Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko rokotusmyönteinen vai rokotuskielteinen?

Vierailija
17.07.2016 |

Suhtaudutko myönteisesti vai kielteisesti rokotuksiin?

Oletko rokotusmyönteinen vai rokotuskielteinen?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te, jotka jätätte lapsenne rokottamatta olette mieltä siitä, että lapsenne menee jonnekin Afrikkaan tai ties minne ja saa siellä vaikkapa polion? Olisiko ihan vain, että oijoi, ej sitä pidäny dulla här i Österbotten, oijoi?

Oletko vähän simppeli?

Vierailija
22/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotemyönteinen, olen aina ollut.

Mun läheinen työkaveri on sairastanut lapsena polion, nyt jo eläkkeellä mutta liikuntavamman kanssa elänyt kokosenjälkeisen elämänsä.

Äitini sairasti sikalunssan syksyllä 2009. Oli sairaana yhteensä parikuukautta, josta sairaalassa toista viikkoa eristyksessä. Ärsyttää kun ihmiset aina vähättelee sikafluta pikkunuhaksi.

Ja tiedän yksittäiset tapaukset eivät ole syy olla rokotemyönteinen tai -vastainen, mutta rokotevastaiset aina perustavat vastaisuutensa henkilökohtaiseen kokemukseen, minä taas myönteisyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa selvittäisi korreloiko ja kuinka hyvin (itse)väitetty maahanmuuttokriittisyys rokotekriittisyyden kanssa?

Jotenkin on sellainen tunne että vahva korrelaatio saattaisi hyvinkin löytyä.

Mulla on sellainen vahva tunne ja havainto, että rokotefanaattisuus, suuntaan tai toiseen, korreloi hyvin maahanmuuttomyönteisyyden kanssa.

Vierailija
24/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kriittisiä muka, kielteisiä te olette aivan samalla tavalla kun maahanmuuttokriittiset on todellisuudessa maahanmuuttokielteisiä vaikka eivät kehtaa edes itselleen myöntää.

Rokotekriittinen perustaa näkemyksensä huuhaa-tietoon. Maahanmuuttokriittinen osoittaa humanitaarisen maahanmuuton olevan tutkitusti haitallista ja tehotonta. Työperäiseen maahanmuuttoon hän suhtautuu yleensä myönteisesti.

Sikainfuenssarokotteen haitat ovat pelkkää huuhaa-tietoa?

Ota ne lääkkeet, niin pääset joskus tämän pakkomielteesi yli.

Jos yhtään muistat sitä tilannetta missä päätettiin ryhtyä antamaan heikosti testattua rokotetta, niin ymmärrät ettei sen pohjalta voi vetää yleispäteviä johtopäätöksiä.

Pakkomielteitä minulla ei tietääkseni ole.

Vierailija
25/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että olen järkevä rokotusten suhteen. Lapseni saavat rokotteet, mutta kyllä minua kiinnosti myös saada tietoa näistä rokotuksista ja niitten tarkoitusperistä, ja esim. MPR annettiin vanhemman rokotusohjelman mukaan vasta 18kk iässä, kun tiesin odottaa voimakasta rokotusreaktiota, emmekä asu sellaisella paikkakunnalla, jossa olisi esim. Pakolaisten/maahanmuuttajien vuoksi kohonnut riski sairastua esim. Tuhkarokkoon. Uusiin rokotteisiin suhtaudun varauksella, mutta aina täytyy punnita haittojen ja hyötyjen suhdetta, ja esim. Kausi-influenssarokotteen olen ottanut välillä itsekin. Pidän edesvastuuttomana henkilöä, joka jättää lapsensa rokottamatta, esim. Tetanus on hirvittävä infektio, mutta helposti ehkäistävissä, ja siltä ei edes mikään laumasuoja varjele, kyllä pitää vanhemman suorastaan vihata lastaan, jos sellaiselle haluaa lapsensa altistaa tieten tahtoen.

Vierailija
26/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristää muuten tulosta huomattavasti, että vaihtoehto kriittinen (ottaa osan rokotuksista) puuttuu. Surkea kysely, onko tarkoitus tahallaan vääristää tulosta? Kriittinen saattaa helposti jättää vastaamatta kokonaan sopivan vaihtoehdon puuttuessa.

Tosin eipä äänestykset ole kovin luotettavia muutenkaan, itse olen äänestänyt myönteisyyden puolesta noin parikymmentä kertaa proxyn kautta.

Vierailija
27/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa selvittäisi korreloiko ja kuinka hyvin (itse)väitetty maahanmuuttokriittisyys rokotekriittisyyden kanssa?

Jotenkin on sellainen tunne että vahva korrelaatio saattaisi hyvinkin löytyä.

Tämä ei kyllä tunnu todennäköiseltä ainakaan oman mutun perusteella, joka perustuu tietenkin vain stereotyyppeihin, koska en itse tunne kumpiakaan kriitikoita. Mulla on aito kupla.

Vierailija
28/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille kriittistä ajattelua ja asioihin perehtymistä ihan yleisesti.

Vierailija
29/29 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille kriittistä ajattelua ja asioihin perehtymistä ihan yleisesti.

Periaatteessa samaa mieltä. Mutta pitää myös ymmärtää oma rajallisuutensa ja se, että internet täynnä kaikenlaista tuubaa, jolla ei ole mitään tekemistä tutkitun tiedon kanssa. Kun oikean asiantuntijan ja huuhaa-tuntijan sana on vastakkain, on viisasta luottaa ensinmainittuun.