Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaaminen

Vierailija
04.08.2016 |

Olen 13.v tyttö ja aion alkaa meikkaamaan kouluun kun menen 7 luokalle. Olen ostanut kaverini kanssa meikkejä ja olemme yhdessä harjoitteleet meikkaamaan. Osaan meikata jo hyvin. Käytän meikissäni peitepuikkoa, meikkivoidetta, puuteria, aurinkopuuteria, kulmakynää, kulmageeliä, ripsaria ja kajalia. Äitini ei kumminkaan tiedä, että olen ostanut meikkejä ja en uskalla kertoa hänelle koska pelkään että hän suuttuu. Pitäisikö minun kysyä lupa meikkaamiseen vai voinko vaan ekana koulupäivänä pistää meikit päähän?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pistä meikkejä päähän vaan kasvoille

Vierailija
2/7 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä tarkoitinkin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa äidille ja näyttää myös äidille se meikki.

Ihan vain koska, jos et sittenkään osaakaan meikata vaikka itse oletkin varma taidoistasi, niin äitisi voi sitten neuvoa. Jos menet ensimmäisenä koulupäivänä huono meikki naamalla kouluun, saatat joutua silmätikuksi koko yläasteen ajaksi.

Vierailija
4/7 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä voisit jutella äidin kanssa ensin ettei vaan tule liian isona yllätyksenä. Jos äiti on ajatusta vastaan niin sano että haluat ja aiot joka tapauksessa alkaa meikata ja kysy mikä äidin mielestä olisi sopivaa. Melkein kaikki sinun isässäsi haluavat meikata joten eiköhän äitisi sen ymmärrä. (Eri asia sitten on se että meidän muumoiden mielestä sinun ikäisesi tytöt ovat kauniita ilman meikkiäkin ettekä sitä tarvitsisi, ainakaan niin paljoa.)

Ja sitten haluaisin neuvoa sinua vähän. Olet vielä tosi nuori ja sinulla on varmasti oikein kirkas ja kaunis iho. Et varmaankaan tarvitse kaikkia noita. Ainakaan peitepuikko-meikkivoide-puuteri-aurinkopuuteri -yhdistelmää. Jos sinulla on näppyjä niin tietysti niitä voi peittää, mutta muuten kannattaa pyrkiä mahdollisimman luonnolliseen lopputulokseen. Ihan samalla lailla mekin sementoitiin naamavärkki teineinä, mutta nyt kun ajattelee niin se oli ihan järjetöntä - kun todellakaan ei olisi ollut aihetta!

Vierailija
5/7 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iässäsi:D

Vierailija
6/7 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä voisit jutella äidin kanssa ensin ettei vaan tule liian isona yllätyksenä. Jos äiti on ajatusta vastaan niin sano että haluat ja aiot joka tapauksessa alkaa meikata ja kysy mikä äidin mielestä olisi sopivaa. Melkein kaikki sinun isässäsi haluavat meikata joten eiköhän äitisi sen ymmärrä. (Eri asia sitten on se että meidän muumoiden mielestä sinun ikäisesi tytöt ovat kauniita ilman meikkiäkin ettekä sitä tarvitsisi, ainakaan niin paljoa.)

Ja sitten haluaisin neuvoa sinua vähän. Olet vielä tosi nuori ja sinulla on varmasti oikein kirkas ja kaunis iho. Et varmaankaan tarvitse kaikkia noita. Ainakaan peitepuikko-meikkivoide-puuteri-aurinkopuuteri -yhdistelmää. Jos sinulla on näppyjä niin tietysti niitä voi peittää, mutta muuten kannattaa pyrkiä mahdollisimman luonnolliseen lopputulokseen. Ihan samalla lailla mekin sementoitiin naamavärkki teineinä, mutta nyt kun ajattelee niin se oli ihan järjetöntä - kun todellakaan ei olisi ollut aihetta!

Tätä piti tulla sanomaan. Olet varmasti hyvin kaunis, kannattaa kiinnittää huomiota pohjameikkiin. Sulle sopii varmasti todella hyvin kaunis ja kuulas meikki, ei kannata tosiaan pakkeloida naamaan paksua kerrosta meikkiä. Ohuesti meikkivoidetta, todella todella kevyt sipaisu puuteria, mahdollisesti peitevoidetta ja esim poskipunaa ja vielä loppusilaukseksi ripsiväriä. Tuollainen kevyt meikki sopii tosi hyvin nuorelle ja kauniille tytölle :)

Vierailija
7/7 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitiäsi auttamaan meikkaamisen opettelussa, mikäli hän itse on ahkera meikkaamaan. Se kuitenkin vaatii pitkän harjoittelun, jokaisella naisella varmasti on takanaan monia noloja meikkimuistoja. Jos itselläni olisi sinun ikäinen tytär joka kertoisi meikkaamishaluistaan, viettäisin hänen kanssaan kauneusillan kotona. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä