Miten saisin miehen muuttamaan pois?
Taustalla suht pitkä suhde ja nyt yhteisiä lapsia. Mies ei halua erota ja minä haluan. Kohtelee meitä väärin joka päivä. On vihainen, lyhyt pinnainen, väsynyt ja stressaantunut. Työttömyys jatkunut jo pidempään ja alkaa olla alkoholiin menevä. Ei osallistu yhteisiin kustannuksiin vaan minä maksan kaiken. Sanoo että ei välitä eikä jaksa enää, mutta ei myöskään suostu eroamaan tai muuttamaan pois. Onko muita vaihtoehtoja kun viranomaiset?
Kommentit (17)
No siis sä muutat pois. Et voi miestä potkia asunnosta, jos hän on siellä kirjoilla.
Mitä? Elätkö minun elämääni? Niin tuttua - töissä kyllä vielä mutta voisi ansaita paremmin jos tekisi jotain asioille....kunpa eroon pääsisi jollain keinolla.
Jos olisitte naimisissa, hakisit eron ja pääsisit tuosta. Avoliitto on tuollainen, perustuu vapaaehtoisuuteen.
Oletkos kokeillut sanoa, että lähde!
Yarvotsetteko luvan eroon? Mies ei tahdo erota, höpöhöpö. Ero on yksipuolinen päätös, eli siitä vaan eroamaan!
Yhteiselämän lopettaminen voisi tulla kyseeseen. Oikeus päättää, kumpi saa asuntoon jäädä.
Olen kokeillut pyytämistä, kiristämistä ja uhkailua sun muuta. Ei tepsi. Hän ei kuulemma muuta. En halua muuttaa koska asunto on minulle ja lapsille sopiva. Vuokrasopimus on nimissäni. Hänen olisi helpompi löytää itselleen pieni asunto.
Minusta tuntuu että hän on oikeasti mieleltään sairas. Toisten edessä esittää ihanaa miestä ja kotona on jotain aivan muuta. Ahdistaa..
Vierailija kirjoitti:
Yarvotsetteko luvan eroon? Mies ei tahdo erota, höpöhöpö. Ero on yksipuolinen päätös, eli siitä vaan eroamaan!
Miten erota kun ukko istuu sohvalla kun tatti? Vahtii haukkana minun menoja ja jokaisesta ulos poistumisesta joutuu riitelemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut pyytämistä, kiristämistä ja uhkailua sun muuta. Ei tepsi. Hän ei kuulemma muuta. En halua muuttaa koska asunto on minulle ja lapsille sopiva. Vuokrasopimus on nimissäni. Hänen olisi helpompi löytää itselleen pieni asunto.
Minusta tuntuu että hän on oikeasti mieleltään sairas. Toisten edessä esittää ihanaa miestä ja kotona on jotain aivan muuta. Ahdistaa..
Jos vuokrasopimus on sun nimissä niin sitten vaan vaihdatat lukot ja heität miehen pihalle.
Mutta ottaen huomioon, että teidän pitäisi olla väleissä jatkossakin, sekään nyt ei ole ihan paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että hän on oikeasti mieleltään sairas. Toisten edessä esittää ihanaa miestä ja kotona on jotain aivan muuta. Ahdistaa..Jos vuokrasopimus on sun nimissä niin sitten vaan vaihdatat lukot ja heität miehen pihalle.
Mutta ottaen huomioon, että teidän pitäisi olla väleissä jatkossakin, sekään nyt ei ole ihan paras vaihtoehto.
Lukkojen vaihtaminen ei kuulemma kerrostalossa noin vain onnistu kun pitäis sarjoittaa kellarin ja ulko-oven avaimet myös.
Ap
Ei käy, 10 ihan noin helposti, jos miehen vakituinen osoite on sama kuin ap:n. Miehelle pitää antaa kohtuullinen aika etsiä oma asunto. Kysyisin miehen häätämiseen neuvoa oikeusaputoimistosta, jos ei ole varaa lakimieheen. Pakko ei ole asua toisen kanssa, jos ei enää halua.
Joo tietenkin meillä on sama osoite. Mies voisi asua vanhemmillaan sen aikaa kun löytäisi uuden asunnon, mutta viihtyy siellä korkeintaan viikon ja sitten matelee takaisin.
Ryhtiä olis kyllä mutta tuntuu että mikään ei vaan tepsi. Vaatteetkin olen monesti pakannut mutta ei vaan lähde. Hermot on riekaleina.
Ap
Ihan uteliaisuudesta, miksi et muuta itse pois?