Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat konstit parantaa krapula?

Vierailija
30.07.2016 |

Miten te toimitte, kun lievä tai paha kankkunen iskee?

Oma keinoni ovat aina olleet tuoremehut ja opiskeluaikoina minut nähtiinkin toisinaan hiippailemassa lähi-Siwaan aamusta ostamaan pari litraa appelsiinimehua.. :D

Nyt tänään olen kylässä ja täällä ei ole mehua ja kauppakin niin kaukana, etten kyllä lähde sinne kävelemään. Niinpä keksin patenttiratkaisun: samalla, kun lipittelen kylmää vettä, olen vetänyt naamaan kaksi tölkkiä Bona-hilloa. Persikkaa ja päärynää, sekä paratiisisosetta. Arvelisin, että vatsassa kokonaisuus on jokseenkin mehumainen. Pelkkää vettähän ei kuulemma darraan kannata juoda. Tosin pahimmat krapulat olleet sellaisia, ettei vesikään pysy sisällä, mutta tämän johdosta olen vuosien varrella vähentänyt ja maltillistanut juomista. Eilen join kolme lonkeroa ja neljä tai viisi lasia viiniä, joista ainakin viimeisimmän olisi voinut jättää väliin. Nuorempana join myös teräviä, mutta tulin siihen tulokseen, ettei viina oikeasti sovi minulle.

Muita kikkoja:

- jollei krapula millään meinaa talttua niin loiventava. Itselläni toimii karpalolonkero, mitä en yleensä muuten juo makeutensa takia, jos esim. limeä tai tavallista löytyy.

- energiajuomat toimivat joskus

- fanta

- erilaiset hedelmät, esim. appelsiinit, mandariinit

- vitamiinipillerit ja kalanmaksaöljykapseli > "korjaussarja"

Ja loppuun neuvo:

Jos on paha darra niin VÄLTÄ ANANASTA. Vedin joskus nuorena sitä purkillisen darrassa, kaikki tuli ylös. Sain myöhemmin kuulla, että ananas sisältää jotain ainesosia, jonka takia se voi darrassa aiheuttaa huonovointisuutta. En tiedä sitten tarkemmin...

Ja teille, joilla ei ole koskaan ollut krapulaa, koska juotte maltillisesti tai ette koske alkoholiin: hieno juttu, ei se dokaaminen ole mitenkään ihailtavaa. Toiset vaan kokeilevat nuorempana rajojaan vähän enemmän ja välillä se mopo karkaa käsistä vanhemmallakin iällä yli. Hölmömmillä jatku asti tahallaan ja itsekin osittain lukeudun tähän sakkiin.

Alkoholin kohtuukäytössä en näe mitään pahaa, tapa rentoutua ja pitää hauskaa ystävien seurassa ja ujommalle keino tutustua uusiin ihmisiin, kun pystyy vähän rentoutumaan ja juttelemaan avoimemmin uudessakin seurassa. Joku lasillinen viiniä päivässä on joidenkin tutkimusten mukaan ihan positiivinenkin asia terveysvaikutuksiltaan, eikä todellakaan tuhoa normaalin aikuisen ihmisen maksaa.

Ilman alkoholiakin toki pärjäilee, jokaisen oma valinta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä keksi siihen muuta kuin sen, että makaan hiljaa paikallani. En voi nukkua, syödä, liikkua. Juoda voin, sokerista limsaa. Olen morkkiksessa ja harmittaa. Kun voisi nukkua edes. Siksi nykyisin vältän tilanteita, että menisi krapulan puolelle. Yksi asia yli kaiken, mitä en todellakaan voi tehdä kankkusessa, nimittäin ottaa loiventavaa. En voi koskaan ryypiskellä kahta päivää peräkkäin. Hyvä niin. Seksikään ei innosta pariin päivään.

Vierailija
2/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas on diureettinen ja krapulassa pahoinvointia aiiheuttaa nestehukka, voisko johtua tästä? En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön suolaista, syön makeaa ja juon paljon, paljon vettä (Nuudelikeitto ja appelsiinituoremehu). Korjaussarjavitamiinit on Berocca Boost- poretabletteja 2kpl puolen litran vesituoppiin ja 2g kaliumia. Sokeri, suolat ja B-vitamiini siis aivoille.

Vierailija
4/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vodkaa siihen tuoremehuun niin johan alkaa helpottaa.

Vierailija
5/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaaminen liikkumatta on ainoa toimiva pahan krapulan luontainen hoitokeino. Bentsot (esim Opamox) auttavat paljon, jopa poistavat krapulan, mutta ei liene muutoin suositeltava krapulahoito.

Vierailija
6/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras konsti IDIOOTTI on se ku et ryyppää.

Vierailija
7/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli luiru kirjoitti:

Palstan mörökölli on herännyt ja hämmentää vähän joka toisessa ketjussa. Tulee ihan mieleen yksi Tuija.

Vierailija
8/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaan meneminen kahden loiventavan 0,5 siiderin/lonkeron kera. Sen jälkeen jokin suolainen purtava. Ylipäänsä veteen kastautuminen ja lilluminen joko luonnossa tai uimahallissa. Mulla toimii kans iso tölkki energiajuomaa niinku edellä jo mainittiinki.

Vierailija
9/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset muistaisivat juoda vettä siinä ryyppäämisen ohella, niin ei krapulaakaan välttämättä tulisi tai se tulisi lievempänä. Päänsärky krapulassa johtuu nimenomaan  nesteen puutteesta.

Vierailija
10/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on huono aika tällaiselle, mutta minulla parhaiten toimii oleskelu talvipakkasessa. Jos on kankkunen, ei tarvitse kuin mennä ulos kymmenen asteen pakkaseen ja oleskella siellä puolisen tuntia. Sen jälkeen on hyvä olo ja päivä lähtee käyntiin.

Nykyään minulle ei krapulaa yleensä tule, koska juon sellaista sekoitusta, joka ei sitä aiheuta, ja muistan syödä tukevaa ruokaa ja juoda vettä ja kahvia viinasten nauttimisen lomassa.

Vierailija
11/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinimehu on kyllä ainakin itelle ehdoton nounou, maistuu ihan kamalalta krapulassa. Paremmin toimii jokin marjamehu tai sokerinen jäätee. Syödä kannattaa pian heräämisen jälkeen jos yhtään tuntuu että pysyy sisässä- on tullut todettua että se syömättömyys loppuenlopuksi vain pahentaa huonoa oloa ja sitten ei varmasti pysy enää vesikään sisällä. Jos todella huono olo niin vaikka karkkeja yksitellen nappailee.

Mutta oikeasti toimivat kikat liittyy kyllä jo siihen edelliseen iltaan. Muistaa juoda lasillinen vettä silloin tällöin ja illan viimeisenä juomana (mielellään vähintään tuntia ennen nukkumaanmenoa) vesi. Myös syöminen ennen nukkumaanmenoa yleensä helpottaa aamua. (Ruoka mahassa vissiin sitoo alkoholia?)

Vierailija
12/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli luiru kirjoitti:

Jos luit aloitusviestin loppuun saakka niin siellä otin tähän asiaan kantaa. ;)

Olen toki tämän asian periaatetasolla oivaltanut, mutta ketju koskeekin sitä hetkeä, kun vahinko on jo päässyt tapahtumaan. Sinä viisaana ihmisenä ehkä kykenet sisäistämään tämän? :D

Ap

Vierailija
13/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääke, joka pitää aamusta ottaa, yleensä taittaa darran pois. Toki sairauteni takia välttelen juomista viimeiseen asti, mutta joskus pitää oikeasti päästä viihteelle ystävien kanssa.

Vierailija
14/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten totta tuo vedenjuonti. Tässä vastikään oli kaveriporukan kanssa toooodella kostea illanvietto ravintolassa, viiniäkin tilattiin pöytään pulloittain. Testasin ihan, että joka ikisen alkoholipitoisen lasillisen kanssa (join kuohuviiniä) otin myös lasillisen jäävettä. Tupakkaakin meni, ja yleensä saan siitäkin hirveän olon aamuksi, kun en muuten polta.

Tadaa, aamulla olin pirteä kuin pikkulintu! Ei mitään huonoa oloa missään, ei koko päivänä. Tuon veden latkimisen kun muistaisikin, eli 1:1, joka annosta kohti lasillinen vettä. Pissalla saa kyllä ravata ja suolaa voi tarvita hurjan läpi huilaamisen takia.

Vierailija
15/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen (vesi), syöminen ja naiminen

Vierailija
16/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi toimii. Jos ei muista illan aikana latkia 1:1:een, viimeistään ennen nukkumaanmenoa puolen litran tuopillinen vettä tai urheilujuomaa ja kaveriksi nappi tulehduskipulääkettä (ei parasetamolia). Aamulla olet kun et ois viihteellä ollutkaan.

Vierailija
17/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunavesi (ei liian vahva), maitohappobakteerit, ardinex, elektrolyyttijauheet veteen lisättynä, kuuma suihku, kylmä pyyhe kasvoilla, lääkehiili, burana, siinä muutama!

Vierailija
18/18 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi