Nyt tajusin, miksei naapurista kuulu kuin taaperon jäätävä itkuhuuto iltaisin..
Se äiti on niin ylirauhallinen lässyttäjä että lapsen ääni peittää sen alleen. Yleensä myös vain istuu kersan sängyn vierellä ja hyräilee hiljaa.. Huoh, onneksi tämäkin selvisi ennenkuin tein lasua lapsesta :D
- ap, taloyhtiön kyylä joka meni pimpottamaan ovikelloa kuunneltuaan taas 1,5h lapsen karjuntaa.
Kommentit (7)
Tuosta sun avauksesta tulee aika voimakkaasti rivien välistä se, että sen äidin pitäisi sun mielestä tehdä jotain muuta. Mitähän se olis?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta sun avauksesta tulee aika voimakkaasti rivien välistä se, että sen äidin pitäisi sun mielestä tehdä jotain muuta. Mitähän se olis?
No itse lapsettomana en tiedä mitä pitäisi tehdä mutta ainakaan lasta ei laiminlyöty, kuten pahimmissa skenarioissani kuvittelin.. kai hän omalla tavallaan vastasi lapsen hätään. -Ap
Niin, mitä sitten? Miten itse ajattelit opettaa lasta nukahtamaan itse omaan sänkyyn. Ei siinä auta välillä muuta kuin antaa lapsen väsyttää itseään huutamalla. Meillä ainakin lapsilla on ollut tapana kiukutella nukkumaan mennessä väsyneenä. Joo kuulostaa ehkä julmalta antaa lapsen huutaa mutta jos lapsella ei ole hätää ja olet vieressä vaikka juurikin hyräilemässä niin kyllä lapsi nopeasti rauhoittuu nukkumaan ja huutaminenkin loppuu aika nopeasti kun lapsi ymmärtää että sänkyyn laittaminen tarkoittaa nukkumaan menoa eikä sitä että äiti hylkää sinut tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse lapsettomana en tiedä mitä pitäisi tehdä mutta ainakaan lasta ei laiminlyöty, kuten pahimmissa skenarioissani kuvittelin.. kai hän omalla tavallaan vastasi lapsen hätään. -Ap
Omalla tavallaan... Voi jestas. Kannattaa pysyäkin lapsettomana
No miten olisit itse toiminut?
Mä en ole mikään ylirauhallinen lässyttäjä, mutta kun lapsi yliväsyneenä kiukkuaa, en tee muuta kuin istun vieressä turvallisena aikuisena ja annan pienen huutaa, silittelen jos lapsi antaa tai pidän kädestä. Ei siinä voi muuta tehdä, kuin antaa lapsen huomata että äiti on siinä.
Ei kyllä kannata muutenkaan tehdä lasua 1,5h iltaitkusta. Meillä ainakin itketään välillä hampaita pitkin yötä! Ja kun muutettiin niin vauva (4kk) itki jostain selittämättömästä syystä kaksi päivää!!, kuin koliikista kärsivä vauva.
huutaako sen äidin pitäis?