Mikä ihana elokuva pari päivää sitten Teemalla.
http://areena.yle.fi/1-3317862
The Go-Between. Uusi versio kyseisestä elokuvasta, parempi kuin se vanhempi.
Kommentit (12)
Minulta meni ihan ohi, että miksi se Ted tappoi itsensä sen jälkeen kun olivat jääneet kiinni itse teosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulta meni ihan ohi, että miksi se Ted tappoi itsensä sen jälkeen kun olivat jääneet kiinni itse teosta.
Ei voinut elää sen takia kun oli mielestään saattanut Marianin häpeään ja tiesi ettei saanut elää syntymättömän lapsensa kanssa, Marianin äiti ei olisi koskaan sallinut Tedin mennä naimisiin tyttärensä kanssa.
Ole hyvä, eräs minun lempielokuvista, muita Paistetut vihreät tomaatit ja Ystävyyden aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voinut elää sen takia kun oli mielestään saattanut Marianin häpeään ja tiesi ettei saanut elää syntymättömän lapsensa kanssa, Marianin äiti ei olisi koskaan sallinut Tedin mennä naimisiin tyttärensä kanssa.
Ajattelen, että Ted pelasti omasta mielestään Marianin tuolla keinolla itseltään. Eli näin Marianin ei tarvinnut valita köyhyyttä Tedin kanssa, vaan ainoaksi vaihtoehdoksi jäi mennä naimisiin Hugh'n kanssa.
Tuliko kellekään muulle mieleen, että Ian McEwanin Sovitus muistuttaa vähän tuota tarinaa? En siis väitä että kyse olisi mistään plagiaatista, tunnelma ja tarinan tyyppi on vain vähän samankaltainen. Vietetään kesää, rakastutaan, lapsen näkökulma ja tulkinnat, tragedia, myöhemmin yritetään sovittaa. Sellainen katkeransuloinen tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko kellekään muulle mieleen, että Ian McEwanin Sovitus muistuttaa vähän tuota tarinaa? En siis väitä että kyse olisi mistään plagiaatista, tunnelma ja tarinan tyyppi on vain vähän samankaltainen. Vietetään kesää, rakastutaan, lapsen näkökulma ja tulkinnat, tragedia, myöhemmin yritetään sovittaa. Sellainen katkeransuloinen tunnelma.
Mulle tuli sama mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sama mieleen!
L.P. Hartley kirjoitti jo vuonna 1955 kirjan The Go-Between ja Ian McEvanin Sovitus ilmestyi kait vuonna 1988?, eli ei voi olla plagiaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sama mieleen!
L.P. Hartley kirjoitti jo vuonna 1955 kirjan The Go-Between ja Ian McEvanin Sovitus ilmestyi kait vuonna 1988?, eli ei voi olla plagiaatti.
Ei kukaan niin väittänytkään. Puhuttiin vaan samankaltaisuudesta. 6
Sovitus on mielestäni monitulkintaisempi ja moraalisesti monimutkaisempi teos.
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa näissä elokuvissa on viimeisessä kohtauksessa Vanessa Redgrave - päähenkilönä joka on vanhus.
Kiitos, kun kerroit elokuvasta. Katson sen illalla. :)