Kaunein suomalainen rakkauslaulu sinun mielestäsi?
Ja kenen esittämänä?
Mun mielestä kaksi on ylitse muiden. Nuoruustango, Jenna Bågeberg esitti sen tangomarkkinoilla todella kauniisti.
Sitten on Topi Sorsakosken Olet kaikki.
Kommentit (52)
Johanna Kurkela - Oothan tässä vielä huomenna
Ja Laura Närhen Supersankari koska mieheni pitää laulusta erityisen paljon :)
Carola Standertskjöld - Rakkauden jälkeen
En voi kuunnella tuota ilman silmien kostumista.
M56
Juha Tapio - En mitään, en ketään. Kaksi vanhaa puuta on myös hyvä.
Ville Valo - Olet mun kaikuluotain
Vierailija kirjoitti:
Tahdon rakastella sinua.
Eppu Normaalin unohtumaton piisi.
Nää on aina (muka) hauskoja, jossa laitetaan esittäjä tahallaan väärin.
Tosin olen melko varma, että jos panoksena olisi 10 000 euroa ja lainaamaltani kirjoittajalta kysyttäisiin kyseisen kappaleen esittäjää, niin hän vastaisi siltikin väärin, vaikka kuvittelisi vastaavansa oikein.
Tosin jos se kysymys esitettäisiin jossain tv-tietovisassa, niin voisi olla mahdollista, että se väärä vastauskin hyväksyttäisiin, nimittäin näin tapahtui aikoinaan Mega-visassa, jossa J-P Palo hyväksyi vastauksen Pelle Miljoona.
Tuossa skabassa vastausta ei olisi missään nimessä pitänyt hyväksyä, koska siinä kysyttiin nimenomaan kuka laulaa kyseisen kappaleen ja silloinhan vastaus on tietenkin Tumppi Varonen. Jos olisi kysytty, että mikä yhtye esittää ko kappaleen, olisi vastauksen voinut edes joten kuten hyväksyä, mutta täysin oikein ei mene silloinkaan, jos vastaa Pelle Miljoona, nimittäin oikea vastaus on 1980, eikä edes Pelle Miljoona & 1980, koska bändi toimi ko levytyksen aikoihin hetken aikaa pelkällä 1980 nimellä.
Pellellähän ei ole oikastaan ko kappaleen kanssa muuta tekemistä, muuta kuin se, että kappale päätyi mainiolle Pelle Miljoona & 1980:n Viimeinen Syksy lp levylle. Ensimmäisissä painoksissa levyn kannessa luki pelkkä 1980, mutta myöhemmissä painoksissa levyn kannessa luki Pelle Miljoona & 1980. Pellellä itsellään ei siis ole tuon kappaleen kanssa juuri mitään tekemistä, sillä sen on säveltänyt ja sanoittanut Ari Taskinen ja laulaa siis Tumppi Varonen, joka ymmärtääkseni soittaa myös rumpuja kyseisessä kappleessa, eli Pelle ei edes soita mitään ko taltioinnissa.
Jenni Vartiaisen biiseistä "Missä muruseni on", "Halvalla" ja kauneimpana "Vanki" jota ei radiossa ole soitettu koskaan.
Olavi Virta: Sinun silmiesti tähden / Hopeinen kuu
Leif Wager - Romanssi
Kaj Chydenius - Sinua sinua rakastan
Jari Sillanpää - Satulinna
Kim Lönnholm - Minä olen muistanut
Rauli Somerjoki Fiilaten ja höyläten
Johanna Kurkela: oothan tässä vielä huomenna