Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin tiukka ruokavalio

ahdistaa
21.07.2016 |

Ystäväni joutuu terveydellisistä syistä olemaan hyvin tarkka siitä mitä suuhunsa pistää. Ok, olen nähnyt seuraukset ja nyt asiat ovat kuitenkin parempaan päin. Hän on hieman rauhoittunut siitä mitä saa syödä ja mitä ei - siis minulle selostamisesta. Ravintolaan syömään meneminen yhdessä on kyllä usein jo hieman kiusallista ja aikaa vievää. No selvitty on ja olen jaksanut kuunnella kaikki mitä hän voi/ei voi syödä.

Eniten häiritsee tämä "en voi syödä tota" kommentit kun vaikka ihastelen jotain leivonnaista vitriinissä. Se vie minultakin ilon ja mitä minä sillä tiedolla teen? Joten kuinka kerron loukkaamatta ystävälleni, että käy tätä "en voi syödä tota" dialogia vaikka vaan omassa päässään jos on pakko?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ensikerralla että :" no ei sinun tarvitse syödä sitä. itselleni meinasin ostaa"

Vierailija
2/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa juuri noilla sanoilla jotka kirjoitit. Muussa paikassa/tilanteessa kuin siinä vitriinin valikoimaa tuijotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niin hyvin sua ap! Itsellänikin on lähipiirissä ihminen, joka korostaa liiallisuuteen asti kaikissa mahdollisissa asiayhteyksissä, miten hän ei voi juuri sitä ja tuota syödä. (Lisäksi on aina kaikkein sairain, ongelmallisin, marttyyriasenteella.)

Monilla ihmisillä on rajoitteita; lääketieteellisistä syistä tai itse asetettuja, mutta fiksuutta on mielestäni se, että asiaa ei korosteta koko ajan ja useaan kertaan.

Itse pyrin jättämään moiset kommentit täysin huomiotta.

Vierailija
4/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tosiaan on, ja paljon. Minun yksi ystäväni korostaa aina mitä kaikkea hän ei voi syödä. Itselläni on liuta allergioita, esim. kaikki hedelmät, kaikki kypsentämättömät juurekset ja vihannekset, pähkinä ym. mutta olen niistä hiljaa. Ravintolassa annosta tilatessa pyydän huomioimaan asiat.

Vierailija
5/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän otankin käyttöön heti :)

Vierailija
6/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25N kirjoitti:

Sano ensikerralla että :" no ei sinun tarvitse syödä sitä. itselleni meinasin ostaa"

Vierailija
7/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös yksi ystävä joka korostaa kokoajan mitä voi ja mitä ei voi syödä. Ymmärrän kyllä jos ihmisellä on ruoka-aineallergia, mutta siitä jatkuva höpöttäminen on rasittavaa. Puhumattakaan että löytäisi ruokapaikan missä voisi syödä jotakin.

Vierailija
8/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muullakin on kamu jona on keksinyt olevansa gluteeiniyliherkkä. Puhuu ja jauhaa aiheesta, mutta sit saarnan jälkeen voi ostaa viinerin poikkeuksellisesti

Vierailija
9/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tapaa ystäväsikin voi ajatella että "'miksi hänen täytyy minulle herkkuleivosten näkemiset raportoida, kun tietää etten itse voi maistaa. Miettisi omassa päässään herkkunsa kommentoinnit". Eli asioissa on aina kaksi puolta ja kannattaa aina yrittää ajatella asiaa toisen näkökulmasta. Oon itse huomannut, että usein omia rajoitteitaan/ominaisuuksiaan kommentoi ääneen eniten ne, jotka kokee ettei muut huomaa asiaa ilman että itse aktiivisesti tuo niitä esiin. Huomioitko itse kaverin rajoitteet ilman että hänen täytyy tuoda asia esiin? Jos hän tuntisi että "ahaa ystäväni alkaa tajuamaan nämä rajoitteet minun kannaltani" niin ehkä hän ei kokisi tarvetta tuoda niitä niin paljoa esiin.

Vierailija
10/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo muullakin on kamu jona on keksinyt olevansa gluteeiniyliherkkä. Puhuu ja jauhaa aiheesta, mutta sit saarnan jälkeen voi ostaa viinerin poikkeuksellisesti

Onkohan meillä sama kamu? ;)

Vierailija
11/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/12 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tapaa ystäväsikin voi ajatella että "'miksi hänen täytyy minulle herkkuleivosten näkemiset raportoida, kun tietää etten itse voi maistaa. Miettisi omassa päässään herkkunsa kommentoinnit".

Ok, en siis voisi ihastella hametta jos hänelle ei löydy kokoa, kenkiä jos ei ole hänen numeroaan, taloa jos hänellä ei ole siihen varaa....... Nyt ahdistaa vielä enemmän. Tämä ei tainnut olla vastaus kysymykseeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi