Sinä joka haukut iPhonen, monta kyseistä luuria sinulla on ollut?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hankkinut iPhonea siksi koska se on muodikas. Hankin iPhonen siksi, että tietokoneena minulla on MacBook ja olisi ollut tyhmää hankkia joku muu puhelin kuin Apple. Nyt puhelin ja tietokone synkronisoituvat saumattomasti.
Samat perustelut täällä. Puhelimen muodikkuudella ei mitään väliä, koska en kulje ympäriinsä esittelemässä luuriani.
Samat kuin edellisillä, mutta päädyin mäkki läppäriin jo 12v sitten (-04 kesällä powerbook 14", -08 MacBook pro 17", -12 MacBook pro Retina) kun kyllästyin etsimään ja säätämään läppärissä Linux desktopista joka ikisen isomman päivityksen jälkeen aina samoja asetuksia joiden paikkaa vaihdettiin joka kerta. Kollega suositteli, että kokeile mäkkiä välillä. Kokeilin, eikä ole tarvinnut katua. Olennaista mulle oli ollut Unix/Linux hyvillä kehitystyökaluilla, Windowsia en käytä se on roskaa.
Käytin nokialaisia ja ericssonin puhelimia -12 asti, jolloin vaihdoin Apple 4S:n, se on mulla edelleen ja hyvin on toiminut jo 4 vuotta ja 4 kuukautta. Siinä on viimeinen käyttis, eikä se ole edes hidas mulla, mutta mulla ei olekaan se pienin malli ja se ei ole täynnä roskasovelluksia. Musiikkia, valokuvia ja parisenkymmentä apuohjelmaa. Sen lisäksi on iPad (4) ja iPod nano autossa sovittimella. Täytyy todeta, että hyvin nämä taitteet toimii yhteen ja käyttöikä on varsin pitkä kun huolehtii laitteista asiallisesti.
Nuo on vain osa mun tietokoneista, lisäksi on pari HP läppäriä, sulautettuja laitteita ja kehitysalustoja ym. kotona harrastusvälineitä. Töissä onkin sitten leluja ihan eri määrä käytössä testeissä ja labrassa, joten tuntumaa on hyvin kyllä minkälaisia muutkin laiteet on. En silti vaihtaisi pois Applen laitteista pääasiallisina laitteinani, nimenomaan helpon yhteiskäytön vuoksi. Hinta ei ole mulle tärkein kriteeri hankinnassa eikä se, että osien yhteenlaskettu arvo on jossain toisessa suurempi. Hyväkin rauta on vain keskinkertainen, jos käyttis ja softa jolla ominaisuuksia käytetään ei yllä parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Liian kalliita. En ymmärrä kuka hullu maksaa puhelimesta 800€. Itselle riittää kun whatsapp ja puhelut toimii ja on suht jees kamera. En tajua miten tosi pienitulosetkin sortuu näihin iphoneihin.
Näyttämisen tarve ehkä? Kehitysmaissa iPhone on statussymboli ja turvapaikanhakijoillakom niitä näkyy.
Se omena kuvake tekee kännykän hintaan +300e lisää
Yksi oli, eikä koskaan enää toista tule.
Vierailija kirjoitti:
Androidit on kyllä paljon lyhytikäisempiä kuin iphonet. Alkaa lagaamaan jo vuodessa, mulla iphonet kestää aina kerralla vähintään kolme vuotta. Köyhien ulinaa.
En ole huomannut 2 vuotta vanhassa Samsung Galaxy S5:ssä mitään hidastumista. Uusin Android 6.0 on asennettu. Ainahan puhelimelle voi tehdä soft resetin jos jotain merkittävää hidastumista tapahtuisi.
Pahin puute iphoneissa on vanhanaikainen näyttötyyppi eli niissä ei ole toistaiseksi oled -näyttöä niin kuin lähes kaikissa andoid-lippulaivoissa on. Oled-näyttö on tulossa iphone-puhelimiin aikaisintaan 2017 eli ei edes vielä tänä syksynäkään julkaistavissa iphone-puhelimissa ole tätä uudistusta.
Toisekseen ihmettelen ettei käyttäjä saa mitenkään muokata tuota iosin käyttöliittymää vaan apple on päättänyt asian jokaisen käyttäjän puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jopa minun 15v täyttävä poikani on sitä mieltä ettei ikinä hankkisi iPhonia. Laatuunsa nähden ylihinnoiteltu, kuulema. Se että moni pitää sitä tyylikkäänä ei riitä syyksi ostaa sitä, eikä se "haukatun ompun" kuva kuoressa.
Lapsesi on vain kateellinen niille, joilla on 700€ iPhone. Muutama vuosi sitten minulla oli vielä Android-puhelin ja toistelin tuota "se on ylihintainen ja muutenkin huono, en mä ees haluis sellasta". Kun sain iPhonen, totesin olleeni väärässä. Ei ole olemassakaan sellaista teiniä, joka ei syvällä sisimmässään haluaisi iPhonea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa minun 15v täyttävä poikani on sitä mieltä ettei ikinä hankkisi iPhonia. Laatuunsa nähden ylihinnoiteltu, kuulema. Se että moni pitää sitä tyylikkäänä ei riitä syyksi ostaa sitä, eikä se "haukatun ompun" kuva kuoressa.
Lapsesi on vain kateellinen niille, joilla on 700€ iPhone. Muutama vuosi sitten minulla oli vielä Android-puhelin ja toistelin tuota "se on ylihintainen ja muutenkin huono, en mä ees haluis sellasta". Kun sain iPhonen, totesin olleeni väärässä. Ei ole olemassakaan sellaista teiniä, joka ei syvällä sisimmässään haluaisi iPhonea.
Oma Android-puhelimeni maksoi 730€, joten...
Jotakin Apple on tehnyt väärin viime aikoina, kun markkinaosuus koko ajan vain laskee. Kiinalaisilla valmistajilla kuten Huaweilla taas markkinaosuudet ovat nousseet ihan hurjasti.
https://www.asus.com/Phone/ZenFone-3-Deluxe-ZS570KL/
Tuossa on markkinoiden kaunein älypuhelin. En tiedä mitä sitten Suomessa maksaa.....
Siellä Kiinassa se Applekin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöntäkää rehellisesti, ostatte sen omenapuhelimen vain koska se on muotia.
9 & 11 vastaa, en. Ostin sen itselleni, koska se on helppokäyttöinen ja siinä on sopivan kokoinen näyttö.
Eli samankokoiset androidit on sulle liian vaikeakäyttöisiä, vaikka olisi jopa edullisempia? Ai niin mutta sullahan on rahaa silleen että sillä ei oo väliä, sä vaan halusit nopeesti jonkun puhelimen, sillä merkillä ei ollu väliä ;)
Vierailija kirjoitti:
Androidit on kyllä paljon lyhytikäisempiä kuin iphonet. Alkaa lagaamaan jo vuodessa, mulla iphonet kestää aina kerralla vähintään kolme vuotta. Köyhien ulinaa.
Jaa, ostin Samsung Galaxy s 3 kun tulivat myyntiin, vielä käytössä, ei mitään vikaa ikinä. Ainoastaan kulunut, on valkoinen, joten kuluma näkyy, hopeointi reunuksessa alkaa karista. Normikäytössä, ei ole kotelossa, en voi niitä sietää.
Ja siinä pysyy kovallakin pakkasella virta, toisin kuin ompusta, jonka akusta tehot katoaa, kun tulee hieman kylmempää.
Mitä ihmettä Suomessa sellaisella puhelimella tekee. Ei mitään.
Mua huVituttaa joskus kun jotkut vertailevat 100-200 euron Samsungia 700 euron iPhoneen. Ehkä ne vertailumallit kannattaisi hakea edes suurin piirtein samasta hintaluokasta että saisi paremman käsityksen.
Esim. kohta myyntiin tuleva Samsung Galaxy Note 7 on teknisesti varmasti maailman hienoin älypuhelin. Toki hintakin on ihan varmasti syksyllä julkaistavan uuden iphonen tasolla.
34 jatkaa, Samsungini on siis,mitä neljä tai viisi vuotta, en muista. Mutta kestävä on.
Vierailija kirjoitti:
Mua huVituttaa joskus kun jotkut vertailevat 100-200 euron Samsungia 700 euron iPhoneen. Ehkä ne vertailumallit kannattaisi hakea edes suurin piirtein samasta hintaluokasta että saisi paremman käsityksen.
Esim. kohta myyntiin tuleva Samsung Galaxy Note 7 on teknisesti varmasti maailman hienoin älypuhelin. Toki hintakin on ihan varmasti syksyllä julkaistavan uuden iphonen tasolla.
Tilattuna on!
Miksi tän ketjun viesteistä osa häviää välillä? Ja tulee sitten taas takaisin? Tää palsta toimii ilmeisesti ihan miten sattuu.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma Android-puhelimeni maksoi 730€, joten...
Miun omppu 1000€ joten.
Voi jeesus mikä ketju taas... Vaikka mikäs siinä jos haluat kokea olevasi menestyjä kun laukusta löytyy 36 kk:n osamaksusopimuksella hankittu omenaluuri 😂
Just tämä, Androidit on alussa kyllä hyviä mutta alkaa käymään vähän hitaalla melko pian.