Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatuksia herättää pariskunta, jossa toinen osapuoli on

Vierailija
21.07.2016 |

aina hienotunteinen ja ystävällinen puolisoaan ja muitakin kohtaan? Sellainen kiltti ja hyväkäytöksinen ja empaattinen.
Toinen sitten taas on äkkipikainen, temperamenttinen, välillä naurava ja rento, välillä hyvin ilkeitä piikkejä puolisolleen (ja muillekin välillä) heittelevä? Jos on huono päivä, niin sen saa läheiset tuntea nahoissaan eli julmia ilkeyksiä satelee.

Mitä mieltä olette? Joutuuko se kiltti ja hienotunteinen tällaisessa tapauksessa olemaan uhrina ja temperamenttisen puolisonsa roskakorina? Tunnetteko tällaisia pariskuntia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaikenlaisia pariskuntia ja tiedän myös että kaikki ei ole aina sitä miltä ulospäin näyttää. Kiltti ja avulias puoliso voikin olla esim. pettäjä tai lomajuoppo.

Vierailija
2/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole se hienotunteisen oloinen tossun alla...!

Ronskin käytöksen alla voi olla suuri sydän. Kun tietää, että toiselta kimpaantuneena satelee sammakoita, niin asiaan osaa suhtautua. Se on sellaista paineenpurkua eikä sillä tarkoita paljon mitään.

Kyllä tiedän paljonkin pariskuntia, joissa toinen on rauhallisen ja ujon oloinen, toinen taas rempseän avoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut useita ja kaikissa tapauksissa tuo kiltti ja hienotunteinen osapuoli on ollut mies.

Olen toki tavannut pariskuntia, joissa mies on ollut kaikkea muuta kuin kiltti ja hinotunteinen puolisoaan kohti ja piikitellyt urakalla, mutta näissä tapauksissa toinenkin osapuoli on ollut kaukana pyhimyksestä.

Joskus nuorempana tämmöinen pariskunta kuului ystävä piiriin ja olin jopa kaasona häissään, mutta kun pelasimme yhdessä minigolffia, se oli jotain elämää suurempaa draamaa, olisi kelvannut huumoriohjelmaan sketsiksi, elleivät olisi olleet niin tosissaan.

Ei päästy lähellekään rataa läpi, kun piti pelaaminen lopettaa.

Eivät olleet mitään perinteistä wt-sakkia, vaan hyvin koulutettuja ja hyvässä ammatissa olevia ihmisiä.

Vierailija
4/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätapainen saa paskaa niskaansa, ja 'tempperamenttinen' nyt vaan 'on tällainen'.

Vierailija
5/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut useita ja kaikissa tapauksissa tuo kiltti ja hienotunteinen osapuoli on ollut mies.

Olen toki tavannut pariskuntia, joissa mies on ollut kaikkea muuta kuin kiltti ja hinotunteinen puolisoaan kohti ja piikitellyt urakalla, mutta näissä tapauksissa toinenkin osapuoli on ollut kaukana pyhimyksestä.

Joskus nuorempana tämmöinen pariskunta kuului ystävä piiriin ja olin jopa kaasona häissään, mutta kun pelasimme yhdessä minigolffia, se oli jotain elämää suurempaa draamaa, olisi kelvannut huumoriohjelmaan sketsiksi, elleivät olisi olleet niin tosissaan.

Ei päästy lähellekään rataa läpi, kun piti pelaaminen lopettaa.

Eivät olleet mitään perinteistä wt-sakkia, vaan hyvin koulutettuja ja hyvässä ammatissa olevia ihmisiä.

Minä taas tunnen enemmänkin niitä, joissa mies on se ronski rääväsuu ja nainen kiltti ja aina ymmärtäväinen ja anteeksiantavainen, joustava ja lempeä. Eräätkin kolme veljestä... Kaikki kolme miestä kunnon rääväsuisia pahiksia ja jokaisella kiltit, hillityt ja sivistyneet vaimot/tyttöystävät. Noiden veljesten kaveriporukassakin on lähes aina sama kaava.

Vierailija
6/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaikenlaisia pariskuntia ja tiedän myös että kaikki ei ole aina sitä miltä ulospäin näyttää. Kiltti ja avulias puoliso voikin olla esim. pettäjä tai lomajuoppo.

Jos vain tiedät miltä asiat näyttävät ulospäin et oikeasti tunne niitä ihmisiä.

Vierailija
7/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vain tiedät miltä asiat näyttävät ulospäin et oikeasti tunne niitä ihmisiä.

Jos tiedänkin miltä näyttää ulospäin ja missä suunnassa mennään oikeasti?

Kukaan ei tunne sata prosenttisesti kuin oman parisuhteensa, kaikki tosin ei sitäkään (esim. petturin kanssa liitossa elävät).

Vierailija
8/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit meidän perheen. Varsinkin nyt kun meillä on uhmaikäinen ja huonosti nukkuva lapsi, on mies kyllä saanut paskaa niskaan ihan urakalla. Yritän korvata räjähtelyäni läheisyydellä ja anteeksipyynnöillä, kun olen laantunut. Olen lempeä ja ystävällinen kuitenkin suurimman osan ajasta.

Mies on tiennyt, mitä saa, kun on mennyt kanssani naimisiin. En olisi oma itseni ilman temperamenttiani.

Vierailija
9/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätapainen saa paskaa niskaansa, ja 'tempperamenttinen' nyt vaan 'on tällainen'.

Juuri näin, usein huonokäytöksinen puolustelee käytöstään temperamentillaan, joka ei sitä ole, vaan vallankäyttöä ja huonotapaisuutta läheisiään kohtaan.

Enkä usko hänen tekevän ketään onnelliseksi tai elävän hyvää parisuhdetta, kun hän ei sitä itsekkään tunne, vaan piikittelyn ja huonon käytöksen taustalla on itsetunto- ja muita ongelmia.

Vierailija
10/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.Meillä on niin että mies kiihtyy 0-100 sekunnissa,huutaa ja räyhää,ja minä olen se rauhallinen,empaattinen ja ajattelevainen.Mies on usein töykeä ja epäkohtelias muita ihmisia kohtaan,eikä hän tykkää oikeen kenestäkään.Miehellä kun kiehahtaa,hän rauhoittuu kuitenkin suht nopeaa,osaa pyytää anteeksi ja myöntää olevansa väärässä. Minä en.En kuitenkaan usko,että ympäristö kuvittelee minun olevan se joka on tossun alla.

Vierailija
11/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, usein huonokäytöksinen puolustelee käytöstään temperamentillaan, joka ei sitä ole, vaan vallankäyttöä ja huonotapaisuutta läheisiään kohtaan.

Enkä usko hänen tekevän ketään onnelliseksi tai elävän hyvää parisuhdetta, kun hän ei sitä itsekkään tunne, vaan piikittelyn ja huonon käytöksen taustalla on itsetunto- ja muita ongelmia.

Olet siis sitä mieltä, että tunteitaan ei saisi näyttää? Että onnellisessa parisuhteessa vain niellään kaikki ja suuttua ei saisi? Kylläpä on terveellä pohjalla sellainen suhde. Tempperamenttinen ihminen kokee tunteet voimakkaammin ja jos niitä vain yrittää piilottaa jopa kotonaan niin jopa alkaa ahdistaa.

Vierailija
12/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että meitä pidetään tälläisenä parina. Mutta tepä, että ole päivääkään eläneen meidän kodin seinien sisäpuolella meidän päivittäistä arkea. Te vaan oletatte sen ulospäin näkyvän pinnan perusteella, että mieheni on tiuskiva kusipää ja minä  lapsen tasolle typistetty uhri. Saan kyllä sanottua milloin riittää tai no pelkkä katse riittää ja mieheni on ihan äärestä kiltti vaikka hän on sen suojakuoren rakentanut, jonka läpi hän ei ulkopuolisia päästä. Sille suojakuorelle on ihan syynsä.

Vierailija
13/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailit meidän perheen. Varsinkin nyt kun meillä on uhmaikäinen ja huonosti nukkuva lapsi, on mies kyllä saanut paskaa niskaan ihan urakalla. Yritän korvata räjähtelyäni läheisyydellä ja anteeksipyynnöillä, kun olen laantunut. Olen lempeä ja ystävällinen kuitenkin suurimman osan ajasta.

Mies on tiennyt, mitä saa, kun on mennyt kanssani naimisiin. En olisi oma itseni ilman temperamenttiani.

Hyvä että hyvität räyhäämistäsi lempeydellä. Vaimon turha räyhäämine -ketjun ap ei taida saada edes tällaista hyvitystä..

Vierailija
14/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen pitemmän päälle kyllästyy, seuraa koska miehesi alkaa vilkuilla ulko-ovelle. t. kiltti nainen joka jaksoi aika kauan kuunnella räjähtelevää miestä mutta rajansa paljonko paskaa jaksaa niskaansa ottaa.

Vierailija
15/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mukavasti käyttäytyvä vain esittää että on kiva. Todellisuudessa perheensä kanssa täys p.....a

Vierailija
16/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että tunteitaan ei saisi näyttää? Että onnellisessa parisuhteessa vain niellään kaikki ja suuttua ei saisi? Kylläpä on terveellä pohjalla sellainen suhde. Tempperamenttinen ihminen kokee tunteet voimakkaammin ja jos niitä vain yrittää piilottaa jopa kotonaan niin jopa alkaa ahdistaa.

Tunteitaan ei tarvitse piilottaa mutta jokainen aikuinen vastaa kuinka käyttäytyy tunteidensa vallassa. Miten opetat uhmaikäiselle käyttäytymisensä hillitsemistä tunnemyrskyssä jos et siihen itse kykene? Et kuitenkaan tapa (etkä toivottavasti lyö) kiukussasi mutta henkistä väkivaltaa muita kohtaan annat itsesi kohdistaa? Onnellisessa parisuhteessa näytetään tunteita ja puhutaan tunteista ja ongelmista, ei se tarkoita, että toisen tarvitsee olla kumppanin pahan olon kaatopaikka, yleensä sellaiset suhteet eivät ole onnellisia sen kaatopaikan kannalta.

Vierailija
17/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisesti monesti kälättävä lihava kanamainen jyrä ja hoikka, aran oloinen pitkä mies. Näitä pariskuntia on tullut nähtyä useita ja mies on aina ollut jyräävän ulkoisesti muumia muistuttavan otuksen tossun alla, kunnes jossain vaiheessa miehellä luontonsa vastaisesti kuppi menee nurin ja pettää ja löytää paremman. Omassa kaveripiirissäkin pari tällaista.

Vierailija
18/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä vedit mutkat suoriksi. Taidat olla tuollainen temperamenttinen ihminen, joka ei mieti ennen kuin möläyttää. Ei tuo edellinen kommentoija mielestäni sanonut, ettei mitään tunteita saisi näyttää. Hän puhui huonokäytöksisestä ihmisestä.

Vierailija
19/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä vedit mutkat suoriksi. Taidat olla tuollainen temperamenttinen ihminen, joka ei mieti ennen kuin möläyttää. Ei tuo edellinen kommentoija mielestäni sanonut, ettei mitään tunteita saisi näyttää. Hän puhui huonokäytöksisestä ihmisestä.

Toi on tyypillinen marttyyripuolustus naiselta, kun kokee joutuvansa alakynteen. Tietyn tyyppistä henkistä väkivaltaa.