Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus lainannut rahaa ihmiselle, joka ei maksakaan takaisin?

Vierailija
27.07.2016 |

Mitä pitäisi tehdä? Kyseessä sukulainen, mutta summa sen verran iso, että ajattelin katkaista välit. Tiedän, etten tule rahojani saamaan, sillä hänellä luotot pielessä ja ulosotossa varmaan kymmeniä tuhansia. Typerä olen ja nyt kärsitään, kun itsekin pienituloinen - hyvää hyvyyttäni luotin ja autoin hädässä ja nyt itse siis hädässä:(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai. No virheistä oppii...

Lainasin ylä-asteella luokkakavereilleni rahaa, eikä maksaneet takaisin. Pieniä erillisiä summia jätkiin, limuun yms.

Olin niin pieni, että en uskaltanut kovistella.

Pientä hyväksikäytön makua oli.

Nykyään kyllä turpakeikka tulis, tosin nykyään en olisi niin tyhmä että lainaisin

Vierailija
2/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kännipäissäni lainasin baarissa pari kymppiä tutulle miehelle, jonka kanssa ei olisi pitänyt olla missään tekemisissä. Jälkeenpäin hävetti niin, etten koskaan kysellyt rahoja takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin 5000 euroa ihan silkkaa hyväuskoisuuttani yhdelle tutulle. En saanut takaisin (enkä saa). En ole rikas, vaan nuo rahat olivat minulle tärkeä pesämuna. En vieläkään tajua, miksi en kieltäytynyt, olin vaan niin kiltti nuorena. Vituttaa, mutta ei voi mitään.

Vierailija
4/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oppinut kantapään kautta etten lainaa yhtään kellekään.

Vierailija
5/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjen kaverien kanssa homma toimi aina isoillakin summilla molempiin suuntiin. Toisten kanssa pienistä summista jäi ikuisia saatavia...

Vierailija
6/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ei kyse suurista summista, mutta aika vittumaistahan tuo on. Autat toista hädässä ja saat mielipahan itelles.

Vierailija
7/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut vertaislainapalvelujen kautta ja varmaan noin tuhannen euron edestä on mennyt lainoja ulosottoon. Niistä saa sitten omansa joskus pois, tai sitten ei. 15 vuottahan se ulosotto kestää.

Jos ap:lla on tuosta sukullaiselle lainatusta rahasta velkakirja, niin ei kun käräjäoikeuteen vain velkomushaastetta vetämään, niin pääsee sinne muiden velallisten joukkoon saamaan niitä ulosoton kautta tulevia suorituksia.

Vierailija
8/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa rahaa kuin siinä tapauksessa, että on ok, jos en saakaan sitä takaisin ja sillloinkin vain ihan lähimmille sukulaisille tai ystäville. Monet muut eivät koskaan maksaneet takaisin, joten nyt tämä sääntö.

Vierailija
9/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut markka-aikaan eräälle 800 ja en koskaan tule saamaan niitä rahoja takaisin. Tavaroita ja vaatteita olen myös lainannut ja sillä tiellä ovat. Kyseessä kuitenkin eri ihmiset. Nykyisin olen tosi tarkka lainailun suhteen. Tiettyihin ihmisiin luotan jotka ovat sen arvoisia.

Vierailija
10/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu korkeintaan 50 no joo useimmiten ei saa takaisin,  tai ihmettelin kun maksettiin takaisin.  Pikkurahasta en nipota, enkä tykkää joka näin tekee.

Vierailija
11/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lainan takaaminen toiselle lainaamusta? Taksin siskolleni lainan jonka jätti pystyyn. Mulle tuli tilillepanokortti että maksa 260 000€. Oli jätetty msksuaikaakin 2 viikkoa.

En pystynyt maksamaan joten ulosottoon siitä sitten.

Ikinä ei ole sisko anteeksi pyytänyt tai pahoitellut. Eikö penniäkään korvannut mitään.

Näin meillä.

Vierailija
12/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle ihmiselle olen lainannut 5v aikana varmasti 500-700 euroa yhteensä. Kaikki on kyllä maksanut pyydettäessä paitsi 100 euroa jäi tielle tietämättömille. Tuntemattomille tai puolitutuille en lainaisi 5 euroa enempää.

Vierailija
13/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lainan takaaminen toiselle lainaamusta? Taksin siskolleni lainan jonka jätti pystyyn. Mulle tuli tilillepanokortti että maksa 260 000€. Oli jätetty msksuaikaakin 2 viikkoa.

En pystynyt maksamaan joten ulosottoon siitä sitten.

Ikinä ei ole sisko anteeksi pyytänyt tai pahoitellut. Eikö penniäkään korvannut mitään.

Näin meillä.

Takausvastuissa tulisi ajatella aina että takaus voi oikeasti realisoiutua eli jos on miljonääri itse, niin sitten voi taata sukulaisen satojentuhansien lainan, muuten ei mielellään. En kyllä ymmärrä, että miksi pankit edes hyväksyvät noin isojen summien takaajiksi henkilöitä, jotka eivät selkeästi ole itse varakkaita.

Vierailija
14/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen monta kertaa, mutta vain summia, jotka on ollut varaa menettää. Eikä niitä takaisin ole kuulunutkaan. En ole koskaan pistänyt perintään.

Toivottavasti sinä saat perittyä omasi.

Vierailija
15/19 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-poikaystävän kaverille lainasin markka-aikaan 100 mk. Hän lupasi maksaa takaisin mulle, kun seuraavan kerran nähtäisiin. No, ei maksanut, mutta aina kun näin hänet, niin hän tuli kertomaan, miten ensi kerralla ihan varmasti maksaa mulle takaisin... Sitä päivää ei koskaan tullut ja valuuttakin Suomessa vaihtui siinä välissä ja minä erosin siitä miehestäkin. Sen jälkeen en ole muille lainannut, paitsi veljelleni. Hän maksoi takaisin. Perheenjäsenille voin lainata, muille en.

Vierailija
16/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut. Opin sen, etten enää IKINÄ lainaa ellei kyseessä ole ihan perheenjäsen jolta tiedän saavani rahat takaisin. Tosi vittumaisia tuollaiset ihmiset, toivottavasti karma löytää heidät.

Vierailija
17/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi isoja summia ole lainannut, opin eräästä keissistä kun lainasin "kaverille" 40e. Ei maksanut, eikä maksakkaan koska meni ja heitti veivinsä.

Vierailija
18/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain muutamia kymppejä siten, että olen tietänyt, etten takaisin saa. Eli kyseessä on ollut "laina", koska saajasta olisi ollut hävettävää pyytää muuten. 

Suurempia summia en ole lainannut eikä kukaan ole kysynytkään. En ole varakas ihminen, vaan pienituloinen joka elää senttiä venyttäen ja siksi on "rahoissaan" sen verran, että voi auttaakin joskus. 

Vierailija
19/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En onneksi isoja summia ole lainannut, opin eräästä keissistä kun lainasin "kaverille" 40e. Ei maksanut, eikä maksakkaan koska meni ja heitti veivinsä.

Olit siis kuolinpesän velkoja. Mutta ei tainnut "kaverilla" olla mitään pesää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä