Mitä tapahtuu jos pitää e-pillereistä viikon taukoa?
Laatan viimeinen lumepilleri meni tänään. Olen isälläni käymässä (äiti kuollut), enkä hänelle uskalla puhua. Asun siis yksin 200 km päässä ja tänään minun piti suunnitelmien mukaan palata omaan kotiin. Tuli sitten pari muuttujaa ja joudun olemaan täällä vielä viikon... Olen siis alaikäinen ja isäni on todella uskonnollinen ja tiukka. Olen saanut pillerit terveydenhoitajalta, joten en tiedä voinko hakea niitä apteekista. Onko minulla niihin reseptiä, kun lääkäriä en ole tämän takia koskaan tavannut? Omakannasta en pääse katsomaan, koska olen alaikäinen...
Mitä siis tapahtuu jos pidän ylimääräistä taukoa viikon? Ehkäisyteho toki menee, mutta en ole todennäköisesti ainakaan viikkoon sitä harrastamassa ja senkin jälkeen voi jonkun aikaa käyttää lisäksi kortsua. Saattaako iho räjähtää? Voinko vuotaa viikon? Apua pikaisesti!!
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Et voi jatkaa ainakaan vaan suoraan viikon päästä, koska periaatteessahan lopetat pillerien käytön, ja pillerit täytyy aloittaa aina kuukautisten ensimmäisenä päivänä. Soita terveysneuvontaan tai apteekkiin ja kysy? Lisäksi jos sinulla ei ole reseptiä, joudut käymään gynellä, että saat sellaisen (terkka ei tee reseptejä tai anna pillereitä loputtomiin).
Olen saanut terkalta jo vuoden verran ja kuulemma saan niin kauan kuin olen tämän kaupungin opiskelijaterveydenhuollon piirissä. Pitääkin varmaan soittaa apteekkiin ja kysäistä... Ja muistaakseni pakkauksessa lukee että pillerit voi aloittaa milloin vaan, mutta jos ei alota kuukautisten alussa niin ehkäisyteho ei ala heti.
Hormonitoiminta menee luultavasti sekaisin tuollaisesta. Kannattaisi ehkä ensi kerralla ennakoida ja ottaa isompi satsi matkaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hormonitoiminta menee luultavasti sekaisin tuollaisesta. Kannattaisi ehkä ensi kerralla ennakoida ja ottaa isompi satsi matkaan mukaan.
Tarkoitatko sekaisin menolla juuri noita oireita mitä kuvailin, vai jotain muuta? (mitä?) Lähtemisen viivästys oli täysi yllätys... Ennen tänne tuloa oli jo junaliputkin varattu tälle päivälle :/
Itse olen pitänyt useinkin, aloitin viikon päästä uudelleen eikä mennyt hormoonitoiminta sekaisin enkä tullut raskaaksi. Yksilöllistä.
Et voi jatkaa ainakaan vaan suoraan viikon päästä, koska periaatteessahan lopetat pillerien käytön, ja pillerit täytyy aloittaa aina kuukautisten ensimmäisenä päivänä. Soita terveysneuvontaan tai apteekkiin ja kysy? Lisäksi jos sinulla ei ole reseptiä, joudut käymään gynellä, että saat sellaisen (terkka ei tee reseptejä tai anna pillereitä loputtomiin).