Lopetin suositusten seuraamisen ja olen laihtunut jo 5kg
Ryhdyin siis vihdoinkin kuuntelemaan omaa kehoani ja sille sopivaa rytmiä. Aamupalaa en syönyt edes lapsena ilman itkua ja hampaiden kiristystä, ei vaan yksinkertaisesti ollut nälkä heti herättyäni, eikä ole vieläkään (olen nyt 34v). Kasvissyöjä olen ollut jo pari vuosikymmentä, nyt vihdoin lakkasin miettimästä syönkö varmasti sen puoli kiloa vihanneksia päivässä, onko se hedelmäsokeri pahaksi maksalle, syönkö liian harvoin jne. Ja olo on loistava, energinen, hyvä!
Esimerkki parilta päivältä:
Eilen heräsin klo 9. Aamukahvia meni pari kuppia ja n. puoli litraa vettä. Klo 17 söin banaanin ja kolme palaa suklaata. Klo 19 pala itseleipomaani kasvispiirakkaa (sipuli, paprika, tomaatti, pinaatti), salaattia ja ruisleipä juustolla. Klo 22 puolikas muna-riisipasteija ja mansikoita+puolikas banaani maustamattoman jogurtin seassa.
Toissapäivänä heräsin jo klo 5, "aamiaisen" söin klo. 14; pieni tomaatti-mozzarellapiirakka (kaupan) ja kaksi persikkaa. Klo 21 pääateria, eli puoli pussia nuudeleita, kolme keitettyä porkkanaa, valkosipuli-juustosämpylä juustolla ja kurkulla, lasi maitoa, kaksi pinaatti-fetarullaa ja pala vaniljajäätelöä vadelmien kera.
Missään vaiheessa en ole kärsinyt nälästä, ja unikin tulee hyvin kun on maha sopivasti täynnä :)
Pointtini on se, etteivät ne viralliset ravintosuositukset nyt vaan sovi kaikille. 5kg on lähtenyt parissa viikossa, nyt olen 166/60, luultavasti pari kiloa saattaa vielä lähteä, mutta siihen se jää, "oma painoni" on n.55-58kiloa. Eikös se Välimeren maissa syö päivän pääateria todella myöhään? Itse ainakin ulkomailla matkaillessa katselin, että perheet tulivat ravintolaan syömään siinä vaiheessa, kun me lähdettiin hotellille viemään muksua nukkumaan.
Tämä on hyvä tämä :)