Oon nyt kotona ilman perhettä ja voi tätä rauhaa
Lähtivät vielä yhdelle kesälomareissulle ja itse jäin töihin. Voisin tottua tähän.
Kommentit (26)
Sama. Mulla lapset päiväleirillä. Kotona vain koirat.
Niin se on. Rauhaa osaa arvostaa vasta kun se on mennyt...
Kyllä mä sitä ennenkin arvostin, mutta en käsittänyt, miten pahasti se menee oikeasti, kun tulee lapsia. Ettei lapset hiivi hiljaa varpaillaan mun takia edes yhtä aamua.
Vierailija kirjoitti:
Luin, että rahaa, mutta sama rauhan kanssa. Mulla taas lapset toisella vanhemmallaan, rauhallista on, mutta myös ikävä.
Miks ootte menny hommaamaan lapsia jos on nuin rankkaa??! Antakaa lapsenne jollekin joka ne jaksaa ja haluaa hoitaa
Kyllä pieni hengähdyshetki tekee välillä tosi hyvää!! On lupa nauttia!
Itsellä lapset jo melko isoja ja olen jo tajunnut, miten hurjan lyhyt aika se on kun, lapset ovat pieniä. Vaikka ne vuodet tuntuvat loputtomilta ja ovat uuvuttavia, ovat ne kuitenkin hetkessä ohi. Jos siis tuntuu raskaalta, yrittäkää muistaa, että muutamassa kuukaudessakin tapahtuu paljon vuodesta puhumattakaan. Helpottaa oikeasti nopeasti ja lapsista kasvaa huipputyyppejä, joiden kanssa on ihanaa viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miks ootte menny hommaamaan lapsia jos on nuin rankkaa??! Antakaa lapsenne jollekin joka ne jaksaa ja haluaa hoitaa
Ei tässä rankkuudesta ole kysymys.
Milloin se huipputyyppiaika alkaa?
Kyllä Rauhastakin voi saada tarpeekseen!
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Minä kyllä osaan todellakin arvostaa rauhaa kotona. Harva asia voittaa sen, kun saa istua sohvalla täydessä hiljaisuudessa ja lukea tai vaikka vaan maata ja ajatella. En ole koskaan ymmärtänyt teitä ihmisiä, joiden pitää menettää jokin ennen kuin sitä osaatte arvostaa!
T. Vela
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Nyt molemmat puolet kokeneena sanoisin, että lapsettomuus on ihanampaa kuin vanhemmuus ja äitiys. Olisi pitänyt osata arvostaaa itseä silloin, eikä luulla, että lapset tuo arvon..
Vierailija kirjoitti:
Nopeasti löytyi supermamma, joka ei muuta halua, kuin viettää lastensa kanssa joka ikisen sekunnin, kaikki muu on epäonnistunutta äitiyttä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Minä kyllä osaan todellakin arvostaa rauhaa kotona. Harva asia voittaa sen, kun saa istua sohvalla täydessä hiljaisuudessa ja lukea tai vaikka vaan maata ja ajatella. En ole koskaan ymmärtänyt teitä ihmisiä, joiden pitää menettää jokin ennen kuin sitä osaatte arvostaa!
T. Vela
Tietenkin puhun vain omasta puolestani. Puhu sinäkin vain omastasi. Tässä ketjussa kuitenkin on ihmisiä, jotka ymmärtävät mitä tarkoitan.
Ja arvostan rauhas sen hetken ja sitten onkin jo ikävä ihania perheenjäseniä.
Sinun ei tarvitse koskaan sitäkään ymmärtää, että tunteet tulevat ja menevät. Pikkuvela.
Nauti rauhasta! Perhe-elämä jatkuu ja ilman ihania taukoja ja itseensä panostamista ei löydy tasapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vela
Tietenkin puhun vain omasta puolestani. Puhu sinäkin vain omastasi. Tässä ketjussa kuitenkin on ihmisiä, jotka ymmärtävät mitä tarkoitan.
Ja arvostan rauhas sen hetken ja sitten onkin jo ikävä ihania perheenjäseniä.Sinun ei tarvitse koskaan sitäkään ymmärtää, että tunteet tulevat ja menevät. Pikkuvela.
Awwww pikkuvela, kylläpäs nyt kirpaisi :D. Jos puhuu vain omasta puolestaan, niin kannattaisi käyttää sellaisia ilmaisuja kuin "minä osaan" tai "minusta tuntuu" tai "mielestäni" tai "omalla kohdallani". Ei mitään yleispäteviä "Niin se on. Rauhaa osaa arvostaa vasta kun se on mennyt." Älä toki muille suutu, kun oma ilmaisukyky on tuolla tasolla että väärinkäsitys on väistämätön :) (äläkä ainakaan siitä, että sua vituttaa kun sulla niitä tunteita tulee ja menee, kun toisilla on aina kivaa :D!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Nyt molemmat puolet kokeneena sanoisin, että lapsettomuus on ihanampaa kuin vanhemmuus ja äitiys. Olisi pitänyt osata arvostaaa itseä silloin, eikä luulla, että lapset tuo arvon..
Edelleenkin sitä mieltä, että pitäisi olla joku luonnetesti, ennenkuin saa tehdä lapsia. Tai sitten joku rangaistuskäytäntö kun pilaa lapsen henkisen elämän.
Samaa mieltä. En ymmärrä noita näkemyksiä, joiden mukaan rauhaa osaisi arvostaa vasta, kun sitä ei ole. Minä olen osannut arvostaa omaa aikaa ja yksinoloa pienestä pitäen. Ei tosiaankaan tarvitse erehtyä lisääntymään, jotta yksinolosta ja rauhallisista aamuista saa mielihyvää.
Ne, jotka ovat aina arvostaneet yksinoloa, eivät sitten ehkä hanki lapsia niin todennäköisesti?
Rauhastahan on hyötyä paljonkin; eipä tartte täysiä kasseja kantaa!
Kaikki on niin paljon helpompaa yksin. Ja rauhallisempaa ennen kaikkea. Perheaamut on ihan tuskaa, jopa lomalla.