Naapurin kaksi kissaa kiusaavat koiraani
Eli siis naapurissani (rivitalo, minä asun okt:ssä) on kissoja. Naapuri pitää niitä vapaana, ja ne ovat koko ajan minun pihassani. Olen rakentanut pihalleni aidatun alueen, jossa koira voi olla vapaana. Kissat tulevat aidan taakse (ovat siis pihassani) ja koira haukkuu niitä. Kissat eivät lähde millään, enkä viitsi ajaa niitä pois, koska tiedän että silloin ne voivat esim. alkaa pissailemaan nurkkiin. Mitä on tehtävissä? Naapuri ei aio pitää kissoja sisällä, minkä tavallaan ymmärrän. Tilanne on kuitenkin erittäin ärsyttävä. Onneksi pian on talvi :D
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä saisi jotenkin totutettua toisiinsa tms? En kyllä tiedä mikä avuksi
Hmm. Mietin kyllä samaa, mutta aika vaikeaa varmasti olisi. Koirani ei ole nimittäin tottunut kissoihin yhtään, koska niitä ei pahemmin ystävillä/sukulaisilla ole. Eikö koirat ja kissat pidä totuttaa toisiinsa ihan pentuina jos niin haluaa tehdä?
ap
"unohda" joku päivä aitauksen ovi hieman auki...
Awww :) koiraparka yrittää karkottaa ärsyttäviä kissoja eikä ne ole tietääkseenkään. Sori ei mulla ole mitään ratkaisua asiaan.
Osta kissakarkotetta ja levitä sitä tontin rajoille. Hyvällä tuurilla kissat saattavat pysyä hetken poissa. Tai ehdota naapurille, että ostaa sen näkymättömän aidan pitämään kissat omalla pihallaan.
Päästä koira irti ja katso mitä tapahtuu. Tosin ole sitten varautunut siihen, että kissat rökittävät koiran 6-0. Ei ole eläintenkään elämä aina reilua.
🇺🇦🇮🇱
Toisaalta, viittaako mikään kissojen käytöksessä siihen, että olisivat aggressiivisia sinun koiraasi kohtaan? Ehkä ne ovat vain uteliaita, ja haluaisivat ehkä jopa leikkiä.
🇺🇦🇮🇱
Onneksi elukat eikä lapset :) eläimet kyllä tajuavat olevansa samalla tasolla toistensa kanssa ja pärjäävät kiusankappaleidenkin kanssa. Sen vain vaistoaa, kun katselee eläinten puuhastelua keskenään.
Eipä kuitenkaan taida olla kovin vakavaa, vaikka kyllähän se kissa kuuluisi sisätiloihin tai valjaissa ulkoilemaan. Ei ne mitään kostopissauksia osaa maillesi tehdä, tuo on turha luulo. Ne pissaavat minne pissaavat jos pissaavat, mutta ei sillä pois hätistämisen kanssa ole mitään tekemistä.
Minulla oli aikoinaan tilanne, jossa kissaani kävi toistuvasti kiusaamassa orava, tai oli niitä kai useampikin. Asuin maantasalla olevassa asunnossa ja kissani istui usein ikkunalaudalla haaveksimassa ja katselemassa puistomaista pihamaata. Sen haaveellisen hetken häneltä kuitenkin usein turmeli joku pimahtanut vittupääorava, joka alkoi kissan ikkunassa nähtyään hyppiä ikkunaani vasten ja liukua siitä aina alaskin, kun eiväthän ne tasut pitäneet lasilla ja pellillä, hypäten ylös aina uudestaan ja uudestaan. Kissahan ei sellaista mellastusta nähtyään ollut enää kovin zen, ei edes koko loppupäivänä. Oravista sanoisin, että siinä on kyllä varsin veemäinen pieni eläin. :)
Kissankarkoite kuulostaa hyvältä idealta! Pitää tutkia asiaa. En viitsi päästää koiraa irti, koska luulen myös, että ne kisaat voittaisivat sen tappelun. Eivät minun silmään vaikuttaneet leikkisiltä, mutta en kyllä ole mikään kissa-asiantuntija. Makasivat aidan lähellä ja katselivat koiraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eipä kuitenkaan taida olla kovin vakavaa, vaikka kyllähän se kissa kuuluisi sisätiloihin tai valjaissa ulkoilemaan. Ei ne mitään kostopissauksia osaa maillesi tehdä, tuo on turha luulo. Ne pissaavat minne pissaavat jos pissaavat, mutta ei sillä pois hätistämisen kanssa ole mitään tekemistä.
Minulla oli aikoinaan tilanne, jossa kissaani kävi toistuvasti kiusaamassa orava, tai oli niitä kai useampikin. Asuin maantasalla olevassa asunnossa ja kissani istui usein ikkunalaudalla haaveksimassa ja katselemassa puistomaista pihamaata. Sen haaveellisen hetken häneltä kuitenkin usein turmeli joku pimahtanut vittupääorava, joka alkoi kissan ikkunassa nähtyään hyppiä ikkunaani vasten ja liukua siitä aina alaskin, kun eiväthän ne tasut pitäneet lasilla ja pellillä, hypäten ylös aina uudestaan ja uudestaan. Kissahan ei sellaista mellastusta nähtyään ollut enää kovin zen, ei edes koko loppupäivänä. Oravista sanoisin, että siinä on kyllä varsin veemäinen pieni eläin. :)
Uhkarohkea stunttiorkku.
Vierailija kirjoitti:
Kissankarkoite kuulostaa hyvältä idealta! Pitää tutkia asiaa. En viitsi päästää koiraa irti, koska luulen myös, että ne kisaat voittaisivat sen tappelun. Eivät minun silmään vaikuttaneet leikkisiltä, mutta en kyllä ole mikään kissa-asiantuntija. Makasivat aidan lähellä ja katselivat koiraa.
Ap
Voi jessus! Kisut ovat vain kiinnostuneita haukustasi. Aggressiivinen kissa ei vain makoile paikallaan.
Kissojako ei koiran haukkuminen haittaa?
Ihme kissoja. Taitaa olla koirasta hyvää seuraa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkarohkea stunttiorkku.
No sitä kyllä, saamarin kapinen pulloharja. :D Ja otti se minuakin pannuun, sillä se pieni pirulainen sotki ikkunoita ja terassiakin sekä sen kalusteita kuraisilla tassuillaan, nimittäin se ei ollut niin tarkka säidenkään suhteen. Roikkui ikkunallani säällä kuin säällä, sateella ja kuraisellakin kelillä. Ei ole ikävä!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ylimielisiä paskiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoi jessus! Kisut ovat vain kiinnostuneita haukustasi. Aggressiivinen kissa ei vain makoile paikallaan.
Juu, eivät ne ole aggressiivisia. En usko niiden tekevän mitään pahaa, se ei ole ongelma. Koira vain haukkuu niitä, se ei ole naapureillekaan mukavaa. Kyllä se aina rauhoittuu melko pian, mutta ei silti kivaa kenellekään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ylimielisiä paskiaisia.
Tämä on todennäköisesti oikea tulkinta. Eli kissat tulivat siihen ihan kiusallaan makoilemaan ja haukottelemaan sen näköisenä, että "etpäs pääse sieltä aitauksestasi mihinkään, lässäslää". Ei ihme että koiraasi ärsyttää.
Jos koirasi olisi vapaana pihalla, kissat eivät todellaan tulisi siihen kekkuloimaan, se on varmaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoi jessus! Kisut ovat vain kiinnostuneita haukustasi. Aggressiivinen kissa ei vain makoile paikallaan.
Näin.
Kun asuin vielä rivitalossa ja ulkoilutin kissaani, niin se aina meni kummastelemaan minun ja naapurin aidalle, jos naapurin koira hyöri siellä. Ihan puhtaasti vaan kiinnosti, että mikä elukka se siellä rapisee.
Kerran mun pihalle oli eksynyt muutama kollikissa, ne istui sellaisessa kolmiomuodostelmassa parin metrin päässä toisistaan ja voi että sitä murinan ja sihinän määrää. :D Ihme, ettei mitään tappelua syntynyt, ei meinannut itse edes uskaltaa pihalle vaan kurkin ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Oravat ovat parempia kuin kissat.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimielisiä paskiaisia.
Tämä on todennäköisesti oikea tulkinta. Eli kissat tulivat siihen ihan kiusallaan makoilemaan ja haukottelemaan sen näköisenä, että "etpäs pääse sieltä aitauksestasi mihinkään, lässäslää". Ei ihme että koiraasi ärsyttää.
Jos koirasi olisi vapaana pihalla, kissat eivät todellaan tulisi siihen kekkuloimaan, se on varmaa.
Sama meillä, koira pihassa narussa niin naapurin hullu kissa tietää narun pituuden mihin asti yltää ja ärsyttää tahallaan. Ei auttanut kun vanha naru katkesikin ja koira juoksi kissan perään!!
Vihaan kissoja!
Eikö niitä saisi jotenkin totutettua toisiinsa tms? En kyllä tiedä mikä avuksi