Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teitä kiusattu naisvaltaisilla aloilla?

Vierailija
30.07.2016 |

Olen aloittanut työt terveydenhuollossa ja olen aivan äimän käkenä siitä kiusaamisen ja selän takana puhumisen määrästä. Miten on mahdollista että vaikka nämä kiusaajat ovat ihan aikuisia, kykenevät kiusaamaan toisia? En käsitä. 😢

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kesken ei ole väkivallan uhkaa. On miestenkin parissa kiusaajia, mutta jos kiusaaja ei ole myös isoin ja vahvin, on ennemmin tai myöhemmin edessä turpaantuliaiset.

Vierailija
2/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jäsenenä kolmessa eri tiimissä, jotka kokoontuivat samaan aikaan eri paikoissa. Koitin kiertää jokaisessa vähän vuorotellen ja niissä missä en ollut paikalla puhuttiin selän takana ja annettiin ymmärtää, että en hoitanut hommiani, kun en ollut paikalla joka kerta. Kuitenkin oli muka hyvä olla näissä kaikissa... Että sellaista menoa opehuoneessa, ei mikään ihme jos koulukiusaamista ei saada kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ulkonäöstä on tullut kommentteja ja selän takana puhumista. Naureskelua porukalla jne.

Vierailija
4/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko vinkkejä, miten kohdata kiusaajat kypsällä tavalla?

Vierailija
5/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen naisvaltaisessa toimistossa, jossa juoruillaan selän takana, eikä aina ihan salassakaan. Tuhahdellaan joukolla yhden jutuille ja lähdetään kesken kaiken pois, käännetään selkä, ilme on tietysti mahdollisimman myrtsi ja vähättelevä. Itseä nostetaan muiden yläpuolelle kehuskelemalla, miten on sukua sille ja sille kylän poppamiehelle. Käydään voimain tunnossa nokittelemaan ja kilpasille kiusatun kanssa. Oikein yritetään nujertaa. Vieressä muut hymähtelee, naureskelee, sallii kaiken, jopa esimies on ihan tossukka. Yhtyy ihmettelyyn "miten se nyt taas on tollanen, niin herkkä!"

Kiusatulla paha mieli. Vetäytyy. Puhuu, että onhan hänellä sentään hyvä mies ja ihanat lapset ja lapsenlapset. Minä sanon siihen, että työ ja sen työpaikan muijat ei määritä ketään ihmisenä. Kun itse kohtaan junttia käytöstä kiusaajien taholta, en ota sitä itseeni, sillä näkeehän sen sokeakin, että heillä on omassa elämässään ja asenteessaan jotain pahasti pielessä.

Itse en kuuna päivänä voisi käyttäytyä paskasti toisia kohtaan. En opeta sellaista lapsillenikaan.

Vierailija
6/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristettiin sosiaalisesti, ei katsottu silmiin eikä sanottu mitään minulle vaikka istuttiin samassa pöydässä kahvitauolla, lähdettiin porukalla syömään minulle ilmoittamatta, ja kun meitä oli kolme työpaiklla niin kaksi meni toisen työhuoneeseen ja istuivat siellä ovi suljettuna tuntikausia. 

Vierailija
7/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä pahempaakin henkistä väkivaltaa saa suurin osa suomalaisista miehistä kokea kotonaan.

Olisiko ryhtiliikkeen ja peiliin katsomisen paikka, naiset?

Vierailija
8/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysalalla niin kuin varmaan kaikilla naisvaltaisilla aloilla yleensä on hirveästi sellaista seläntakana puhumista yms. Itsekin olen tehnyt paljon sijaisuuksia ja kiertänyt monissa eri työpaikoissa. Yleensä sijaisena olen itse pysytellyt mahd. neutraalina, mutta rasittavaahan ja samalla huvittavaa on kuunnella kahden eri "puolen" tulevan puhumaan minulle paskaa ja yrittää "käännyttää" uutta tulokasta puolellensa. Omalla kohdallani en ole kokenut vielä paljon kiusaamista, koska olen ollut vain varahenkilönä ja sitten myöhemmin kun jäin pidempään työsuhteeseen, sattui sellainen työpaikka jossa loistava työilmapiiri.

Sijaisena on se hyvä puoli että voi äänestää jaloilla. Hoitoalalla kun vielä on sen verran ollut töitä tarjolla, että on voinutkin tehdä niin. Mutta ihme hommaa tuo on, aikuisilla ihmisillä. Ilmeisesti leipääntyminen työhön ja huono työhyvinvointi ja kiire ym. sekä oma tyytymättömyys omaan eläämään täytyy tuoda muiden niskoille.

Vierailija
9/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla minäkin, olen huomannut että vaikka miehiä on ollut töisä samalla osastolla niin ei ole auttanut. Oman kokemukseni mukaan ovat niitä suurimpia juoruilijoita, tai sitten käyttävät tavallaan sitä omaa asemaansa talon (melkein) ainoana miehenä hyväkseen, kun vanhat akat kyylää perässä.

Vierailija
10/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ikinä ymmärtämään, miten aikuiset ihmiset tietoisina aiheuttamastaan vaurioista toiselle ihmiselle voivat tehdä näin. Aika häiriintynyttä on. :(

Vierailija
11/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jäsenenä kolmessa eri tiimissä, jotka kokoontuivat samaan aikaan eri paikoissa. Koitin kiertää jokaisessa vähän vuorotellen ja niissä missä en ollut paikalla puhuttiin selän takana ja annettiin ymmärtää, että en hoitanut hommiani, kun en ollut paikalla joka kerta. Kuitenkin oli muka hyvä olla näissä kaikissa... Että sellaista menoa opehuoneessa, ei mikään ihme jos koulukiusaamista ei saada kuriin.

Tapahtui varmasti Oulussa?

Vierailija
12/12 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset koulukiusaajat jatkavat samaa peliä työpaikoilla!!! Kiusaan luonne ei muutu vaikka ns voissa paistaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi