Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkijat alkavat uskomaan, että ylipaino on mielen sairaudesta johtuvaa

EI mikään yllätys
02.08.2016 |

Ylipaino on psykosomaattinen oire eli mielenterveyden sairaus aiheuttaa muuten terveelle ihmiselle fyysisiä muutoksia.

Ylipainoiset tarvitsevat siis onnistuneen psykoterapian tms. mielenterveyden palauttavan hoidon ennen kuin kannattaa yrittää saada potilasta pysyvästi tervepainoiseksi.

Kaupallinen sektori mielellään vain juoksuttaa ja hypyttää lihavia, koska tietävät että asiakas palaa laihduttamaan aina uudestaan vuoden kahden välein.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
2/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai suolistobakteereista johtuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai suolistobakteereista johtuvaa.

Tästä olen kuullut, psykosomaattisuudesta en. Lähde kiinnostaisi minuakin.

Vierailija
4/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kyllä kiinnostaisi. 

Itse en oikein, entisenä ylipainoisena, usko moiseen yleistykseen, että aina tai edes useimmiten ylipaino johtuisi jostain hoitoa vaativasta mielen sairaudesta. Ehkä massiivinen, sairaalloinen ylipaino, mutta peruspullukaksi pääsee ihan ilman mielen ongelmiakin. Esim. siten kuin minäkin: pari raskautta, kotiäitinä naposteluja, persoutta herkuille, melko liikkumaton elämäntyyli. Äkkiä siinä parikymmentä kiloa kerää, ihan onnellisena ja mieleltään terveenäkin.

Vierailija
5/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuossa olla perää. Itse olin hoikka ja nyt huomattavasti ylipainoinen. Paino alkoi nousta samoihin aikoihin kun kotona alkoi olla vaikeaa. Myöhemmin alkoi paniikki ja ahdistus. Paino on noussut koko ajan, vaikka ruokavaliossa ei ole muutosta. Ehkä joku arpi alitajunnassa pitää koko kropan hallussaan. Onko liika rasva suojamuuri pahaa maailmaa vastaan.

Vierailija
6/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tuossa olla perää. Itse olin hoikka ja nyt huomattavasti ylipainoinen. Paino alkoi nousta samoihin aikoihin kun kotona alkoi olla vaikeaa. Myöhemmin alkoi paniikki ja ahdistus. Paino on noussut koko ajan, vaikka ruokavaliossa ei ole muutosta. Ehkä joku arpi alitajunnassa pitää koko kropan hallussaan. Onko liika rasva suojamuuri pahaa maailmaa vastaan.

Samat sanat. Lääkkeet vielä vähän auttaa lihomista.

Vierailija
7/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea masennus-suoliston huono kunto-lihominen kytkeytyy yhteen. Vain niillä joilla masennnus on, tietty.

Vierailija
8/8 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes masennukseni ei ole niin vaikeaa, että kannattaisi tehdä jotain. Syytän luontaista laiskuutta, sillä olen saanut jo elämältä enemmän kuin mitä itse asiassa odotin.

t. fatsopapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän