Älvsbytalojen omistajat!
Oletteko jossain vaiheessa laittaneet itse tai laitattaneet ammattilaisella laatat kylpyhuoneen seiniin/lattiaan? Oliko " iso" urakka ja mitä suunnilleen tuli maksamaan (riippuu tietysti valituista laatoista)? Meillä on Älvsbyn Lohiatar-talo ja nyt reilun vuoden asumisen jälkeen olen alkanut haaveilemaan laatoista kylppäriin. Lattiassa oleva muovimatto tuntuu tosi liukkaalta ainakin puolitoista vuotiaan taaperomme jalkojen alla ja ajattelin että josko klinkkerit eivät olisi niin liukkaita.
Kommentit (7)
Lisää kommentteja & vinkkejä toivon vielä.
ap
http://groups.msn.com/rd9ve1chj0jr6iof084t25qv70
Sieltä saa varmaan hyviä vinkkejä ja löytyy sellaisiakin, jotka ovat tuon tehneet.. Muovimaton päälle ei kyllä kannata laatoittaa, jollei ole täysin varma muovimaton kestävyydestä. Useimmat muovimatot reagoivat laastin kanssa ja kutistuvat hiukan, jolloin vesivahinko on valmis.. Samaten elastisetkaan saumauslaastit eivät kauaa kestä, jos pohjalla on hiukankin ' elävä' muovimatto.. Eli siis työn joutuu joka tapauksessa tekemään myöhemmin kunnolla, kun saumat hapertuu ja murtuu. Talomyyjän on helpo sanoa mitä vaan, koska heillähän ei vastuuta asiasta ole enää sen jälkeen, kun asukas on tehnyt taloonsa muutoksia omatoimisesti esim. juuri kylpyhuonetiloihin. Takuut kattavat vain alkuperäiset materiaalit ja rakenteet.
Muovimatto itsessään toimii vesieristeenä, mutta jos (ja kun) siihen jotain kutistumista tai hapertumista tulee, niin kyllä se mahdollinen vesieristyskerroskin on entinen sen jälkeen. www.rakentaja.fi on hyvä paikka kanssa, sieltä kysy niin vastaamme osiosta voi kysyä, jos joku kaihertaa mieltä :)
ehkä vakuutus korvaa, koska talopaketti on suunniteltu muovimatolle ja tapetille, ei laatalle.
onko teidän saunat millaisia, olen kuullut että ne on maailamn yksikertaisimmat ja halvan näköiset sekä karheat? onko kattolistat 1cm katosta? miksi? eikö ole oudonnäköistä???
En ole todellakaan mikään asiantuntija putkiasioissa mutta kiinnostais tietää kun sattui tämä ketju silmään. Eli onko vesiputket näkyvissä taloissanne esim. kylppärissä? Tämä vaan jäi mieleen kun katsoimme Älvsbytalojen esittelyvideota miehen kanssa. Itse en haluaisi että putket kulkevat näkyvissä.
Äiti_81, sauna on pieni eikä mitenkään " kruusattu" , yksinkertainen.
Flofer: kylppärissä putket menee pinnassa, lähellä lattian rajaa.
Asuttu kaksi vuotta Älvärissä ja suunnitellaan myös pesuhuoneen laatoitusta. Itse ajateltiin tehdä, mutta tuskin se ammattimiehellä teetettynäkään paljoa maksaa. Tuon voi tehdä aika monella tavalla. Talomyyjän mukaan voi laatoittaa suoraan maton ja tapetin päälle, mutta itse laitamme ainakin ylimääräisen vesieristekerroksen. Mikään muovimatto kun ei kestä laastia kuin 10-15 vuotta - sitten hapertuu. Laasti pitää olla elastista laatua. Epäilen vaan että jos jollain firmalla teettää, niin voivat vaatia lattiavalut ja seiniin uudet levytykset tms. vedoten vastuuseen.