Päivän mielensäpahoittaja: sokkovuokraaja Keravalta...
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000001233205.html
60 neliön kämppä Keravalla 770e/kk. Pistorasioissa maalia, joten vaatii uutta asuntoa. Ei viitsinyt kuitenkaan tarkistaa asuntoa ennen vuokrasopimuksen tekoa, eikä alhainen neliövuokra herättänyt mitään epäilyksiä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Luitko juttua? Ei asuntoja aina pääse tarkistamaan etukäteen ja esim. HOASilla ei edes saa tarkistaa. Sinulle annetaan joku kämppä ja se on siinä.
Joo luin, mutten huomannut kohtaa, jossa sanottiin ettei asuntoa saanut käydä tarkistamassa. Ja tuo oli VVO:n kämppä. Ja itselläni ainakin olisi herännyt kysymyksiä noin halvasta neliöhinnasta...
Eikös tarina päättynyt hyvin? Hän sai uuden asunnon Helsingistä tuon Keravan kämpän tilalle. Kotieläimet vähän mietityttää. Ne saa usein uuden asunnon nopeasti huonoon kuntoon. No se asia ei minulle kuulu.
Olen asunut VVO:n asunnossa. Kyllä siellä muovilattia vähän irvisteli ja allaskaappi oli niin kupera, ettei sinne pystynyt laittamaan mitään kun ei olisi pysynyt esim. pesuaineet pystyssä. Vuokra nousi jatkuvasti sinä aikana kun siinä asuin ja luin sopimuksesta, että voi nousta enintään 8%, joopa oli kyllä enemmän ne korotukset. Pidin asunnon kuitenkin siistinä. Mitään remonttia en tehnyt tai ei tehty. Uudet uunipellit pyysin kun ne vanhat oli niin ruostuneita ja ryönäsiä. Kun muutin pois siivottiin kunnolla kaikki. No tuli perässä valitusta, että ikkunat olis voinu pestä. Sinne meni sitten siivooja ja pesi ikkunat ja puhdisti lattiakaivot. 30€ lasku tuli tunnin työstä, joka on ihan ok. Itse olin muuttanut kauemmas niin ei olis ollu järkee lähtee enää.
Se on tietysti kurjaa, että ei pääse asuntoo katsomaan etukäteen, jos muuttaa kauempaa. Mutta oikeasti muutama maalitahra niin... Ei ne vuokra-asunnot mitään lukaaleja ole tuohon hintaan pk-seudulla. Ihan oikeasti. Ja ihmetyttää kyllä tuo, että monen lemmikin kanssa uuteen asuntoon. Missähän kunnossa se asunto on sen jälkeen
Luitko juttua? Ei asuntoja aina pääse tarkistamaan etukäteen ja esim. HOASilla ei edes saa tarkistaa. Sinulle annetaan joku kämppä ja se on siinä.