Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistukset rv30

Vierailija
29.07.2016 |

Tämä on jo kolmas lapsi, mutten vieläkään oikein tiedä mitkä ovat vaarattomia harjoitussupistuksia, mitkä synnytystä ennakoivia supistuksia ja mitkä ihan oikeita supistuksia.

2 edellistä synnytystä on käynnistetty viikolla 42. Ja niistä on jo vuosia aikaa. Aika kultaa muistot ja sitä rataa. En siis vain muista miltä missäkin vaiheessa tuntui.

Eilen illalla oli jo outoja tuntemuksia. Selässä pientä kipua joka tuli säännöllisen epäsäännöllisesti. Ei sellaista kipua, joka olisi estänyt normiaskareita, epämiellyttävää tunnetta vain. Sänkyyn mennessä oli vähän enemmän kivuliaita, mutta kuitenkin ihan siedettäviä. Sitten alkoi tuntumaan että alaselkää polttaa. N. 30 sekunttia/ minuutti kesti aina kerrallaan. Ihan kuin olisi painanut selkää vasten liian kuumaksi lämmitetyn kauratyynyn. Suunnilleen tunnin verran kesti. Väli oli jotain 5 ja 15 minuutin väliltä.

Yöksi loppui, mutta nyt nuo epämiellyttävät kipuilut palasi kun lajittelin pyykkejä.
Ei tule mitenkään säännöllisesti, enemmänkin on sellaista aaltoilevaa kipua joka aina välillä häviää.
Olen nyt tunnin verran lepäillyt ja kipu vähän helpottanut.

Vauva on kuitenkin hyvin aktiivinen. nyrkkeilee ihan kuten ennenkin. Mitään vuotoa ei ole.

Mitä supistuksia nämä nyt oikein on? Vai onko jotain selkäsärkyä.

Joka tapauksessa soitan sairaalaan jos ei ala loppumaan, ihan oman mielenrauhani vuoksi.

Mutta halusin vain mielipiteitä siitä että huolehdinko turhaan, onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan soittaa jo nyt puhelinkätilölle. Hän kyllä neuvoo.

Vierailija
2/5 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin noilla viikoilla soittaisin. Vauva on vielä turhan pieni. Itsellä noita nyt kunnolla viikosta 34 eteenpäin ja minulle todettiin ettei enää estellä jos päättää syntyä. Tosin kehotuksen olla pitkälläni mahdollisimman paljon sain toki. Minun kohdallani nuo ovat olleet jo avaavia supistuksia vaikka en sitä itse tajunnut.

Ja mulle ainakin se päivystyksen kätilö sanoi ettei tyhmiä kysymyksiä ole. Mieluummin kysyn kerran turhaan kun murehdin ja mietin itsekseni, ei se stressaaminenkaan vauvalle hyväksi ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaan heti. Luultavasti pyytävät sua käymään tarkistuksessa, jos kyseessä onkin jo paikkoja avaavia supistuksia.

Vierailija
4/5 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskivät vain seurailla oloa. Jos kipu yltyy tai tulee jotain vuotoa niin sitten on mentävä näytille. Pitää vaan lepäillä ja jättää kotityöt tekemättä. Minulla on maanantaina neuvola aika ja silloin tarkistetaan tilanne.

Onneksi isommat lapset ovat lähdössä vaarin kanssa mökille niin voi viettää vaikka koko viikonlopun sängyssä jos siltä tuntuu.

Ap

Vierailija
5/5 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskivät vain seurailla oloa. Jos kipu yltyy tai tulee jotain vuotoa niin sitten on mentävä näytille. Pitää vaan lepäillä ja jättää kotityöt tekemättä. Minulla on maanantaina neuvola aika ja silloin tarkistetaan tilanne.

Onneksi isommat lapset ovat lähdössä vaarin kanssa mökille niin voi viettää vaikka koko viikonlopun sängyssä jos siltä tuntuu.

Ap

Arvelinkin, että laittavat sut lepäämään. Ota se nyt tosissasi, siis oikeasti myös ne kevyet kotihommat jäihin. Itse makasin 24/7 viikolta 28 eteenpäin, ja sitten viikolla 32 sain luvan käydä postilaatikkolla ja nopeilla kauppareissulla. Pää saattaa hajoilla, mutta jo muutama viikko lisää on vauvalle pitkä aika & sulle kuitenkin lyhyt. Tsemppiä!

Neuvolasta voit tietty pyytää et katotaan uudestaan virtsatulehdus & streptokokki etteivät ne aiheuta supistuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän