Anttilat menivät konkurssiin, miten käy tilausten?
Kommentit (52)
Jälkiviisaiden jälkipeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko noihin keksittyihin tappioihin. Monta yritystä on myyty ihan vain sen takia että voitot olisivat vieläkin suuremmat. Hyvin kelpasi Anttilan tulos sillon ennen, mutta nyt ei koska ahneus.
Millä tavalla keksittyihin tappioihin? Kyllähän Anttilan toiminta on ollut tappiollista jo Keskon aikoina. Mitään merkittäviä konsernilainojakaan ei ole ollut tyyliin Caruna, joilla saataisiin tulosta alas, vaan toiminta on ihan reilusti ollut suht kannattamatonta.
Oliskohan niitten kannattanut herätä nettikaupan parantamiseen? Siihen kun olisivat lisänneet myös ruokapuolen toimitukset mukaan, olis voinut menestyä.
Sinähän voit näyttää mallia, kun osaat.
En nyt kuitenkaan, koska liian korkea verotus, maksut yrityksille ja vielä ne ulkomaan postimaksutkin tähtitieteellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jälkiviisaiden jälkipeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko noihin keksittyihin tappioihin. Monta yritystä on myyty ihan vain sen takia että voitot olisivat vieläkin suuremmat. Hyvin kelpasi Anttilan tulos sillon ennen, mutta nyt ei koska ahneus.
Millä tavalla keksittyihin tappioihin? Kyllähän Anttilan toiminta on ollut tappiollista jo Keskon aikoina. Mitään merkittäviä konsernilainojakaan ei ole ollut tyyliin Caruna, joilla saataisiin tulosta alas, vaan toiminta on ihan reilusti ollut suht kannattamatonta.
Oliskohan niitten kannattanut herätä nettikaupan parantamiseen? Siihen kun olisivat lisänneet myös ruokapuolen toimitukset mukaan, olis voinut menestyä.
Sinähän voit näyttää mallia, kun osaat.
En nyt kuitenkaan, koska liian korkea verotus, maksut yrityksille ja vielä ne ulkomaan postimaksutkin tähtitieteellisiä.
Ulkomaan postimaksut alas niin voisi myydä ulkosuomalaisille ja suomalaisista tuotteista kiinnostuneille.
YT:t neuvoteltiin sitten kerralla eikä kenenkään tarvitse arpoa kuka saa jäädä.
Nyt ei toimi enää verkkokauppakaan, tulee error jos yrittää Anttilan, netanttilan tai kodin1 sivuille...
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei toimi enää verkkokauppakaan, tulee error jos yrittää Anttilan, netanttilan tai kodin1 sivuille...
Mulla ei ole toiminut kuukausiin ja useita kertoja viikossa joku huoltokatko. Harmi. Tykkäsin tilata anttilasta ja kun katsoin tilaushistoriaani niin olen tilannut sieltä kaikenmoista tuhansilla euroilla viimeisten neljän vuoden aikana.
Minä sain nettikaupasta tehtyä kyllä tilauksen viikko sitten, mutta paketti vaan viipyy matkalla..?
Ja jostain syystä lasku ei kelvannut tällä kertaa maksumuodoksi, ennen on käynyt kyllä!
Mutta joo, nyt vaan suomalaiset tutustumaan eBayn, Wishin, Alin jne. tarjontaan- se on vähän pakko, kun ei tunnu edes kodin perusjuttuja enää tästä maasta löytyvän. :/
Vierailija kirjoitti:
Juuri ehdin 12 aikaan tehdä tilauksen :D Toivottavasti ei koidu ongelmia saamisessa ja mahdollisessa palauttamisessa - ehdin jo maksaakin tuotteet.
Pidetään peukkuja. Harmin paikka, olin juuri tilaamassa netanttilasta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo paketti vielä tullut.
Koskaan ei kannata menettää toivoa.
Kyllä Kalle hoitaa, onhan hän suomalaisen postimyynnin uranuurtaja.
Anttila on itsenäinen osakeyhtiö. Ei se ole vastuussa muusta kuin omista veloistaan. Pääomasijoittaja eli omistaja voi tunkea lisää pääomaa eli rahaa sisään, jolloin ei mene konkurssiin vaan saa velat maksettua, mutta jos omat varat eivät riitä kattamaan velkoja, niin silloin menee konkurssiin. Jos tunkee rahaa sisään, niin totta kai toivoo joskus myös saavan rahat takaisin, vaikka sen jälkeen, kun saneerauksen jälkeen taas tekee voittoa.
Käytännössä laillisesti ei tuota rahaa saa pumpattua itselleen ja sitten ajettua konkurssiin. Noista saa ihan hyvän pituisia tuomioita, ja ei Anttilalla sellaisia pääomia ole ollut, että sitäkään varmaan olisi tapahtunut. Toki isompiakin kirjanpitohuijauksia on tapahtunut, mutta tuskin siitä on kyse.