Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parantaa unen laatua? Kokemuksia?

Vierailija
22.07.2016 |

Lapset 4v ja 1,5v... Valvottu on siis enemmän ja vähemmän viime vuosina. Nyt lapset jo nukkuis, mutta en enää itse osaa nukkua. Heräilen ja jotenkin yöuni ei virkistä kuten ennen :/ Vinkkejä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sänky, tyyny ja peitto ok? Onko makuuhuoneessa raikas ilma? Auttaisiko pimennysverhot näin kesällä?

Vierailija
2/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uusi sänky ja pimennysverhotkin... Kai tää on taas joku vaihe kun ei nukuta. Liikuntaakaan ei "ehdi" harrastaa juurikaan kun kaikki aika menee kotihommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä vehnän syöntiä. Ota illalla pari magnesiumtablettia. Nämä on auttanu mulla. Unen laatu on parantunut ja olen virkeämpi.

Vierailija
4/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliossa varmasti olisi myös parantamisen varaa... Muita vinkkejä?

Vierailija
5/12 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun parhaiten viileässä. Hiljainen tuuletin makkariin hiljakseen pöhisemään tai ikkuna auki (kannattaa muistaa laittaa hyönteisverkko ikkunaan, että ei öttiäiset kiusaa ja pidä hereillä). Ei kahvia tai kofeiinia sisältävää teetä enää illemmalla. Tyhjä vatsa valvottaa, joten iltapala on tarpeen. Hyvät tyynyt, peitto ja miellyttävän tuntuiset petivaatteet.

Vierailija
6/12 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletan makuuhuoneen joka ilta lähes poikeuksetta ennen nukkumaanmenoa. Huhtikuusta lokakuuhun nukun lisäksi ikkuna raollaan. Nukun hyvin ja on ihana herätä aamuisin raikkaaseen ilmaan eikä "unitunkkaiseen" ja hapettomaan ilmaan.

Vierailija
7/12 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä tietokonetta tai älypuhelinta ainakaan tuntiin ennen nukkumaanmenoa. 

Vierailija
8/12 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temput!

Vierailija
9/12 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti ennen nukkumaanmenoa päivän hiilarit, sillä ne toimivat kuin unilääke. Nuku alasti ja tarpeeksi viileässä. Vaihda tyynny parin vuoden välein ja pese se 4 kertaa vuodessa. Ikkuna auki. Lopeta alkoholin käyttö.

Vierailija
10/12 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini

Vierailija
11/12 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
12/12 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen iltarutiini itellekkin, mitäpä jos lukisit makuullas iltatoimien jälkeen jotain kirjaa ja sitten kun alkaa väsyttämään niin lopetat ja käyt makuulles ja hengität parikymmentä kertaa syvään silmät kiinni ja mietiskelet samalla jotain mukavia paikkoja missä oot kokenu rauhallisen hetken.

Ja ja ja...ei kieliopillisesti oikein menny, jos joku haluaa viilata. Itse olen "joutunu" harjottamaan tällasta kaavaa ihan tietoisesti, kun tein äitiyslomaan saakka yötyötä ja mies ei sitä päivällä nukkumista oikein osannu vielä arvostaa(ressaannuin kun oli viikonloppu ja mies pyöri päivän kotona ja nukuin sillon aina tosi huonosti, olin just muuttanu miehen luo niin eka puoli vuotta meni huonosti nukkuessa kun ressas ennakkoon mahdollisista herätyksen aiheista). Vuosi ennen raskautta join pahimpina aamuina ennen nukkumaan menoa sellasen ison kupin kaakaota, jossa oli Meukowin vaniljalikööriä varmaan sen 0,25dl.. se kun kihahti väsyneenä päähän niin äkkiä hampaanpesulle ja maate. Toimi minulle. Töissä olin siis aina viikon putkeen ja seuraavan vastaavasti vapaalla.

Mutta sellasta..toivottavasti opit taas rauhoittamaan itses ja saat nukuttua. Ite oon vakaasti sitä mieltä, että univaje on suurin syypää kaikenlaisten mielenterveysongelmien syntyyn. Nykyään joutuu vain lukemaan lehtiä ja hengittelemään koska imetän vauvaa vielä, tulee välillä valvottua että saa sitä omaa aikaa..sitten jää odottamaan että kohta se vauva herää eikä osaakkaan nukkua😬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi