Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen haluaa etäisyyttä ja hetken päästä takaisin?

Vierailija
01.08.2016 |

Erottiin koska halusi etäisyyttä suhteeseen ja kaikkeen. Nyt alkaa tuntua siltä että haluaa takaisin, ainakin haluaa nähdä ja olla yhteydessä...
En tiedä mitä teen...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon voi olla monia syitä. Joskus syy on sitoutumiskammo, joka johtuu edellisten suhteiden satutetuksi tulemisista. Tällöin syy etääntymisen tarpeeseen ei ole niinkään kumppanissa vaan itsessä, omassa sisäsyntyisessä ahdistuksessa. Ja on hyvinkin mahdollista, että saa päänsä järjestykseen ja sitoutumiskammonsa käsiteltyä, ja uudesta yrityksestä tulee jotain.

Mutta on myös mahdollista, että toinen syvemmin tietää että ei sovi yhteen, mutta on kuitenkin jotenkin kiintynyt eikä saa laitettua poikkikaan. Näissä tilanteissa on aika vähän toivoa onnellisesta, kestävästä suhteesta. Todennäköisesti jossain vaiheessa käy niin, että oikeampi löytyy ja silloin hän saakin kummasti aikaiseksi laittaa suhteen poikki, vaikkei ennen saanutkaan. 

Valitettavasti erilaisia tapauksia ei oikein pysty etukäteen erottamaan toisistaan, vaan ainoa keino on lähteä kokeilemaan sitä uusintasuhdetta, jos itseä kiinnostaa. 

Vierailija
2/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Tuntuu että ongelmat ovat hänen päässään, läheisyysahdistusta ja lähelle päästämisen vaikeutta, nämä asiat alkoivat ahdistaa, ei niinkään minä tai minun tekoni. En kuitenkaan tiedä, arvaanko enää alkaa mihinkään, sillä saatan odottaa että sama tilanne tulee taas hetken päästä eteen... Olen päässyt hänestä jotenkin ylikin...muttamutta...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa tuosta itseensä tai koettaa diagnosoida tista. Useimmat ihmiset tarvitsevat jossakin vaiheessa elämäänsä etäisyyttä ajatellakseen asiat selvästi. Jotkut tarvitsevat useammin kuin toiset. Kumppanisi ei halua loukata sinua, hän vain ei oikeasti pysty ajattelemaan suhteeseen liittyviä asioita kirkkaasti, jos olet läsnä, tai ainakin pelkää, ettei pysty.

Vierailija
4/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että ongelmat ovat hänen päässään, läheisyysahdistusta ja lähelle päästämisen vaikeutta, nämä asiat alkoivat ahdistaa, ei niinkään minä tai minun tekoni. En kuitenkaan tiedä, arvaanko enää alkaa mihinkään, sillä saatan odottaa että sama tilanne tulee taas hetken päästä eteen... Olen päässyt hänestä jotenkin ylikin...muttamutta...

ap

Mä olen saanut tuommoisen tapauksen aviomiehekseni, ja hyväksi sellaiseksi, kärsivällisyydellä ja odottamisella. Miehellä oli takana tuskainen ja riitainen ero, ja kammosi ihan hirveästi aloittaa uutta vakavaa suhdetta. Näin miehestä, miten rakkaus ja pelko hänessä riitelivät, ja rehellisesti en tiennyt kumpi voittaa. Minä kuitenkin olin ihastunut ja päätin odottaa. Ekat pari vuotta oli kovaa tempomista, ja mies lähtikin monta kertaa ahdistuksensa ajamana. Mutta minä odotin vaan, katselin mitä tapahtuu. Neljä vuotta kesti että uskalsi muuttaa yhteen ja vuoden päästä siitä naimisiin.

Vierailija
5/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä olen saanut tuommoisen tapauksen aviomiehekseni, ja hyväksi sellaiseksi, kärsivällisyydellä ja odottamisella. Miehellä oli takana tuskainen ja riitainen ero, ja kammosi ihan hirveästi aloittaa uutta vakavaa suhdetta. Näin miehestä, miten rakkaus ja pelko hänessä riitelivät, ja rehellisesti en tiennyt kumpi voittaa. Minä kuitenkin olin ihastunut ja päätin odottaa. Ekat pari vuotta oli kovaa tempomista, ja mies lähtikin monta kertaa ahdistuksensa ajamana. Mutta minä odotin vaan, katselin mitä tapahtuu. Neljä vuotta kesti että uskalsi muuttaa yhteen ja vuoden päästä siitä naimisiin.

Neljä vuotta on aika pitkä aika.

Vierailija
6/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti.

t. introvertti

Vierailija
7/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa tuosta itseensä tai koettaa diagnosoida tista. Useimmat ihmiset tarvitsevat jossakin vaiheessa elämäänsä etäisyyttä ajatellakseen asiat selvästi. Jotkut tarvitsevat useammin kuin toiset. Kumppanisi ei halua loukata sinua, hän vain ei oikeasti pysty ajattelemaan suhteeseen liittyviä asioita kirkkaasti, jos olet läsnä, tai ainakin pelkää, ettei pysty.

Hyvin sanottu, kiitos. No annoin hänelle tilaa kyllä, emme olleet juuri yhteydessä pariin kuukauteen.

ap

Vierailija
8/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On, ei sovi kiireisille, eikä niille jotka eivät ole oikeasti syvästi rakastuneita kohteeseen, ja jotka voivat kuvitella miehelle vaihtoehtojakin. Minä en voinut, vaan olin päättänyt että se on tämä tai sitten olen yksin loppuikäni. KOskaan en ollut nimittäin niin syvää sielunkumppanuutta tuntenut kenenkään kanssa.

Vierailija
9/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti.

t. introvertti

Mutta miksi haluaa takaisin?

T. Ekstrovertti

Vierailija
10/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hmmm...kiitos tälläisestä näkökulmasta. Rakkaus voitti teidän tapauksessa, meistä en kyllä tiedä...

ap

Vierailija
11/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On, ei sovi kiireisille, eikä niille jotka eivät ole oikeasti syvästi rakastuneita kohteeseen, ja jotka voivat kuvitella miehelle vaihtoehtojakin. Minä en voinut, vaan olin päättänyt että se on tämä tai sitten olen yksin loppuikäni. KOskaan en ollut nimittäin niin syvää sielunkumppanuutta tuntenut kenenkään kanssa.

Kuulostaa kivalta...olit kyllä todella kärsivällinen...meillä oli tätä tempoilua suhdetta ennen tutustuessa ja nyt taas...mietin kauanko jaksan...jotenkin hän aina haluaa takaisin luokseni mutta en tiedä johtaako mihinkään...

ap

Vierailija
12/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyyttä halutaan jos ei olla kovin kiinnostuneita. Sitten voi olla joku loukkaantuneisuus josta ei pystytä puhumaan ja vetäydytään loukkaantuneena kauemmas. Luonnehäiriöiset taas yrittää " kouluttaa" kylmyydellä ja välimatkan otolla jos asiat ei suju mielen mukaan.

Vierailija
13/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti.

t. introvertti

T. Ekstrovertti

Koska toisen kanssa voi olla kivaa, mutta joskus täytyy levätä.

Wikipedia kirjoitti:

Ennen kaikkea introvertti saa energiansa omasta itsestään, ja jatkuva muiden kanssa vuorovaikuttaminen reaalielämässä pikemminkin vie sitä häneltä kuin ylläpitää sitä. Introvertit tarvitsevat omaa rauhaa ”ladatakseen akkujaan”.

Vierailija
14/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti.

t. introvertti

T. Ekstrovertti

Koska toisen kanssa voi olla kivaa, mutta joskus täytyy levätä.

Wikipedia kirjoitti:

Ennen kaikkea introvertti saa energiansa omasta itsestään, ja jatkuva muiden kanssa vuorovaikuttaminen reaalielämässä pikemminkin vie sitä häneltä kuin ylläpitää sitä. Introvertit tarvitsevat omaa rauhaa ”ladatakseen akkujaan”.

Tuon minä ymmärrän kyllä, vaikka olenkin ekstrovertti itse. Mutta kai introverttikin tajuaa, että suhde on suhde.

ap

Vierailija
15/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti.

t. introvertti

Minusta kyllä kuulostaa oudolta, jos introvertin täytyy ihan kokonaan päästä pitkiksi aikoja eroon suhteesta. Eiköhän silloin tyyppi ole niin syvästi intro, suorastaan erakko, että kannattaisi jättää koko parisuhteet väliin? 

Itsekin olen introvertti, ja on vaatinut sopeutumista oppia elämään parisuhteessa, mutta ei mulle olisi tullut mieleenkään, että toisen täytyisi kestää sitä että minä välillä häivyn jokuseksi viikoksi tai kuukaudeksi ,vaan kyläl mun on täytynyt opetella ottamaan yksinäisyyteni ja rauhani siinä suhteessa, silti vaikka asutaan yhdessä. Käyn yksin kävelyllä, olen paljon yksikseni työhuoneessani tai puutarhassa tekemässä, ei minun tarvitse häipyä suhteesta välillä kokonaan liian läheisyysannoksen takia. Jos olisin todennut että en tällaiseen pysty, olisin päättänyt elää ilman parisuhdetta.

Vierailija
16/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti.

t. introvertti

Minusta kyllä kuulostaa oudolta, jos introvertin täytyy ihan kokonaan päästä pitkiksi aikoja eroon suhteesta. Eiköhän silloin tyyppi ole niin syvästi intro, suorastaan erakko, että kannattaisi jättää koko parisuhteet väliin? 

Itsekin olen introvertti, ja on vaatinut sopeutumista oppia elämään parisuhteessa, mutta ei mulle olisi tullut mieleenkään, että toisen täytyisi kestää sitä että minä välillä häivyn jokuseksi viikoksi tai kuukaudeksi ,vaan kyläl mun on täytynyt opetella ottamaan yksinäisyyteni ja rauhani siinä suhteessa, silti vaikka asutaan yhdessä. Käyn yksin kävelyllä, olen paljon yksikseni työhuoneessani tai puutarhassa tekemässä, ei minun tarvitse häipyä suhteesta välillä kokonaan liian läheisyysannoksen takia. Jos olisin todennut että en tällaiseen pysty, olisin päättänyt elää ilman parisuhdetta.

Juurikin näin, tätähän tässä on arvottu, ehkä ei sitten ole edes kykenevä parisuhteeseen. Siksi en taida ottaa takaisinkaan...

ap

Vierailija
17/17 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai oikein rakastunut introvertti pärjää suhteessa, miten joku edes voi ahdistua niin paljon jos kuitenkin suhteeseen alkaa?