Autoomme vaihdettiin uusi mittaristo merkkiliikkeessä, lukema 36t km pienempi!
Eli otsikossa tilanne. Lukema oli 251 000 ja nyt 215 000. Miten ne voi mokata noin? Mitäs nyt? Kannattaako siihen edes reagoida? ;)
Kommentit (39)
Auto on vielä vm. 2007 eli näyttäisihän tuo 215 000 toki paremmalta :) Kerrankaan ei ois itse tarvinnut edes filunkia tehdä. Mä en edes tiennyt paljonko autolla oli ajettu, mies muisti. Mutta on mullakin muistikuva, että 220 000 huolto tehtiin jo ajat sitten. Ei olla huollatettu samassa liikkeessä. Kumma juttu!
Vierailija kirjoitti:
Voipi katsastuksessa ihmettellä kun kilometrit ovat vähentyneet.
Tätä mäkin mietin. Harvalla varmaan antaa nyt kokemusta tästä?! Katsastusmiähiä paikalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Auto on vielä vm. 2007 eli näyttäisihän tuo 215 000 toki paremmalta :) Kerrankaan ei ois itse tarvinnut edes filunkia tehdä. Mä en edes tiennyt paljonko autolla oli ajettu, mies muisti. Mutta on mullakin muistikuva, että 220 000 huolto tehtiin jo ajat sitten. Ei olla huollatettu samassa liikkeessä. Kumma juttu!
Se on ihan sama mitä se mittari näyttää. Auton tietokoneen muistissa on oikeat kilometrit.
Eli kun myyt sen auton kerro oikeat kilometrit. Kusetus on petos.
Ottakaa yhteyttä sinne liikkeeseen, eiköhän tuon voi jotenkin korjata.
Vierailija kirjoitti:
Merkkaako ne katsastuksessa kilometrit johonkin?
Kyllä merkkaa. Saat katsastuksen yhteydessä raportin jossa on sen hetken kilometrit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama mitä se mittari näyttää. Auton tietokoneen muistissa on oikeat kilometrit.
Jos nyt myis auton äkkiä ;) Koska honestly en ois itse moista huomannut 0 :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ette käytä A-katsastuksessa, ongelmia ei tule.
Kaikki katsastusasemat käyttää samaa trafin tietokantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt myis auton äkkiä ;) Koska honestly en ois itse moista huomannut 0 :)
Ap
Honestly ei oikein toimi tässä asiassa.
Kyllä toimii, koska voisin aivan hyvin olla, että ei tulis mieleenkään, että mittaristo tulee väärällä km-lukemalla merkkiliikkeestä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toimii, koska voisin aivan hyvin olla, että ei tulis mieleenkään, että mittaristo tulee väärällä km-lukemalla merkkiliikkeestä!
Ap
Ja sitten ostaja tarkistuttaa auton tietokoneen ja sinä olet käräjillä. Ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Huoltokirjaa selaava ostaja näkee heti, ettei mittarilukema pidä paikkaansa. Tuskin luottaa sen jälkeen muuhunkaan sanomaanne. Että onnea vaan autokaupoille.
Kyllä mä valittasin liikkeeseen. Katsatuksessa kilsat merkataan ylös ja uusi omistaja saa ne halutessaam tietoonsa. Voi syyttää teitä petoksesta aivan oikeutetusti jos ette kerro. Jos taas myydessä sanotte rehellisesti "mittari vaihdettu", kukaan ei osta sitä ellei hinta ole tonneja vastaavia halvempi.
Mittari saa näyttää vaikka päivämäärää, ei sen näyttämän tarvi olla oikein, kunhan et väitä että mittari näyttää oikeaa ajomäärää.
Vanhempien autossa oli sellainen vika että nopeusmittari lakkasi näyttämättä ja mittaristo vaihdettiin moneen kertaan, viimeisellä kerralla ajomäärä oli jo yli 100.000km ja uusi mittari näytti nollaa.
Kannattaisko mennä sinne liikkeeseen mainitsemaan asiasta? Ollut varmaan näppihärö ohjelmoitaessa uutta mittaristoa.
Viisainta olisi pyytää korjaamolta selvitys vaihdetusta mittaristosta ja ristiriitaisista km-lukemista.
Helpottaa sen auton myyntiä tulevaisuudessa.
Auton kilometrit on helppo tarkistaa ihan tekstiviestillä ja valveutunut ostaja käyttää aina tätä palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa sitten ostaja tarkistuttaa auton tietokoneen ja sinä olet käräjillä. Ei toimi.
No eikä tarkistuta ja virhehän oli liikeen :) Käsi sydämelle, kuinka usein olette tarkistuttaneet käytetyn auton mittarilukeman jostain tietokoneesta? Ja ehkä sille on syötetty (=opetettu) sama uusi lukema? Who knows?!?
Ap
Voipi katsastuksessa ihmettellä kun kilometrit ovat vähentyneet.