Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalle leipää

01.03.2006 |

Onkohan ok antaa 9 kk vauvalle leipäpala käteen, vaikka leivässä onkin suolaa? Saa kuitenkin jo hampaillaan leipää jyrsittyäkin ja näin pienellehän ei vielä suolaa pitäisi antaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni vauvan elimistö kuormittuu turhaan liiallisesta suolasta. voit itse tehdä leipää ja pakastaa ja halutessa sulattaa päivittäin pienen leipäpalasen vauvan jyrsittäväksi. Tai ostaa suolatonta leipää jostain erikoisliikkeestä.

Vierailija
2/4 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi leipää nakerreltiin niin pieniä määriä, että ei varsinaisesti syöty. Ja nytkin (10kk) kun leipää syödään " kuin leipää" =), on mielestäni jo aika totutella myös pieniin suolamääriin. Leipää ei kuitenkaan syödä samanlaista määrää kuin oikeaa ruokaa, joten ruokailun " kokonaissuolapitoisuus" ei ole merkittävä. Ja mielestäni voi jo noin vanhalle lapselle jo antaa vähän suolaa sisältäviä tuotteitakin.

Kun kaupan leipiä katselee, on helppo löytää halutessaan vähäsuolaisia vaihtoehtoja (esim 0,7% suolaa), jos haluaa minimoida suolan määrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosiaan antanut pojalle jo 5kk iästä lähtien leipää nakerrettavaksi... näkkileipä suurta herkkua, kuten myös mun äitin tekoiset sämpylät!! Nyt poika on jo 9kk...

Ei leivässä nyt niin hirveesti sitä suolaa ole!! Kyllä minä sanoisin, että anna ihmeessä nakerrettavaks!! :)

Vierailija
4/4 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvolan tätikin sanoi 8kk neuvolassa että ihan hyvin voi antaa leipää käteen syötäväksi. Itse kyllä pilkoin leipäpalasia, oli hyvä treenata pinsettiotetta :) Ja neiti on kyl aikamoinen sihtikurkku, en uskalla isoja paloja edes antaa. Ikää kohta vuosi.

Samaa leipää olen antanut mitä myökin syödään, millon kotitekoista, millon kaupan hyllyltä.