Kaipaan helteitä :(
Kommentit (17)
Pirullista! Sitten kun en haluaisi muuttaa mihinkään toiseen paikkaan, haluaisin vain, että kotikaupungissani olisi aina ihana helle <3
Nyt kun olisi aikaa mennä rannalle vaikka heti aamupäivästä niin niitä helteitä ei ole, :(
Itse lähden vielä kreikkaan lomalle. Elikkä helteitä vielä tiedossa.
hyvä et ne meni. olen aina niin äreä kuumuuden takia
Minä jo suunnittelen muuttoa jonnekin lämpimään.
Sanos muuta, olin kesälomalla niin satoi 3 viikkoa vettä, ja yksi viikko sitten oli suurimmalti osaksi pilvinen. Heti kun aloitin taas työt niin helteitä riitti, viikonloppu vapaalla ja pelkkää vettä tuli. Nyt olisi noin 20 lämmintä mutta puolipilvistä, onko tämäkään rantakeli niin en tiedä sitten, okis pari tuntia aikaa nyt...
Minua ihmetytti että 10päivän helleputki meni poikki, meillä oli helle kaksi päivää, toisen niistäkin jouduin olemaan sisätiloissa.
Oliko muka jollain paikkakunnalla koko 1 1/2viikkoa helle, vai pitikö sitä muuttaa paikkaa helteen perässä?
Ruskettuuko jos on noin 20 lämmintä?
Mä en ainakaan kaipaa helteitä pätkääkään! :) Nyt on semmonen sopiva ilma ja ei tarvitse hikoilla. Töissäkin on mukava olla. :D
Vierailija kirjoitti:
Ruskettuuko jos on noin 20 lämmintä?
Lämpö ei ole se mikä ruskettaa vaan UV-säteily ja sitä voit seurata tästä linkistä:
http://ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste
Ruskettumiseen tarvitset käytännössä yli 3 UV, Suomessa maksimi on keskikesällä 6 luokkaa.
Tällä hetkellä UV on 2 joten et voi ruskettua tällä säällä.
Meillä ei ainakaan oo ollut helleputkea, just ja just menny muutamana päivänä helleraja rikki.
Alkukesä oli paskaa, meillä oli 12 astetta yhdessä vaiheessa. 12!!!! kesä on nykyään yks viikko, sit kun vielä tietäis että mikä viikko. Nyt ei osunut lomat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaan oo ollut helleputkea, just ja just menny muutamana päivänä helleraja rikki.
Alkukesä oli paskaa, meillä oli 12 astetta yhdessä vaiheessa. 12!!!! kesä on nykyään yks viikko, sit kun vielä tietäis että mikä viikko. Nyt ei osunut lomat siihen.
Olet oikeassa, silloin kesäkuun alussa oli koko viikko hellettä ja mulla oli loma juuri silloin, kävin joka päivä eri rannalla :)
Onneksi menivät. Itse odotan innolla jo syksyä ja sen jälkeen tulevaa talvea. <3
Samoin vaikka oikeita helteitä ei ole ollutkaan. Mutta olihan tuo 23-25 parempi kuin tämän päivän keli:( Fleece päällä palellaan... Marjanpoimintaan tietty ok keli mutta olen jo suurimman osan ehtinyt poimimaan.
Missä oli kesäkuussa hellettä? Meillä ole max 15 astetta koko kuukauden
pk-seutu
Vierailija kirjoitti:
Samoin vaikka oikeita helteitä ei ole ollutkaan. Mutta olihan tuo 23-25 parempi kuin tämän päivän keli:( Fleece päällä palellaan... Marjanpoimintaan tietty ok keli mutta olen jo suurimman osan ehtinyt poimimaan.
Missä oli kesäkuussa hellettä? Meillä ole max 15 astetta koko kuukauden
pk-seutu
Helsingissä oli silloin kesäkuun ekalla viikolla, eiköhän tilastot löydy jostain netistä. Muistaakseni 5 päivää putkeen hellettä tai ainakin todella lähelle sitä. Sain todella hyvän rusketuksen tuon viikon aikana, kaveri luuli että olin käynyt ulkomaan lomalla.
http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/tenday
Todella huonolta näyttää, juuri kun on 2 viikkoa lomaa käynnissä =()