Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen äiti lupasi maksaa miehen velat, jos eroamme

Vierailija
04.08.2016 |

Olen ollut jo jokusen vuoden avoliitossa ja meillä on 3-vuotias lapsi. Asumme miehen omistamassa talossa, josta miehellä on vielä reilu 100 tuhatta velkaa. Lisäksi lämmityskulut on aika korkeat koska talo on vanha. Paikka on miehen lapsuudenkoti, jonka hän on lunastanut vuosia ennen kuin tapasimme. Lapsi ei ollut suunniteltu ja lapsen tultua olen käyttänyt huomattavan määrän rahaa talon kunnostukseen ja ylläpitoon, olen mm. ostanut ilmalämpöpumpun. Mies käy töissä ihan kohtalaisella palkalla, itse olen tehnyt töitä pätkissä ja muutoin elellyt säästöillä ja perinnön turvin. Vaikka olemme seurustelleet jo vuosia, olen nähnyt miehen äidin vain ohimennen. Äiti ei pidä minusta, osasyy on ulkonäköni ja osasyy downshiftaava elämäntapani. Mieskään ei juuri ole äitinsä kanssa tekemisissä.
Nyt on paljastunut mieheni uhkapelitausta ja se, että hän on niissä merkeissä velkaantunut rajusti eri tahoille. Nyt näitä velkoja on sitten ilmeisesti uhattu alkaa periä hieman kovaotteisimmin ja uhkailua on ilmeisesti suunnattu myös minuun ja lapseen. Miehe taustasta on viime aikoina paljastunut sellaisia asioitaa ja valheita mitä en ikinä olisi voinut kuvitella. Mieli tekisi kasata kamat ja lähteä lapsen kanssa, mutta tavallaan en halua jättää sosiaalista verkostoa, minkä olen täällä luonut ja lapsellekkin on parempi kun on isä kuvioissa. Enkä halua myöskään antaa sitä nautinto miehen äidille, sillä hän sanoi maksavansa miehen velat jos eroamme.
Toisaalta pelottaa nämä velanperimiset mutta eihän ne kyllä minulle kuulu kun ovat miehen velkoja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että velanperijöitä kiinnostaa kuuluuko velat sulla vai ei. Ne repii ne sun ja lapsesi selkänahasta jos se on ainoa keino ne saada

Vierailija
2/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Voitte palata yhteen kun velat on maksettu, jos enää sit kiinnostaa edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Suomessa!

Vierailija
4/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei Suomessa!

Tapahtuu todellakin suomessa. Tunnen tyypin jolta katkottiin kaksi sormea kirveellä koska oli velkaa väärille henkilöille. Ja samaisen kaverin sisko hakattiin sairaalaan näiden velkojen takia

Vierailija
5/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa sellaiselta että pakkaisin jo.

Musta on epärealistista odottaa että miehenäiti maksaisi sinunkin velat. Hyvä että miehelläsi on joku muu joka jatkossa maksaa hänen elämänsä. Ei tuo uhkapeli ja ylivarojen eläminen tosta tule muuttumaan.

Vierailija
6/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että velanperijöitä kiinnostaa kuuluuko velat sulla vai ei. Ne repii ne sun ja lapsesi selkänahasta jos se on ainoa keino ne saada

Miten se olisi mahdollista? Eihän ap ole naimisissa miehensä kanssa.

Vierailija
7/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se olisi mahdollista? Eihän ap ole naimisissa miehensä kanssa.

Luuletko että ne velanperijät käyttää lakia että saavat ne takasin? Uhkailevat ja kiristävät ja pahimmassa tapauksessa käyvät käsiksi jotta pelottelevat miestä maksamaan tai saavat naisen maksamaan jotta jättävät rauhaan.

Vierailija
8/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo jokusen vuoden avoliitossa ja meillä on 3-vuotias lapsi. Asumme miehen omistamassa talossa, josta miehellä on vielä reilu 100 tuhatta velkaa. Lisäksi lämmityskulut on aika korkeat koska talo on vanha. Paikka on miehen lapsuudenkoti, jonka hän on lunastanut vuosia ennen kuin tapasimme. Lapsi ei ollut suunniteltu ja lapsen tultua olen käyttänyt huomattavan määrän rahaa talon kunnostukseen ja ylläpitoon, olen mm. ostanut ilmalämpöpumpun. Mies käy töissä ihan kohtalaisella palkalla, itse olen tehnyt töitä pätkissä ja muutoin elellyt säästöillä ja perinnön turvin. Vaikka olemme seurustelleet jo vuosia, olen nähnyt miehen äidin vain ohimennen. Äiti ei pidä minusta, osasyy on ulkonäköni ja osasyy downshiftaava elämäntapani. Mieskään ei juuri ole äitinsä kanssa tekemisissä.

Nyt on paljastunut mieheni uhkapelitausta ja se, että hän on niissä merkeissä velkaantunut rajusti eri tahoille. Nyt näitä velkoja on sitten ilmeisesti uhattu alkaa periä hieman kovaotteisimmin ja uhkailua on ilmeisesti suunnattu myös minuun ja lapseen. Miehe taustasta on viime aikoina paljastunut sellaisia asioitaa ja valheita mitä en ikinä olisi voinut kuvitella. Mieli tekisi kasata kamat ja lähteä lapsen kanssa, mutta tavallaan en halua jättää sosiaalista verkostoa, minkä olen täällä luonut ja lapsellekkin on parempi kun on isä kuvioissa. Enkä halua myöskään antaa sitä nautinto miehen äidille, sillä hän sanoi maksavansa miehen velat jos eroamme.

Toisaalta pelottaa nämä velanperimiset mutta eihän ne kyllä minulle kuulu kun ovat miehen velkoja.

Tuo on kyllä mahdollisimman huono peruste jäämiselle. Olisi hyvä, että mies pääsisi eroon velkojistaan ja siten ehkä säästäisi henkensäkin, niin uhkaavalta tilanne kertomasi perusteella kuulostaa, ihan alamaailman hommaa.

Vierailija
9/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattais ottaa tosissaan. Jos miehen tappaa niin ei se opi eikä maksa ikinä. Jos taas kohdistaa uhkailunsa toisen rakkaimpiin nii saattaa jotain jo tapahtuakin... Hiekkakuopilla on ihmisiä ollut aika pienistäkin summista...

Vierailija
10/10 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattais ottaa tosissaan. Jos miehen tappaa niin ei se opi eikä maksa ikinä. Jos taas kohdistaa uhkailunsa toisen rakkaimpiin nii saattaa jotain jo tapahtuakin... Hiekkakuopilla on ihmisiä ollut aika pienistäkin summista...

Mies sanoi ettei tiedä mitä velkojat sekoilevat ja että jos hänellä on velkoja ne, ovat korkeintaan unohtuneita ja ei paria sataa enempää. Meille tuli postilaatikkoon kuori jossa oli "lasku" 13 000e ja eräpäivä "heti tai vastaat seurauksista". Kirjeessä ei ollut vastaanottajaa eikä lähettäjää joten avasin sen.