Kun ihmiseltä poistetaan hammas, niin mitä sille tehdään?
Ei kai sitä roskiin heitetä? Ainakin minusta tuntuu kauhealta, että kaatopaikalle päätyy pieni osa ihmistä, vaikka se olisikin vain hammas.
Kommentit (29)
Multa poistettiin tossa vuosi sitten viisaudenhammas, jonka hammaslääkäri sitten pudotti suoraan mun kurkkuun vahingossa. Ei anteeksipyyntöä, nainen vain kikatti kuin pikkutyttö..
Ne kiinnitetään tietenkin puuttuvan hampaan tilalle sellaisen ihmisen suuhun, jolla ei jostain syystä ole suussa jotain hampaista.
Ilmeisesti ne lajitellaan erikseen biologiseen jätteeseen. Se taas poltetaan tai haudataan kaatopaikalle omaan paikkaansa. (En voi uskoa että todella guugletin tätä)
Vastaanotolla jossa itse olen töissä ne heitetään roskiin jos potilas ei halua hammasta itselleen. Meidän kaupungissa jätteet menee poltettavaksi, eli eivät päädy varsinaisesti kaatopaikalle. Kyllähän sun hiukset/kynnen palat/verta sisältävät nenäliinat tms. päätyy myös kaatopaikalle, miten hammas eroaa niistä?
Tekareita vanhuksille, päälle jokin pinnoite. Eivät toinen jalka haudassa olevina huomaa eroa.
Myydään/lahjoitetaan lääketeollisuudelle, joka jauhaa ne ja käyttää lääkkeiden ainesosana.
Tästä tuli mieleen tapaus kun olin vielä hammashoitaja ammatiltani (jouduin vaihtamaan alaa selkävaivojen takia). Kerran asiakkaana oli vähän alkoholisoituneen oloinen vanhempi rouva, ja kun hammaslääkäri kertoi hänelle että yhtene hampaaseen voitaisiin joko tehdä juurihoito tai sitten se voitaisiin poistaa, niin tämä rouva totesi "Vittuun vaan"! Minulla on kummallinen huumorintaju ja erittäin visuaalinen mielikuvitus, ja minun oli vaikea pidättää naurua, kun mieleen nousi kuva siitä miten häneltä poistettaisiin hammas ja laitettaisiin emättimeen :D
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri keittää ne ja tekee niistä kaulakorun itselleen. Vaaditaan paljon hampaita.
Kyllä. Sit kun hammaslääkärit kokoontuu kerran vuodessa jossain päin Suomea, niin siellä vanhoilla alan ammattilaisilla on niitä riipuksia paljon. Niitä arvostetaan enemmän. Ne on semmonen alan sisäinen hierarkiajuttu.
Viisurissani oli reikä, mutta en ymmärrä miksi se olisi estänyt sen, että en saa hammasta itselleni mukaan? Veljeni sai kyllä omansa (vaikka oli myös reikäinen) mukaan eri hammaslääkäriltä? 0.0
(12 Jatkaa)