Ei oo voimia repiä itseäni irti liikaa juovasta miehestä
Ainakaan vielä. Mutta sen päätöksen tein että rupean elämään omaa elämää. Sitäkun tuo on yrittänyt nustasukaisuudella rajoittaa. Itse menee miten lystää. Kostaa mulle aina ladten kautta ja siks oon sopeutunu mut nyt lapset jo isoja ja en vaan enää jaksa tätä. Juokoon, minä elän ja menen kuten haluan.
Kommentit (4)
Mulla sama tilanne, paitsi lapset vielä pieniä :(
Näin sinun pitääkin tehdä. Olet erillinen ihminen. Jos mies juo, niin se on hänen valintansa. Elä sinä elämää sellaisena kuin siitä eniten nautit. Hae tarvittaessa tukea itsenäisyydellesi Al-Anonista tai mielenterveystoimistosta. Niin minäkin tein.
Minullakin on liikaa juova viisikymppinen mies. En aio erota, mutta pidän huolen siitä etten uhraudu hänen elämäntapansa vuoksi. Tapaan ystäviä, harrastan paljon, koulutan itseäni, elän erilaista vuorokausirytmiä. Hyvinä aikoina rakastan häntä paljon, huonoina keskityn enemmän omiin puuhiini.
Kyllä se aika vielä tulee, kun uskallat tehdä päätöksiä miten haluat loppuelämäsi viettää.
Tutun kuuloista oli elämäsi. Oman elämäni rajoittamisen miehen toimesta mukaan lukien. Monta vuotta siinä meni, että lähdin, mutta hetkeäkään en ole katunut. Mies sen sijaan alkoi kovasti katumaan ja takaisin pyytelemään, mutta jossain vaiheessa se ei enää riitä.
Suosittelen käymään yksin puhumassa jossain. Ja sen jälkeen voisi yrittää avata miehen silmiä yhteiskäynneillä. Tosin kuningas alkoholille kilpailijana on melko mahdotonta pärjätä.
Mä en haaskaisi hetkeäkään elämästäni ryyppäävän miehen kanssa. Itse en käytä alkoholia juuri koskaan ja nykyinen mieskään ei juo.