Ensimmäinen raskaus suunnittella, 30+ pariskunta
Olemme alkaneet suunnitella perheenlisäystä , olemme hieman yli kolmikymppinen pari.
Tiedän, että kukkein hedelmällisyyteni on jo takanapäin, mutten vielä ole ns. riskiryhmässä.
Haluaisin neuvojanne ja mielipiteitänne siitä, millaisia asioita ainakin tulisi ottaa huomioon.
Olen jo lopettanut hiustenvärjäilyt ja alkanut kiinnittää muutenkin enemmän huomioita kemikaaleihin. Olen syönyt foolihappoa ja sinkkiä lisäravinteina noin kuukauden ja huokutellut mieheni myös syömään lisäravinteita. Olemme molemmat vakituisessa työssä ja raha-asiat on OK, asuntolainan lisäksi ei ole velkaa eikä suurempia kuluja, säästöjä on jonkin verran muttei paljoa. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta, ja suhteeseen on mahtunut erilaisia jaksoja, joiden seurauksena meillä on paljon luottamusta ja hyvä keskusteluyhteys.
Perheenlisäys on niin suuri muutos, että se jännittää, vaikka sitä haluammekin kovasti kumpikin. Siitä johtuen yritän nyt konkretisoida asiaa tällä tavalla. :) Kiitos, jos joku viitsii vastata!
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että vähän rennommalla otteella lapsia tulisi maailmaan.
Että ihan lisäravinteita syötte ja hiustenvärjäys pannassa? Lähinnä ottaisin huomioon Euroopan epävakaan tilanteen. Jopa sodan uhkaa ilmassa.
Mutta onnea lapsenhankintaan toki!
Tiedän, että saatan nyt ylireagoida, mutta kuten sanoin, niin elämänmuutos jännittää. Yritän toki relatakin, sitä tuo puolisonikin minulle sanoo. Kiitos kommentista :)
Ap
Okei, taidan olla vähän tiukkapipoinen... ajattelin että Vauva-palstalta saisi hyviä vinkkejä ja neuvoja.
Ap
Toivoisin, että vähän rennommalla otteella lapsia tulisi maailmaan.
Että ihan lisäravinteita syötte ja hiustenvärjäys pannassa? Lähinnä ottaisin huomioon Euroopan epävakaan tilanteen. Jopa sodan uhkaa ilmassa.
Mutta onnea lapsenhankintaan toki!