ajan autollani "alinopeutta"
Moi oon se mulkku liikenteessä, joka lähtee vaa huvikseen ajelee hissukissun aamusta. Nauttikaamme maisemista ja ollaan ihmisiä toisillemme :)
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä vaa kirjoitti:
Moi oon se mulkku liikenteessä, joka lähtee vaa huvikseen ajelee hissukissun aamusta. Nauttikaamme maisemista ja ollaan ihmisiä toisillemme :)
Et ole ainoa , natuin ruuhkassa ajossa kun kukaan ei pääse ohi :)
40 ajan 20-30
60 ajan 40-50
80 ajan 50 - 60
100 ajan 80 -90
Onneks siellä liikenteessä on kaiken maailman hulluja, jotka kilahtelee jo ihan normaalinopeuksillakin. Eli odota, vaan niin jollain päässä napsahtaa, kiilaa sut ojaan, ja tulee vetämään lättyyn :)
Ai että onneksi on hulluja? Sä olet raukka ihan sekaisin kun tuollaisia puhut. Ajan aina piruuttani alle rajoituksen. Leppoisaa kun ei ole kiire mihinkään. Sen täytyy olla hullu joka mun päälle käy. Ihan varoituksena en suosittele. Pienimmät nostan vain sivuun ja jos on ihan pakko niin yksi avokämmen rauhoittaa kaikki toni halmetta pienemmät.
Kerran yksi kahjo seurasi kaupan parkkipaikalle. Huusi ja raivosi ihan pöljänä. Astuin autosta ulos ja kysyin mikä se onkaan ongelma? Juippi valahti kalpeaksi ja mutisi ettei mikään. Häipyi äkkiä hyvin hiljaisena poikana. Saat sinä tulla kokeilemaan, lupaan päästää vähällä.
Ja siinä meillä yksi teiden sekopää näköjään kirjoittelemassakin. Mulla ei ole parinkymmenen vuoden ajokokemuksella tullut kukaan raivoamaan päin naamaa, kun olen normaalisti rajoitusten mukaan enkä ole piruillut kenellekään. Mutta sitä saa mitä tilaa. Piruile sinä liikenteessä, jos siitä saat nautintoa ankeaan elämääsi. Hihhih :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se mulkku joka ajaa puskurissa kiinni eikä mene ohi vaikka tilaisuuksia olisi.
Teitä on muutama sata tuhatta tässä massa- kerro hiukan tarkemmin.
Minä ohitin toissa päivänä alinopeutta ajavan, koska pelkäsin. Syy seuraava. Lähestyin ramppia 80 alueella ajaen 90km/h ja laitoin vilkun oikealle ja vasenta kaistaa takaa kiihdyttää farmari Volvo, leikkaa eteen ja ilman vilkkua kääntyy rampille, jonne olin menossa. Rampilla Volvon kuljettaja hidastaa vauhdin äkisti 30km/h, siis tyyliin jarru pohjaan ja sitten lipui eteenpäin kunnes pysähtyi, vaikka vihreä nuolivalo paloi oikealle. Siinä sitten törötti, painoin tööttiä, että tajuaa mennä. Ei reagointia, kuski möllötti minua taustapeilistä. Painoin uudestaan tööttiä, ja Volvo lähtee lipumaan eteenpäin. Ajan samantien vasemmalle kaistalle kun huomaan, että ko.kuljettaja jatkaa lipumista hitaasti. Kyseessä siis kaksikaistainen tie, vastaantulevaa liikennettä ei ole.
Ja kas, en pääsekään rinnalle koska Volvon kuljettaja löytää kaasupolkimen ja kepittää niin, että en pääse takaisin oikealle kaistalle. Siinä vaiheessa tuijotin kuljettajaa ja tein kysyvän eleen käsilläni ja sain ohjattua autoni takaisin oikealle kaistalle pienen kiihdytyksen jälkeen. Syy miksi halusin auton ohi "väkisin" oli kuskin arvaamaton käytös ja pelko siitä, että ajan sen perään kun törttöili niin. Peilistä seurasin, niin oli taas jarrun vuoro kun olin päässyt ohi.
Ja kuski oli keski-ikäinen mies ja ihan normaalilta vaikutti muuten, paitsi ajotavoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma kantani on ihan jo ekologisista syistä, ettei kenenkään tule lähteä autolla "huvikseen".
Että ihan tarpeeseen on autot.
Minä ajelen huvikseni autolla, moottoripyörällä tai veneellä joka päivä. Tai jopa kaikilla niillä.
Että ihan tarpeeseen on tehty ihan kaikki moottorikäyttöiset kulkuvälineet.
Minä olen viime aikoina pyrkinyt ajamaan nopeusrajoitusten mukaan, todellista nopeutta, ei mittari-. Paljon ajavat ohitse takaatulevat. Tuossa on kaupungin sisääntuloväylällä osalla matkaa 50:n rajoitus rakennustöiden takia, niin reipasta ylinopeutta monet painavat menemään. Mainitulla väylällä taannoin poliisi tutkasi nopeuksia juuri sen 50:n rajoituksen alkupäässä, aika monelle rapsahti maksumääräys. Olen todenut, etten mitään hyödy ylinopeudesta, joten olen jättänyt sen muille.
Kyllä aikuisella on päässä vikaa jos on pakottava tarve päästä "näpäyttämään" tai "opettamaan" muita kuskeja. Alla on kuitenkin tonneja massaa, eikä kauheasti vaadi, että epäloogisella käytöksellä onnistuu tappamaan jonkun. Jos oma vääristynyt mielihyvä menee turvallisuuden edelle, suosittelen puhumista jonkun kanssa. Ei ole leikin asia.
Minäkin pyrin ajamaan nopeusrajoituksen mukaan, tai liikennevirran mukaan, mutta ylitystä maksimissaan 6-8km tunnissa.
Pyrin päästämään rampilta tulijat helposti tielle nostamalla tai painamalla kaasua sopivasti.
En halua provosoida ketään liikenteessä, kun ikinä ei tiedä millainen nutcase ajaa toisessa autossa.
Mikä ihme siinä on, että liikenteeeseen pitää lähteä tahallaan provosoimaan? Täysin käsittämätöntä! Jokainen menköön menojaan ja nyhvöt ajelkoot siellä seassa. Itse koetan nykyisin käyttää joustoja. Annan tietä ja ennakoin. Ja kyllä. En todellakaan aja alinopeutta. 10-20 kilometriä yli, paitsi kaupungissa rajoitusten mukaan tai alle. Isolla tiellä sitten nautitaan vauhdista.
Moisen köröttelijän naulaan armotta. Pikku kiilaus ja jarrutus edessä opettaa tuollaisen köröttelijän ajamaan, tai pysyttelemäään poissa liikenteestä.
Vierailija kirjoitti:
Moisen köröttelijän naulaan armotta. Pikku kiilaus ja jarrutus edessä opettaa tuollaisen köröttelijän ajamaan, tai pysyttelemäään poissa liikenteestä.
Nimim. Audi turbo, kuski urpo