Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Seksi
ruskeanharmaa maalisävy, onko sellaista...
28.02.2006 |
Minä olen yrittänyt (en vielä ihan tosissani enkä myyjän kanssa) etsiä sellaista maalisävyä, joka olisi harmaanruskea/ruskeanharmaa. Tuo sävy saisi olla melko tumma (tai ei ainakaan ihan vaalea kun on meidän tehosteseinä) ja siis sellainen, jota vasten passaa vaalean beige sohva ja joka sopii myös harmaan kanssa. En missään nimessä halua ihan vaan ruskeaa. Onkohan tuollaista sävyä olemassakaan...
Ja sitten, voisikohan sävyssä olla aavistus vihreääkin.. eli tulisi sellainen mudanvärinen (??). Jos teilllä jotain tämän tyyppisiä värejä niin vinkeistä kiitollisena odottelen:o)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Seksi
Tumma harmaanruskea on oma suosikkivärini. Vaaleampaa harmaanruskeaa kutsuttiin ennen " nutriaksi" , hyvin tummana se voisi olla lähellä " munakoisoa" (paitsi että munakoiso vivahtaa vahvasti violettiin). Ruskeanharmaata väriä olen etsinyt kaakeleista (ei vielä löytynyt). Usein kaupan valaistuksessa väri näyttää osuvan kohdalleen, mutta kun menee ikkunan ääreen, sävy on luonnonvalossa liian harmaa tai liian ruskea.
Kannattaa hakea maalikaupasta värikarttoja, niiden avulla pääsee lähimmäksi tavoiteltua sävyä. Ja kyllähän ne kaupassa sekoittavat minkä sävyn tahansa.
Löysin hyllystäni pari värikarttaa. Teknoksen " Ulkomaalivärikartassa" etsimäsi sävy voisi olla 7533 (taitaa olla liian vaalea?) tai 7851 (liian ruskea?).
Tikkurilan " Talomaalivärikartassa" sävy voisi olla 9619 Leppä tai 9686 Paatti.
Tikkurilan " Facade" värikartassa lähinnä kai 4960 (NCS S 5111-Y42R) tai 4882 (NCS S 4814-Y85R)
Yksikään noista väreistä ei omasta mielestäni ole juuri se sävy, mutta kun näen värin jossakin, tunnistan sen heti. Esimerkiksi Hemtex myi tuonvärisiä lankakorituotteita ja yksi vanha mariskooli oli senvärinen, muistaakseni " savu" tai sinnepäin. Eiköhän se sopiva maali sieltä löydy!