Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tarjosi yleislääkäri tänään jo

Vierailija
04.08.2016 |

vaihdevuosihoitoon hormonikierukkaa. Ikää 41v, enkä itse puhunut mitään, että sellaista tarvisisin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis ole mitään oireita siihen suuntaan. Aletaanko niitä jo nyt hoitamaan?

Vierailija
2/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on paikat tupsahtaa ja alapää falskaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 40v ja mulle tarjottiin kans viime talvena, ei varsinaisiin vaihdevuosiin (alkaneet myöhään suvun naisilla) vaan siihen kun vaihdevuosien lähestyessä voi alkaa kaikenlaisia ei-toivottuja oireita. Mulla ainakin vuoto runsastunut vuosien myötä ja olen tosi kipeä nykyään menkkojen aikaan, kierto lyhentynyt 30stä 23-24:ään ja sellaista ärsyttävää tiputtelua tulee ennen ja jälkeen pitkään. Nää on kuulemma tyypillisiä joskus neljänkympin jälkeen tulevia oireita.

Laitettiin kierukka kun ehkäisyllekin on tarvetta ja sterilisaatiokaan ei ihan heti innostanut. Kivut on häipyneet liki kokonaan ja vuotomäärä pienentynyt hurjasti. Kierto nyt n. 27 päivää, mutta se tiputteluvuoto... sitä tulee vielä pitempään kuin ennen. Tosin en tarvi välttämättä edes pikkuhousunsuojaa siihen, mutta ärsyttävää silti. Puoli vuotta on se värkki nyt ollut, vielä en aio poistattaa kun tiputtelukin on koko ajan ollut vähenemään päin.

Vierailija
4/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mä jotenkin ihmettelin. Mutta ehkä sitä on jo vanha, vaikka ei siltä tunnu heh. Ap

Vierailija
5/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäri lisäsi vielä, että kierukka on ensisijainen ehkäisy ikäiselleni. Olen tähän asti pärjännyt ilmankin, mutta pakko kait uskoa. Ap

Vierailija
6/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi nuori mieslääkäri, luultavasti vasta valmistunut. Ehkä kokemuw tosiaan puuttui. Ap

Vierailija
7/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene alan asiantijalle, gynekologille. Ainakin FSH mittaus, toki muutakin

Vierailija
8/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei siis ole mitään oireita siihen suuntaan. Aletaanko niitä jo nyt hoitamaan?

Jos nyt tarvitset ehkäisyä, se voidaan hoitaa hormonikierukalla, joka sitten myöhemmin toimii myös hormonikorvaushoidon osana.

Vierailija
9/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vaihdevuosien takia kierukkaa. Ravintoon satsaan entistä enemmän, jos ikäviä oireita alkaa tulla. Ehkäisyä en tarvitse, mies ei pysty. Olen 41v.

Vierailija
10/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kesti ekan kierukan laittamisen jälkeen yli puoli vuotta tiputteluvuotoa. Sen jälkeen helpotti ja nykyään menkat kestää vaan yhen kaks päivää, vuoto olematonta, kivut poissa. Kierukka ollut yhteensä n. 8 vuotta, toinen siis nyt.

Vierailija
11/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, miten satsaat ravintoon? Mitä kannattaa suosia?

Vierailija
12/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pointti oli se, että lääkäri ehdottelee mulle vaihdevuosihoitoja, ilman, että niistä kysyn. Ja en mielestäni ole vaihdevuosi-ikäinen. Ap

Vierailija
13/35 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis aika ihme asia. Et ole sen ikäinen, että iän vuoksi niitä voisi tarjota.

Vierailija
14/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarjotaanko niitä iän vuoksi kenellekään.

Vierailija
15/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ikäsi on niillä korvilla, että olet vaihdevuosiasiakas. Ihan ok on.

Vierailija
16/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarjotaanko niitä iän vuoksi kenellekään.

Ei mulle ainakaan ole ikinä tarjottu ja olen jo 55, kuukautiset loppuivat 3 vuotta sitten. Mitään muita vaihdevuosioireita mulla ei ole vielä ollut, kai ne tulee joskus aikanaan. 

Vierailija
17/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti olen jo vaihdevuosiasiakas ikäni vuoksi? Ap

Vierailija
18/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kuvitellut sen olevan 10v päästä. Ap

Vierailija
19/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti olen jo vaihdevuosiasiakas ikäni vuoksi? Ap

Vaihdevuodet alkavat 45-55 -vuotiaana, keskimäärin 51-vuotiaana. Mutta onhan sellaisia tyttöjäkin, joilla kuukautiset alkavat jo 9-vuotiaana, joten vaihdevuodet voivat joillain alkaa jo sun iässäsikin. 

Vierailija
20/35 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Hyvä tietää. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi