Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko migreeni heijastua ns. peilikuvana "väärälle puolelle"?

Vierailija
28.07.2016 |

Mulla on ilmeisesti migreeniä ja siihen määrätty kohtauslääkkeet. Tiistaina tuli migreenisärkyä tutulle paikalleen vasemmalle, juuri sinne mihin aina. Migreenilääke auttoi.

Eilen oli kivuton päivä, tänään sen sijaan aamusta asti sattunut päähän - mutta aivan kuin peilikuvana normaalista migreenistä. Oikealle puolelle, joskin täsmälleen samaan kohtaan kuin vasemmalla aina sattuu.
Kipulääkkeitä olen ottanut aamulla ibuprofeiini 600mg + parasetamol 500mg, ei vaikutusta, äskettäin otin vielä ibuprofeiinia 600mg, ei vaikutusta.

Voiko migreeni siis välillä vaihtaa puolta? 99,9% kerroista kipu on siis nimenomaan vasemmalla ns. "kaistaleena", nyt oikealla samanlaisena "kaistaleena"...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnisoituna myös migreeni ja se vaihtaa puolta sillointällöin. Alussa se pysyi vuosikaupalla samanlaisena ja samalla puolella mutta ajan mukaan se alkoi muuttumaan. Kannattaa suosiolla ottaa kohtauslääke vaikka onkin "väärällä" puolella. 

Vierailija
2/11 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, mitä ilmeisemmin se voi, jos kerran samanlaista migreenisärkyä tunnet toisella puolella... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, mitä ilmeisemmin se voi, jos kerran samanlaista migreenisärkyä tunnet toisella puolella... 

No ei tämä nyt samanlaista ole (en kai muuten kyselisi), tavallisesti olen lamaantunut ja toimintakyvytön kivun aikaan, nyt en. En kuitenkaan tiedä, onko esim. aiemmin ottamani lääkkeet pitäneet sen pirun aisoissa, vai onko tämä vain jotain jälkivittuilua migreeniltä siitä toissapäiväisestä.

ap

Vierailija
4/11 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus migreeni voi kestää parikolmekin päivää. Tai tulla pari kertaa peräkkäin.

Vierailija
5/11 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin todettu migreeni. Omalla kohdalla suurin osa migreenikohtauksista tuntuu särkynä oikean silmän takana, mutta viime vuosina vastaava särky on yleistynyt myös vasemmalla puolella.

Vierailija
6/11 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin migreenilääkkeen, ja särky on tiessään. Auttaisiko migreenilääke muihinkin päänsärkyihin, vai pelkästään itse migreeniin? ap

Vierailija
7/11 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenihän tuo, ilmiselvästi. Siksi kohtauslääke auttoi.

Vierailija
8/11 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on diagnosoitu migreeni, mutta se ei ole vaihtanut luonnettaan.

Aina vasemmalla puolella. En koe pahoinvointia lainkaan, vaan sietämätöntä kuulo- ja tuntoherkkyyttä. Aistiherkkyyttä ja vääriä hajuaistimuksia. Myös ihon punoitusta toispuolisesti.

Vierailija
9/11 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla migreeni on pääsääntöisesti vasemmalla puolella mutta aina silloin tällöin se piipahtaa oikealla ja silloin olen todella kipeä. Vasemman puolen säryn siedän paremmin.

Vierailija
10/11 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin migreenilääkkeen, ja särky on tiessään. Auttaisiko migreenilääke muihinkin päänsärkyihin, vai pelkästään itse migreeniin? ap

Ei se auta. Kyllä tuo varmasti migreeni oli. Se voi tosiaan vaihdella puolta. Hyvä että lääke auttoi.

Vierailija
11/11 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuttaa muotoaan lääkärin mukaan. Minulla on ollut aina aurallinen migreeni joka alkaa näköhäiriöillä ja yltyy kivuksi jos ei ehdi ottaa lääkettä ajoissa. Jokin aika sitten minulla alkoi ensin pistellä toista kättä, sitten kädestä meni tunto ja se roikkui sivullani täysin velttona. Kun nostin kättä toisella kädellä, se läpsähti jalkaani vasten aivan velttona, tuntui kuin joku muu olisi koskenut jalkaani kun kädessä ei ollut ollenkaan tuntoa. Säikähdin ja koetin huutaa miestä apuun niin huomasin että puhuminenkin on vaikeaa, tuntui että kieli ei käänny suussa ja huuli oli tunnoton myös siltä puolen missä käsi oli veltto.

Muutaman minuutin kuluttua tämä meni ohi eikä päänsärkyäkään tullut.

Soitin kuitenkin lääkäriin ja pyysivät heti tulemaan sinne. Melkein viikon olin sairaalassa, otettiin magneettikuvat ja pään TT-kuvat, sydäntäkin seurattiin mutta mistään ei löytynyt mitään mikä olisi voinut kohtauksen selittää.

Diagnoosi oli sitten migreenikohtaus ilman kipua.  Seuraava migreenikohtaus oli sitten taas samanlainen kuin ennenkin, eli vain näköhäiriöitä ja sen jälkeen pääsärky.

Hieman jäi kyllä silti mietityttämään että noinkohan oli pelkkä migreenikohtaus tuo sairaalareissun aiheuttanut :/