Voiko koulupaikka peruuntua tämän takia?
Hei minulla olisi iso ongelma johon tarvitsen nyt teidän apua. Hain keväällä yhteishaussa kouluun johon vähimmäisvaatimukset oli 14 pistettä ja mulla oli pisteitä 28. Kun tein hakua jouduin ulkomuistista muistelemaan todistuksen numerot kun todistus ei ollut silloin saatavilla. Nyt huomasin, että olin laskenut keskiarvon hieman väärin ja todellisuudessa pisteitä olisi 25 eikä se 28 mitä olin laskenut saavani yhteensä. Koulu kuulemma tarkistaa koulun alussa todistukset ja koulupaikka on siihen asti ehdollinen. Onko mahdollista vielä menettää paikka kun laskin vähän väärin ja todellisuudessa pisteitä onkin 25 eikä 28? Voiko kaikki olla nyt kiinni kolmesta pisteestä?
Kommentit (13)
Soita sinne kouluun ja oikaise asia.
Voit menettää paikkasi JOS oikeat pisteet eivät riitä. Jos oikeat pisteet riittävät sisään pääsyyn, ei ole mitään ongelmaa. Tuttavalle kävi näin ja oikeat pisteet eivät riittäneet sisäänpääsyyn, joten ulkopuolelle jäi ja haki myöhemmin uudelleen.
Ihme juttu että niitä todistuksia ei pitänyt lähettää jo siinä hakuvaiheessa, saisivata itse laskea nuo pisteet eikä jäisi hakijan varaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu että niitä todistuksia ei pitänyt lähettää jo siinä hakuvaiheessa, saisivata itse laskea nuo pisteet eikä jäisi hakijan varaan.
Resurssikysymys. Miksi laskea tuhannen hakijan sekalaisia pisteitä, kun voi tarkistaa sadan ehdollisesti valitun antamat pisteet?
Ilmoita koululle heti asiasta. Voi olla ratkaisevan tärkeä, jos jäät ulkopuolelle, ja päätät hakea ensi vuonna uudestaan.
En tiedä kouluasi tai sen hakijamäärää, mutta yleisesti ottaen kolme pistettä on todella iso heitto sisäänpääsyn suhteen. Usein erot kouluun pääsevän ja ulkopuolelle jäävän on 1-0,5 pistettä.
Pisteet edelleen riittävät, eli todennäköisesti et menetä paikkaasi. Inhimillisen virheen saa sopimusasioissakin korjata jos kyse ei ole tahallisesta harhauttamisesta.
Mikä on ap se pistemäärä millä on kouluun päässyt sisälle? Onko se tuon 14? Jos se on 25 tai vähemmän, eli oikea pistemääräsi jää kuitenkin sen minimin yläpuolelle, ei sinulta koulupaikkaa tietenkään viedä koska olisit päässyt joka tapauksessa.
Laskujeni mukaan sain 25 ja 14 vaadittiin että pääsee sisään. Mietin vaan, että voiko silti menettää paikan jos luulevat että huijasin vaikka kyseesdäoli vain laskuvirhe
Ap
Vierailija kirjoitti:
Laskujeni mukaan sain 25 ja 14 vaadittiin että pääsee sisään. Mietin vaan, että voiko silti menettää paikan jos luulevat että huijasin vaikka kyseesdäoli vain laskuvirhe
Ap
Tuskin peruutetaan noilla pisteillä. Maineesi saattaa vähän kärsiä laskutaidottomuudesta varsinkin, jos olet merkonomiksi tai inssiksi opiskelemassa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuolla minimipistemäärällä ei ole nyt merkitystä, vaan sillä mikä oli viimeisen sisään päässeen pistemäärä. Jos se oli 26, jäit ulos koulusta. Soittaisin koululle nyt heti.
Soitin koululle ja ensiviikolla asia selviää. Toivottavasti ennen keskiviikkoa kun silloin koulu alkaisi. Itkettää jos nyt menetän tämän takia koulupaikan jota olen kauan halunnut :(
Opiskelin muutaman kuukauden ennen kuin todistukset tarkistettiin. Entä jos olisin ilmoittanut väärät tiedot mitä olisi tapahtunut joa olisin menettänyt opiskelupaikkani mutta olisin ehtinyt suorittaa jo useita kursseja?
Kyllä voit menettää paikkasi.