Suosituksia Espoossa tai Helsingissä gynestä, jolla kokemuksia metformiinista ja pcosta
Hei,
Voisikohan joku ystävällisesti suositella hyvää ja ehkä jopa mukavaakin espoolaista tai helsinkiläistä gynekologia, jolla olisi kokemusta metformiineista ja monirakkulaisista munasarjoista? Olen asunut pk-seudulla vain joitakin vuosia ja tarve olisi hyvälle gynelle täällä.
Tsemppauksena vielä muille aiheen kanssa painiville, että meillä kaksi tärppiä (kaksi lasta) metformiinien avulla.
H
Kommentit (6)
Oletko ollut hoidossa pk-seudulla vai jossain muualla? Koitan siis etsiä hyvää gyneä, joka voisi opastaa mua, käytänkö noita metformiineja vielä, jotta pco ei etenisi.
Mulla on kai suhteellisen lievä pco, mutta esim. ovulaation induktiot ei onnistuneet, koska munasarjat ei reagoi hormoneihin halutulla tavalla. Mulla ei ole pcolaisille tyypillistä ylipainoa, mutta metformiinit auttoi silti. Esikoisemme sai alkunsa vuoden metformiinien käytön jälkeen (sitä ennen yksi kemiallinen raskaus) ja kuopuksemme toisista kuukautisista raskauden/imetyksen jälkeen. Pienestä ikäerosta johtuen monen onkin vaikea uskoa, että meillä on joskus ollut lapsen saanti tosi työlästä ja vuosien yrittämisen takana. Tsemppiä yritykseen - toivotaan metformiinien auttavan teilläkin!
Helsingissä Felicitas-Klinikka ja Tuija Foudila. Voin lämpimästi suositella jo viiden vuoden kokemuksella! Yksi lapsi hoidoilla ja toinen "tekovaiheessa"
olen kuullut tutun saaneen apua kuvailemaasi tilanteeseen. Lääkäri taisi olla Tarja Olkinuora.. tai jotakin sinnepäin :) muisti pätkii..
Sama nainen teki meille tuoresiirron pari vuotta sitten, aivan ihana ja empaattinen oli kokemus ainakin meille tästä ihmisestä.
Gynekologikeskus Adina ja sieltä Maija-Liisa Rantala. Erikoistunut hormonihäiriöihin/pco:hon.
Voi olla että löysit jo mutta itse suosittelen Leena Ruusuvaaraa. Ottaa vastaan ainakin Mehiläisessä ja Keskustornin gynekologit lääkäriasemalla.
Meillä on metforminit just käytössä. Lääkärinkin oli aika toiveikas sen suhteen että nämä toimis. Tämä innosti vielä lisää kun lukee, että jollakin näistä todella on ollu apua.
Onko sinun PCO kuinka paha? Mulla meinaan on varmaan pahinta sorttia mitä voi olla :/ ainaki itestä siltä tuntuu.