Jälkiehkäisy ja menkat myöhässä
Tietääkö kukaan, voiko je-pilleri myöhästyttää kuukautisia? Meillä meni kondomi rikki kun minulla oli 23kiertopäivä ja otin 48tunnin sisällä jälkiehkäisypillerin. Jälkeenpäin vasta luin että je-pilleri myöhästyttää ovulaatiota mikä minulla kuitenkin oli jo luultavasti ollut?! Nyt kuukautiset ovat kolme päivää myöhässä vaikka minulla on ollutkin muutamana päivänä 'kuukautiskipuja' ja raskaus pelottaa.
Onko tässä vaiheessa järkevää tehdä vielä raskaustestiä? Olen juuri aloittamassa yliopiston syksyllä enkä muutenkaan koe olevani tarpeeksi kypsä äidiksi :( ahdistaa
Kommentit (3)
Kiitos vastauksesta, jatkan kärsimättömänä odottelua...
Nojaa.
Tehtiin miehen kanssa vissiin juhannustaikoja, kun jälkiehkäisypilleri ei toiminut siitä huolimatta että otin sen 24h sisään puuhailuistamme.
Nyt tässä viikolla 6 ja mietiskelen mihin tulokseen raskauden kanssa päädytään 👌🏻
Ja kyllä se voi myöhästyttää kuukautisia, se lukee ohjeissa ja apteekkari jaksaa siitä muistuttaa. Myös verenvuoto oton jälkeen on normaalia, paitsi jos se jatkuu yli viikon on syytä mennä näytille. :)
Raskaustestiä ei vielä kannata tehdä, koska tulos ei olisi luotettava. Jälkiehkäisyn pitäisi toimia, joten sinuna odottelisin muutaman viikon ja tekisin taskaustestin sitten ja katsoo sitten kuina toimia. Jos lapsi on tullaakseen niin se tulee Jumalan tahdosta <3 Rohkeutta ja voimia sinulle!