Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikunta ja palautuminen hätäsektion jälkeen

Vierailija
29.07.2016 |

Noniin eli etenkin siis te joilla on sektio tehty pystysuuntaisesti.
Millasia ohjeita ootte saanut liikunnan harrastamisesta? Tosi vähän löytynyt aiheesta tietoa. Synnäriltä sai vaan nostelu/ponnistuskiellon neljäksi viikoksi.
Neuvolalääkäri ei ottanut mitään kantaa asiaan jälkitarkastuksessa 6viikon kohdalla.
Mulla on nyt reilu 7 viikkoa sektiosta. Uskalsin eilen vähän kokeilla vatsalihasten erkaumaa ja se tuntu aika suurelta vielä, mutta miten yleensäkkään vatsalihakset palautuu pystyviillon jälkeen, kun viiltohan menee lihasten välistä ja varmaan jää jotain arpea sinne. Syviä vatsalihaksia oon harjoittanut jostain 3 viikosta asti, mutta niistäkään en ole saanut mitään neuvoa onko turvallista palautumisen kannalta aktivoida jo niitä? Luulis olevan..
Kaipaan kokemuksia muilta! Milloin ootte aloittanut ja millasta liikuntaa? Ja ootteko kokeillut erkaumaa missään vaiheessa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö aiheesta edes neuvolalääkäriltä? Eivät välttämättä käy asiaa läpi, jos et sitä itse ota puheeksi.

Ehkä kannattaa vähän himmata niiden vatsalihasrutistusten kanssa, muuta liikuntaa kyllä suosittelen, esim. lenkkeily. Jos siellä jotakin erkaumaa vielä on, niin voi olla ettei kuroudu kiinni jos liian ahkerasti vatsalihaksia jo treenaat.

Kai tuokin on niin yksilöllistä, jos on epävarmuutta niin varaa aika lääkärille että katsoo sen vatsalihasten tilanteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla