Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero väkivaltaisesta miehestä ja syyllisyydentunto

Vierailija
26.07.2016 |

Mieheni on väkivaltainen "raivopää", joka haukkuu minua päivittäin ja haistattelee. Esikoinen varsinkin on alkanut oireilla hieman mahdollisesti hänen käytöksensä vuoksi ja itseltä on murtunut luita ja olen kärsinyt pari aovotärähdystä nyt vuosien varrella. Kävin sitten tänään viemässä avioerolomakkeen käräjäoikeuteen. Olenkohan silti vain pelkuri raukka ja mun ois pitänyt tsempata paremmin ja olla kiltimpi vaimo? Oli pieni haikeus siinä mielessä, kun sinne menin, mutta ei voi olla jossittelematta.

Teinkö sittenkin väärin? En enää tässä kypsässä 35+ iässä välttämättä löydä enää ketään ja raskaus on runnellut vatsani ihon pahasti, joten selibaatissa tulen olemaan lopun ikäni. Jospa se kaikki sittenkin oli omaa vikaani, kuten mies väittää ("hänen oli _pakko_ lyödä tai potkia minua, sillä kukaan ei voi kestää minua" jne.).

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää mielessä että sinua ei ole tähän maailmaan luotu kenenkään nyrkkeilysäkkinä olemaan.

Vierailija
2/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt väärin, väkivaltaisen miehen kanssa ei kannata elämäänsä pilata. Muuttuiko miehesi vuosien saatossa väkivaltaiseksi vai oliko jo alun alkaenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tehnyt väärin, väkivaltaisen miehen kanssa ei kannata elämäänsä pilata. Muuttuiko miehesi vuosien saatossa väkivaltaiseksi vai oliko jo alun alkaenkin?

Mies jo pari kuukautta tunnettuamme "kolautteli" minua muka vahingossa. Esim. jos käperryin hänen viereensä katsomaan leffaa ja olin ihan kyljessä kiinni, niin hän yllättäen saattoi kolauttaa minua päähän omalla päällään ja nauroi päälle sekä sanoi, ettei halua olla niin lähellä. Hän muuttui myös esim. kesken seksin aggressiiviseksi ja alkoi nimitellä ja syyllistää minua, jos hänellä lerpahti. Hän myös huomautteli iästäni ja "rypyistäni" (=niitä ei silloin edes juurikaan ollut) sekä pilkkasi mua ja naisia yleensäkin tyhmäksi. Väkivalta varsinaisesti alkoi tosi "varkain" ja huomaamatta.

Vierailija
4/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tähän väkivaltaan ei liity kuntosalilla käynti ja steroidit. Monet naiset ovat kertoneet, että aiemmin ihan suht rauhallinen mies on muuttunut ihan täysin kun on alkanut hormoneita käyttämään.

Vierailija
5/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sekin aspekti, että kaikki naiset eivät ole niitä söpöjä, sosiaalisia ja itsevarmoja naapurintyttöjä, jotka saavat aina tilalle jonkun muun miehen. Itse olin datailijanörtti ja ikisinkku kolmekymppiseksi saakka. Raskauden myötä tuli kamalat raskausarvetkin. Luulin, että mies oli ainoa mahdollisuuteni parisuhteeseen. Nyt olenkin ihan tyhjän päällä. Mies kyllä löytää naisia, kun hän on tavallaan ihan kivannäköinen ja koulutettu sekä hyväpalkkainen (tosin itsekäs, pihi ja väkivaltainen, erektio-ongelmainen ja pienellä varustettu). Hänellä on vain vaikeuksia pitää niitä naisia, sillä hän vaatii palvelemista ja passaamista sekä pitää naisia alempiarvoisina sekä kohtelee heitä törkeästi. Lisäksi hänellä on paha peliaddiktio. Uskon kyllä, että hän löytää varmasti jonkun. Jos mies olisi edes tsempannut ja mennyt terapiaan, niin en olisi halunnut erota. En jaksaisi enää pohtia ja yrittää löytää jotain toista sekä surkutella sinkkuuttani. Mutta en pysty sietämään jatkuvaa huutamista, pilkkaamista, nöyryyttämistä ja väkivaltaa.

Vierailija
6/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tähän väkivaltaan ei liity kuntosalilla käynti ja steroidit. Monet naiset ovat kertoneet, että aiemmin ihan suht rauhallinen mies on muuttunut ihan täysin kun on alkanut hormoneita käyttämään.

Mies lakkasi käymästä salilla, kun muutimme yhteen ja menimme kihloihin. Sitä en tiedä, käyttikö hän jotain extraa ennen tapaamistamme, mutta en usko. Mies ei myöskään ollut kovinkaan lihaksikaskaan.

Vierailija
7/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vanha virsi mutta tälle aarteelle piti sitten lapsi tehdä?

Vierailija
8/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jo pari kuukautta tunnettuamme "kolautteli" minua muka vahingossa. Esim. jos käperryin hänen viereensä katsomaan leffaa ja olin ihan kyljessä kiinni, niin hän yllättäen saattoi kolauttaa minua päähän omalla päällään ja nauroi päälle sekä sanoi, ettei halua olla niin lähellä. Hän muuttui myös esim. kesken seksin aggressiiviseksi ja alkoi nimitellä ja syyllistää minua, jos hänellä lerpahti. Hän myös huomautteli iästäni ja "rypyistäni" (=niitä ei silloin edes juurikaan ollut) sekä pilkkasi mua ja naisia yleensäkin tyhmäksi. Väkivalta varsinaisesti alkoi tosi "varkain" ja huomaamatta.

Ikävä kuulla. Tuo miehen käytös ei kyllä ihan normaalilta tunnu, hyvä kun päätit erota. Uskoontulo olisi varmaan ollut ainoa vaihtoehto millä miehesi olisi tuosta parantunut.

Ja muista, että ei ne raskausarvet estä kunnon miestä löytymästä, ne arvethan ovat vain ihan pienen pieni osa ihmisen kokonaisuutta. Täysin virheetöntä miestäkään tuskin tästä maailmasta löytyy, joten mielummin vähän arpia masussa kuin vaikkapa aivoissa.

Vierailija
9/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
10/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono

Joo. Ei ole provo. Olen avautunut tilanteestani tällä palstalla aiemminkin ja silloinkin on syytetty provoksi. Joskus totuus on tarua ihmeelisempää (se on yksi lempisanonnoistani muutenkin). Mikä tekstissäni viittaisi muka provoon? Suomessa on todella vaikeaa tavata miehiä, jos ei ole sellainen söpö, extrovertti, ison kaveripiirin omaava ja joskus baareissakin käyvä perustypykkä. Sellaiset ujot, itsestään epävarmat kotikissat jäävät helposti yksin.

Vierailija
11/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennystä vielä edelliseen: ja siis niiden ujojen baareja vierastavien introverttien on pakko tyytyä kaiken maailman vaimonhakkaajiin ja piheihin, sovinistisiin, itsekkäisiin ja pienivehkeisiin tyyppeihin, sillä se puolison löytyminen on sen verran harvinainen juttu. Ei Suomessa juuri kukaan keskivertomies tule juttelemaan kaupassa, kirjastossa tai bussissa selvin päin.

Vierailija
12/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono

Joo. Ei ole provo. Olen avautunut tilanteestani tällä palstalla aiemminkin ja silloinkin on syytetty provoksi. Joskus totuus on tarua ihmeelisempää (se on yksi lempisanonnoistani muutenkin). Mikä tekstissäni viittaisi muka provoon? Suomessa on todella vaikeaa tavata miehiä, jos ei ole sellainen söpö, extrovertti, ison kaveripiirin omaava ja joskus baareissakin käyvä perustypykkä. Sellaiset ujot, itsestään epävarmat kotikissat jäävät helposti yksin.

Sähän olet täällä kertonut olevasi suunnilleen mallin luokkaa ulkonäöltäsi, tosi kaunis kasvoilta ja pitkä ja hoikka.

Vierailija
13/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap:lle. Niitä väkivaltaisia kusipäitä aina jostain tuntuu riittävän ja liian usein naiset sietävät sellaista käytöstä aivan liian pitkään.

Vierailija
14/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono

Sähän olet täällä kertonut olevasi suunnilleen mallin luokkaa ulkonäöltäsi, tosi kaunis kasvoilta ja pitkä ja hoikka.

Minä? :O Saatat sekoittaa johonkin toiseen. Olin varmaankin juuri ja juuri malliksi kelpaava noin kymmenisen vuotta sitten ja mitat ovat ennallaan (oon kyllä pitkä ja hoikka ja pitkähiuksinen), mutta en ole kasvoiltani kyllä kaunis, vaan enemmänkin venäläisen tai muun itäeurooppalaisen tms. näköinen. En ole lainkaan suomalaismiesten makuun ilmeisesti juuri sen hoikkuuden, pituuden ja venäläistä muistuttavan ulkonäköni vuoksi. Mutta saatat kyllä sekoittaa johonkin muuhun ja mulla ei ole mitään nimimerkkiäkään ollut tietääkseni käytössä.

Vierailija
15/22 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuo ulkoinen puoli on muutenkin sivuseikka. Tässä pohdin vielä, että teinkö sittenkin virheen... :/

Vierailija
16/22 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, että veit erolomakkeen! Vihdoin konkreettinen askel. Älä sitten peru sitä kuten sitä asuntoa.

Yksi juttu, minusta sinun kannattaisi nyt heti ottaa lapset mukaan ja mennä turvakotiin eikä enää palata miehen asuntoon vaan turvakodin kautta muualle asumaan uuteen kotiin. Tuo miehesi on sairas persoonallisuushäiriöinen ja sellainen on usein vaarallisin juuri eron hetkellä ja voi jopa tappaa.

Eli lähde heti tänään ja ota lapset mukaan!

Vierailija
17/22 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen paskasäkin kanssa menit sitten naimisiin ja lisääntymään? Miten meni noin niinku omasta mielestä? :D

Vierailija
18/22 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pistit avioeron vireille, Oikeinkin hyvä...

Kämppää etsimään... ei ole luvallista toista lyödä-leikilläänkään-vai teetkö sinäkin niin?

Haluatko, että lapsesikin lyö, potkii, tönii, haukkuu kavereitaan!! Kierre jatkuu-malli miten saa toisia ihmistä kohtaan käyttäytyä... Tsempit.

Vierailija
19/22 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeaa, että veit erolomakkeen! Vihdoin konkreettinen askel. Älä sitten peru sitä kuten sitä asuntoa.

Yksi juttu, minusta sinun kannattaisi nyt heti ottaa lapset mukaan ja mennä turvakotiin eikä enää palata miehen asuntoon vaan turvakodin kautta muualle asumaan uuteen kotiin. Tuo miehesi on sairas persoonallisuushäiriöinen ja sellainen on usein vaarallisin juuri eron hetkellä ja voi jopa tappaa.

Eli lähde heti tänään ja ota lapset mukaan!

Juuri näin.

Aluksi varmaan tuntuu pahalta ja painit sen kanssa, löydätkö ikinä enää ketään ja voisiko miehesi muuttua. Olosi kuitenkin paranee ajan myötä ja alat näkemään myös valoisia puolia.

Kun sinun ei tarvitse enää pelätä, löydät uudelleen sen itsesi jonka menetit väkivaltaisessa suhteessa.

Mene turvakotiin, siellä henkilökunta auttaa sinua eteenpäin ja osaa neuvoa käytännön asioissa. Lisäksi saat ulkopuolista keskusteluseuraa.

Tsemppiä!

Vierailija
20/22 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap! Teit oikean päätöksen. Ainoa asia, mitä tuossa kannattaa katua on se, ettet lähtenyt jo kauan sitten.. Mennyttä ei kuitenkaan voi muuttaa, mutta tulevaisuuteensa voi vaikuttaa. Suosittelen, että haet ammattiapua esim. terapiasta, koska fyysinen väkivalta eritoten lähiomaisen taholta jättää varmasti ihmiseen myös syvät henkiset arvet.

Komppaan myös edellisiä: turvakotiin lasten kanssa saman tien, älä jää ottamaan enää yhtäkään iskua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan