Minkähän takia en pysty kävelemään normaalia vauhtia?
Mulla ei koske mihinkään, ei ole mitään oireita. Mutta jalat ei vaan vedä sellaista vauhtia, kuin olisi pitänyt. Tuntuu hassulta lähteä tämän takia lääkäriin. Taustalla ei ole mitään rankkaa urheilusuoritusta tai vastaavaa, mikä selittäisi tämän. Tuliko minusta parissa päivässä vanhus?
Kommentit (9)
Ei ole nyt käytössä mitään lääkkeitä. ap. Googlella en löydä järkevää selitystä.
Liikaa alkoa taustalla menneisyydessä?
b-vitamiinin puutos?
Ettei olisi rytmihäiriöitä? Ne vievät kyllä voimat. Joka tapauksessa asia pitäisi tutkia, ei tuo ole normaalia. En nyt halua pelotella, mutta esim. keuhkoveritulppa voi oireilla noin. Hengästyttääkö sinua?
Alkoholin käyttöni on todella vähäistä ja ollut aina, välillä ollut pitkiä aikoja ettei edes ruokaviinejä, siis tyyliin puoleen vuoteen. Ei hengästytä. B-vitamiinin puutosta on joskus ollut, mutta ei enää viime aikoina. Mulla on siis yleensä reipas kävelyvauhti ikäisekseni, mutta tänään meni reilun 2 km matkaan 40 minuuttia ja mummotkin menivät ohi. Ei vaan jalka noussut enempää.
Miten vanha olet? Terveys noin muuten? Pihisti oot tietoja antanut, vaikea noilla lähteä arvailemaan.
Perusterve olen, joskin saanut ohimenevän aivoverenkiertohäiriö kohtauksen kerran, viime talvena. Ei mitään sydänvikaa tai perussairauksia, liikun paljon yleensä, mutta kohtuullisesti kuitenkin, eli en vedä itesäni piippuun liikunnan aikana. AVH-kohtaukseen ei löytynyt mitään selittävää syytä ja elintavoiltani en ole riskiryhmää. Olen yli 40-vuotias.
Mulla on ollut samaa jo 15v. Olen 51v ja mummotkin tosiaan menevät ohi. En vaan pääse nopeampaa. Alkoholia en käytä ollenkaan.
Neurologille jouduin muista syistä ja heti tuli: kävelee hitaasti ja jäykästi. Parkinsson taudin epäily. Parkinssoin taudin kuvaksessa oli normaali löydös ( dopamiini).
B-vitamiini taso alhaalla mutta lääkärin mielestä ei voi olla koska en ole alkoholisti tai kasvissyöjä ! Tyhmä lääkäri.
Näillä mennään, en tiedä missä vika.
Samaa vikaa, paitsi että olen nuori. Jalat ei vaan vedä ja kunto ei kasva. Joudun rehkimään kuin hullu että edes peruskunto pysyisi kasassa. Lääkäreiden mukaan olen terve.
Syke matalalla? Oletko aloittanut uuden lääkityksen?