YAZ-pillerit ja menkat sekaisin!
Onko kellään ollut vastaavanlaista? Aloitin Yazien syömisen kesken normaalin kiertoni ihan hoitajan suostumuksesta. Ensimmäisten lumepillereiden aikana menkat tulivat normaalisti ja jatkoin punaisten pillereiden syöntiä seuraavaan liuskaan. Mutta heti noin viikon päästä menkat alkoivat uudestaan! :/ Nyt on maanantaista lähtien ollut siis melko niukkaa vuotoa mutta ihan normaalin näköistä kuukautisvuotoa kuitenkin.
Kommentit (9)
Kiitos kommentista. Nää on mun ensimmäiset pillerit koskaan eikä aloittaessa ollut puhetta tämmöisestä epäsäännöllisyyden mahdollisuudesta :/ Eli kierto tasoittuu varmaan aikanaan? Stressaavaa tietenkin kun ei tiedä milloin menkat alkaa ja loppuu ja että tuleeko esimerkiksi seuraavien lumepillereiden aikana menkat vai ei :S
kyllä niiden pitäis ekan taukoviikon jälkeen asettua. tai viimeistään parin kuukauden kuluessa. Ja jos ei niin eikun uus merkki kokeiluun.
Itsellä on käytössä Yaz-pillerit. Ensimmäisen liuskan aikana esiintyi lievää masentuneisuutta ajoittain. Ihan vaan pariksi tunniksi saattoi tulla olo, että olen täysin turha tässä maailmassa - sellainen teinix-olo.
Menkat tulivat säännöllisesti, kunnes söin 3. ja 4. liuskat putkeen. Koko 4. liuska jatkuvaa tiputtelua. Sen jälkeen söin 2 liuskaa pitäen normaalin tauon välissä.
Nyt olen syönyt 7 ja 8 putkeen ja 8. loppupuolella esiintynyt taas lievää alakuloisuutta. Itkukohtauksia varsinkin iltaisin aivan ilman syytä. Saatetaan miehen kanssa vaan makoilla sängyssä ja yhtäkkiä alkaa vaan itkettää.
Kyllä se keho siitä tottuu, kuitenkin aika vahvoista hormoneista kyse. Itselle neuvottiin silloin aloittaessa, että saattaa mennä 3 kuukautta ennen kuin olo normalisoituu
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on käytössä Yaz-pillerit. Ensimmäisen liuskan aikana esiintyi lievää masentuneisuutta ajoittain. Ihan vaan pariksi tunniksi saattoi tulla olo, että olen täysin turha tässä maailmassa - sellainen teinix-olo.
Menkat tulivat säännöllisesti, kunnes söin 3. ja 4. liuskat putkeen. Koko 4. liuska jatkuvaa tiputtelua. Sen jälkeen söin 2 liuskaa pitäen normaalin tauon välissä.
Nyt olen syönyt 7 ja 8 putkeen ja 8. loppupuolella esiintynyt taas lievää alakuloisuutta. Itkukohtauksia varsinkin iltaisin aivan ilman syytä. Saatetaan miehen kanssa vaan makoilla sängyssä ja yhtäkkiä alkaa vaan itkettää.
Kyllä se keho siitä tottuu, kuitenkin aika vahvoista hormoneista kyse. Itselle neuvottiin silloin aloittaessa, että saattaa mennä 3 kuukautta ennen kuin olo normalisoituu
Mä oon huomannut ihan samaa angstisuutta ja alakuloa :/ Tosi ikäviä oireita mutta onneksi ne voi kuitenkin tunnistaa vain pillerien aiheuttamaksi hormoniheittelyksi. Melkoista vuotosirkusta ollut sullakin näköjään. Ilmeisesti se vuotaminen on sulla kuitenkin sitten normalisoitunut?
AP
Mulla sattu menemään alkupäästä ihan hyvin noi vuodot ja muut, mutta nyt, vuotta myöhemmin, on kaikki sekaisin. Kuukautiset alkavat 3-7 pv ennen lumepillereitä, kerran ne jäi välistä kun vuoto tuli levyn alussa. Luulen, tuo johtuu sopimattomien pillereiden ja stressin yhdistelmästä, pitäisi mennä lääkäriin.
Itse söin yazeja varmaan kolme vuotta ja toimivat tosi hyvin, sitten yhtäkkiä vaan meni keho ihan sekaisin niistä, pari kuukautta oli jatkuvaa tiputteluvuotoa. Vaihdoin luonnollisiin zoely pillereihin ja sen jälkeen kaikki taas toiminut normaalisti.
Parin vuoden käytön jälkeen mulla alkoi kasvoissa roihuamaan maksaläiskiä!
Mulla oli YAZ:en kanssa sama juttu, jotenkin oli omat hormoonit liian vahvat ja menkat tuli vaikka olisin punaiset pilleirt menossa. Vaihdoin merkkiä Zoelyyn ja ne ovat toimineet todella hyvin :)
Ainahan pillereiden aloituksen alkuvaiheessa voi olla kierto sekaisin. Yazeissa on aika yleistä, että ensimmäisen liuskan aikana vuotaa enemmän tai vähemmän. Varsinkin jos aloittaa kesken kierron.