Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailta tutkinnon saaneet, kuinka työllistyitte Suomessa?

27.07.2016 |

Otsikko

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kertoa oman kokemukseni?

Hankin tutkinnon Suomesta ja työllistyin ulkomailla hyvin.

Vierailija
2/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin tutkinnon Suomesta, se ei auttanut ulkomailla työllistymiseen. Hankin lisää tutkintoja ulkomailla, ne auttoi. En ole harkinnut paluuta Suomeen.

Kannattaa hankkia se tutkinto sieltä missä haluaa olla töissä niin työnantaja tajuaa sen arvon heti ihan ilman mitään erillisiä selvityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ajatusta johonkin Suomeen työllistyä, mutta Tartossa opiskelevat eläinlääkäritkin työllistyvät Suomessa noin 100%

4/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos. Tällä hetkellä opiskelen tutkintoa Hollannissa mutten ajatellut jäädä asumaan pidemmäksi aikaa, lienee parempi yrittää suorittaa maisteri Suomessa. Vaikka Kelan (tämänhetkiset) opintotukikuukaudet riittävät AMK-tutkintoon Suomessa jos tulevaisuudessa ei tärppää.

Vierailija
5/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon valmistunut Wienin yliopistosta 2012 ja sain töitä heti. Itse asiassa työpaikka oli jo valmiina odottamassa kv yrityksessä Suomessa ennen opintojen päättymistä. Olin tosin siinä paikassa vain vuoden ja sieltä mut rekrytoitiin nykyiseen työpaikkaani. Tällä hetkellä oon äitiysvapaalla.

6/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mitä opiskelit Wienissä? Suorititko myös maisterin siellä?

Vierailija
7/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ulkomailla opiskelevilla on isän valmiiksi hankkima työpaikka Suomessa valmiina odottamassa, kun isä maksaa opinnotkin ulkomailla. Eihän koko kuviossa olisi muuten mitään järkeä. Tämä ei tietenkään koske vaihto-oppilasvuotta pitäviä.

8/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa nykypäivänä, ulkomailta löytyy maksuttomia tutkintoja pilvin pimein ja opintotukea + lainaa tulee sinne yhtä lailla kuin Suomeen.

Vierailija
9/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa.