Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä perhe reissuun: Tukholman vai Riikan joulutorille

Vierailija
21.07.2016 |

Finnairilla on nyt kesätarjoukset. Saisi mielestäni kohtalaisen edullisesti lennot Riikaan tai Tukholmaan. Tarkoitus olla pidennetty viikonloppu joulukuussa. Kumpaa suosittelet, Tukholmaa vai Riikaa? Lapset 7- ja 9-vuotiaita. Rahaa ei ole ylimääräistä meillä, mutta joskus jotain matkantynkää olisi kiva tehdä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa se Riika, siellä on edullisempaa niin on sitten kiva tehdä siellä yhdessä jotain.

Vierailija
2/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maksoi lennot esim riikaan?oletko työssä?Jos etja sinulla on aikaa niin bussilla pääsee halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpikohan olisi halvempi maa?

Vierailija
4/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oikeasti köyhä käy missään joulutoreilemassa? Tai no jos asuu pk-seudulla niin Senaatintorilla ehkä. Mulla tulot netto 2500 eikä koskaan varaa mihinkään...

Vierailija
5/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riika, se on kaikin puolin tunnelmallinen kaupunki ja hintataso sellainen, että köyhäkin voi syödä ravintolassa huoletta (kunhan vähän katsoo minne menee).

Vierailija
6/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lentäisit Tukholmaan?

Vierailija
7/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma on kallis kohde. Hotellit kalliita (jos siis haluaa jossain inhimisellä etäisyydellä keskustasta asua) ja syöminen on vähintään samanhintaista kuin Suomessa, ellei kalliimpaa. Fiineissä paikoissa huomattavasti kalliimpaa. Suosittelen siksi Riikaa, joka on melko edullinen ja kuitenkin kaunis, viihtyisä kohde.

Vierailija
8/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikaan ehdottomasti. Olen itse asunut siellä ja joulun aikaan vanha kaupunki on todella kaunis ja tunnelmallinen. Hintataso myös alhaisempi, myös hotelleissa. Useimmissa paikoissa pärjää englannilla eli sitäkään ei tarvitse murehtia.

Vierailija
9/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi joku lentää Ouluun? Hoh mikä kommentti taas

Vierailija
10/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi joku lentää Ouluun? Hoh mikä kommentti taas

Ouluun ei taida risteillen päästä.

Vierailija
11/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska, uimallako me menemme Tukholmaan? :)

Kiitos asiallisista kommenteista. Hmm, Riika olisi kyllä mielenkiintoinen. Uteliaille tiedoksi: köyhiä olemme siksi, että minulla on neurologinen sairaus, jonka takia olen työkyvytön ja eläkkeellä. Mies töissä. Haluamme välillä jotain tähän arkeen. Säästämme kovasti kaikessa. Toki se mahdollisuus on aina, että vaikka varaamme matkan, en kykene sairauden rakia lähtemään reissuun. Kuntoni vaihtelee paljon. Mutta mies ja lapset pääsevät sitten.

Onko jokin muu lapsiperhe käynyt Riiassa? Millainen kokemus?

Vierailija
12/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riika on ihana. Juuri joulun aikaan olen siellä viimeksi ollut ja on kyllä tunnelmallinen ja edulinen paikka. Kuukauden päästä lähdössä uusiksi.

Vierailija
13/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista kommenteista. Hmm, Riika olisi kyllä mielenkiintoinen. Uteliaille tiedoksi: köyhiä olemme siksi, että minulla on neurologinen sairaus, jonka takia olen työkyvytön ja eläkkeellä. Mies töissä. Haluamme välillä jotain tähän arkeen. Säästämme kovasti kaikessa. Toki se mahdollisuus on aina, että vaikka varaamme matkan, en kykene sairauden rakia lähtemään reissuun. Kuntoni vaihtelee paljon. Mutta mies ja lapset pääsevät sitten.

5. on lapsiperhe, eli suosittelen edelleen. Käytiin joulun aikaan ja oli tunnelmallista, mukavat joulutorit ja pääsääntöistesti todella mukavia ihmisiä. Riika ei ole (vielä) mikään känniörvellyspaikka tai hirmuinen turistirysä, vaikka hintataso on edullinen. Lasten kanssa on ihan elämys jo kierrellä kaupunkia, kun on ihania vanhoja katuja ja todella jänniä taloja. Kahviloissa on varaa piipahtaa vaikka kolme kertaa päivässä, parhaimmillaan joku ihana leivos ja kuppi kaakaota maksaa tyyliin 2 euroa. Jouluna käytiin sirkuksessa, joka ei siis ole kiertävä, vaan ihan omassa rakennuksessaan toimiva sirkus. Muuten kiva, mutta eläimet eivät saaneet kovin kunnioittavaa kohtelua.

Vierailija
14/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riika - Riian

Vierailija
15/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saa Riikaan enää mistään hinnasta. Köyhyyttä ja rumia taloja joka puolella. Todella ankeaa siis. Joo halvempaa kuin muualla, mut harmaita ja rumia lähiöitä löytyy suomestakin. Tallinnakin parempi.

Vierailija
16/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5. on lapsiperhe, eli suosittelen edelleen. Käytiin joulun aikaan ja oli tunnelmallista, mukavat joulutorit ja pääsääntöistesti todella mukavia ihmisiä. Riika ei ole (vielä) mikään känniörvellyspaikka tai hirmuinen turistirysä, vaikka hintataso on edullinen. Lasten kanssa on ihan elämys jo kierrellä kaupunkia, kun on ihania vanhoja katuja ja todella jänniä taloja. Kahviloissa on varaa piipahtaa vaikka kolme kertaa päivässä, parhaimmillaan joku ihana leivos ja kuppi kaakaota maksaa tyyliin 2 euroa. Jouluna käytiin sirkuksessa, joka ei siis ole kiertävä, vaan ihan omassa rakennuksessaan toimiva sirkus. Muuten kiva, mutta eläimet eivät saaneet kovin kunnioittavaa kohtelua.

Jänniä taloja? Juu todellakin hirveitä röttelöitä joita lapset varmaan pelkää. Kadut on järkyttävässä kunnossa. Kerjäläisiä ja paikallisia juoppoja.

Vierailija
17/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Seychell kohteeseen mieluummin

Vierailija
18/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei kysytty mutta entä Tallinna? Laivalla pääsee edullisesti ja nopeasti, halvempaa kuin Suomessa tai Ruotsissa ja joulutori sielläkin.

Vierailija
19/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkassa on enemmän kuin yksi henkilö niin eiköhän Tukholman risteily tule halvemmaksi kuin lentäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi