maitoon... ;-)

Vierailija
10/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite leivon.Edellisenä iltana.

Kylmänä tarjoon munavoin kanssa.

Perunakakkarat on parempiakin kylminä.

Vierailija
11/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin piirakat ovat ihan jees. Tällaista asiaa vaan on turha kysyä palstalta, kun täällähän mammat leipovat itse piirakkansa, kasvattavat ja puivat itse rukiinsa sekä keittävät riisipuuronkin oman lehmän maitoon... ;-)

unohdit mainita että viljelevät myös riisinsä

Vierailija
12/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse vieraana juhlissa, niin toivoisin kyllä saavani itse tehtyjä piirakoita sellaisten kaupan piirakoiden sijaan...

Mikään ei ole niin kivaa kuin olla maalaishäissä joissa on morsiamen mummo leiponut piirakat ja tehnyt karjalanpaistin koko yön yli hauduttamalla... =)

btw: sulhaspiirakat olis teeman mukaisesti aika kova juttu! =D

Vierailija
13/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ostanut Moilasen piirakoita pakasteesta, paistanut ne kypsiksi edellisenä iltana (tai paljon aikaisemmin ja laittanut kypsänä takaisin pakastimeen). Juhlapäivänä olen mikrossa lämmittänyt edellisenä päivänä paistamani piirakat ja laittanut ne liinan alle koriin. Pysyvät paremmin lämpimänä mutta kaikkia ei kannata kuitenkaan kerralla lämmittää. Pakastetut (kypsät) piirakat olen ottanut sulamaan juhlapäivää edellisenä iltana tai viimeistään aamulla ja lämmittänyt ne samoin mikrossa.

Raakoja pakastepiirakoita ei ole pakko voisulalla ja/tai maidolla voidella, kyllä ne liinan alla paiston jälkeen pehmenevät ja suunnilleen saman ajan saa odotella (olikohan 10-20min?).

Vierailija
14/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin piirakoissa on suurin osa kuoresta vehnää. Eivät ne ole mitään oikeita karjalanpiirakoita. Sen sijaan Moilasen cocktailpiirakoissa on ruista enemmän kuin vehnää.

Vierailija
15/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat on perinteinen tarjottava täällä Itä-Suomessa olipa juhlat mitkä tahansa.

Voit ostaa valmiinakin, nopeiten lämmität ne mikrossa tai sitten laitat uunin kuumaksi ja pellillä.

Olen leipomoalalla mutten koskaan ole ollut kiinnostunut piirakoiden tekemisestä ja enkä niitä ole juhlissamme tarjonnutkaan. Joulupöydässä niitä pitää olla ja voin niitä leipoa tai ostan ne valmiina oppilaitoksen myymälästä. Jos muulloin halutaan piirakoita niin valmispiirakat saavat kelvata.

Leivon kaikkea muuta paljon mieluummin.

Vierailija
16/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse vieraana juhlissa, niin toivoisin kyllä saavani itse tehtyjä piirakoita sellaisten kaupan piirakoiden sijaan...

Mikään ei ole niin kivaa kuin olla maalaishäissä joissa on morsiamen mummo leiponut piirakat ja tehnyt karjalanpaistin koko yön yli hauduttamalla... =)

btw: sulhaspiirakat olis teeman mukaisesti aika kova juttu! =D

EIKÖ MIKÄÄN?? No, huvinsa kullakin..

Vierailija
17/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös Fazerin Lappeenrannan ruiskuoreen tehnyt piirakat ovat hyviä ja 6kpl pakkaus on vielä edullinen, vain pari euroa.

Vierailija
18/18 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse tietysti.

Mutta en kyllä isolle porukalla. Aikamoinen homma rueta pyörittämään sen sata piirakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän