Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelivetoisella autolla ajavat...

Vierailija
17.07.2016 |

Oletteko aivan varmoja siitä että autonne todellakin vetää kaikilla neljällä? Nimittäin valtaosa noista järjestelmistä on jotain muuta kun myyntipuheet väittää.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Lukittelu nelivetoiseksi tai vajaavetoiseksi riippuu täysin siitä, onko autossa tasauspyörästön lukko vai ei.

Vierailija
2/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattu on vetisellä/mutaisella metsätiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Vierailija
4/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. HJ-61:ssa vakiovarusteena kaikki mahdolliset lukot ja "säädettävissä" tarpeen mukaan. Kompressorilla toki eikä mitään sähköhäröilyä.

Vierailija
5/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätte varmaan että renkaat on tässäkin tapauksessa ratkaisevassa asemassa. Takaveto hyvillä nastarenkailla toimii paremmin kun mikä tahansa neliveto kitkoilla. Katsokaas kun vedolla ei ole mitään merkitystä jos renkaat ei pidä.

Vierailija
6/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä rohkenen epäillä nastarenkaitten pito- ja vetotehoa noillakin hillanjänkillä, joille meidänkin nelivedolla matkataan.

Voi olla vähän toinen juttu ns. citymaastureissa, mutta kun maalla käännetään napalukot kiinni, niin kyllä kulkee. Totta muuten, että takarenkaissa ei napalukitusta ole meidänkään autossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä rohkenen epäillä nastarenkaitten pito- ja vetotehoa noillakin hillanjänkillä, joille meidänkin nelivedolla matkataan.

Voi olla vähän toinen juttu ns. citymaastureissa, mutta kun maalla käännetään napalukot kiinni, niin kyllä kulkee. Totta muuten, että takarenkaissa ei napalukitusta ole meidänkään autossa.

No jos on napalukko niin voidaan jo puhua oikeasta nelivedosta. Vai?

Vierailija
8/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliveto lisää polttoaineen kulutusta joten ehkä hyväkin ettei se ole koko ajan päällä.....

Vierailija
10/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kesäisin takavedolla ja talvisin nelivedolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Vierailija
12/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Juuri sanoinkin: KEHITYSTYÖ. Tuohon tarvitaan vain uusi softaversio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Juuri sanoinkin: KEHITYSTYÖ. Tuohon tarvitaan vain uusi softaversio.

Ja juuri tuo uusi softaversio on ollut "kehitteillä" jo vuosikausia.

Vierailija
14/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Juuri sanoinkin: KEHITYSTYÖ. Tuohon tarvitaan vain uusi softaversio.

Ja juuri tuo uusi softaversio on ollut "kehitteillä" jo vuosikausia.

Monessa suomalaisessa lehdessä mm. TM ja Tuulilasi on testattu noita 4-veto maastureita viime vuosina. Laitapa niistä linkki missä lehdessä Honda CR-V:ssä on uupunut neliveto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. HJ-61:ssa vakiovarusteena kaikki mahdolliset lukot ja "säädettävissä" tarpeen mukaan. Kompressorilla toki eikä mitään sähköhäröilyä.

HJD-90👍

Vierailija
16/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Juuri sanoinkin: KEHITYSTYÖ. Tuohon tarvitaan vain uusi softaversio.

Ja juuri tuo uusi softaversio on ollut "kehitteillä" jo vuosikausia.

Monessa suomalaisessa lehdessä mm. TM ja Tuulilasi on testattu noita 4-veto maastureita viime vuosina. Laitapa niistä linkki missä lehdessä Honda CR-V:ssä on uupunut neliveto?

Eikö tuo video ole tarpeeksi uusi? Siinä testataan vm. 2014 olevaa CR-V:tä.

En tunne TM:n ja Tuulilasin testejä, mutta ainoa luotettava tapa testata neliveto on laittaa etu- ja takapyörät pyörivälle alustalle ja katsoa jos auto lähtee liikkeelle. Muut testit antaa enemmän tai vähemmän mahdollisuuksia kikkailla renkaiden ja kuorman kanssa.

CR-V lienee tuorein esimerkki harhauttamisesta. Ongelma on ollut tiedossa eri merkeissä jo ainakin 90-luvulta.

Vierailija
17/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Juuri sanoinkin: KEHITYSTYÖ. Tuohon tarvitaan vain uusi softaversio.

Ja juuri tuo uusi softaversio on ollut "kehitteillä" jo vuosikausia.

Monessa suomalaisessa lehdessä mm. TM ja Tuulilasi on testattu noita 4-veto maastureita viime vuosina. Laitapa niistä linkki missä lehdessä Honda CR-V:ssä on uupunut neliveto?

Eikö tuo video ole tarpeeksi uusi? Siinä testataan vm. 2014 olevaa CR-V:tä.

En tunne TM:n ja Tuulilasin testejä, mutta ainoa luotettava tapa testata neliveto on laittaa etu- ja takapyörät pyörivälle alustalle ja katsoa jos auto lähtee liikkeelle. Muut testit antaa enemmän tai vähemmän mahdollisuuksia kikkailla renkaiden ja kuorman kanssa.

CR-V lienee tuorein esimerkki harhauttamisesta. Ongelma on ollut tiedossa eri merkeissä jo ainakin 90-luvulta.

Ainoa luotettava tapa sinun mielestäsi. Miksi se kuitenkin toimii ihan käytännön tilanteissa mm. talvella? Kun neliveto siinä menee päälle, näen sen merkkivalosta ja hups, olen ajanut pois ongelmapaikasta.

Vierailija
18/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä on nyt yksi linkki vuodesta 2007 minkä googlasin: http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t4563/

"Neliveto edelleen jotakuinkin markkinoiden heikoiten toteutettu." (...) "Minkään sortin lukkoja tuossa ei ole akselistojen yhteydessä".

Eikö ketjun toisessa viestissä todeta että tasauspyörästön lukko ratkaisee.

Vierailija
19/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ette voikaan. Honda CR-V on esimerkki jossa valmistaja viilaa ostajaa linssiin aivan surutta.

Täällä Honda CR-V:n omistaja.

Tietenkin autolehtiä lukemalla ja kuvittelemalla ettei Honda tee mitään kehitystyötä, voi kuvitella tuollaista linssiin viilausta.

Talvella olen CR-V:llä päässyt sellaisista rampeista ja muista lumisista ja jäisistä paikoista liikkeelle ettei varmasti pääse etu- tai takavetoisella autolla. Ja korjauksia on ollut tasan 0 toisin kuin mm. saksanseisojien rakkineissa.

Juuri sanoinkin: KEHITYSTYÖ. Tuohon tarvitaan vain uusi softaversio.

Ja juuri tuo uusi softaversio on ollut "kehitteillä" jo vuosikausia.

Monessa suomalaisessa lehdessä mm. TM ja Tuulilasi on testattu noita 4-veto maastureita viime vuosina. Laitapa niistä linkki missä lehdessä Honda CR-V:ssä on uupunut neliveto?

Eikö tuo video ole tarpeeksi uusi? Siinä testataan vm. 2014 olevaa CR-V:tä.

En tunne TM:n ja Tuulilasin testejä, mutta ainoa luotettava tapa testata neliveto on laittaa etu- ja takapyörät pyörivälle alustalle ja katsoa jos auto lähtee liikkeelle. Muut testit antaa enemmän tai vähemmän mahdollisuuksia kikkailla renkaiden ja kuorman kanssa.

CR-V lienee tuorein esimerkki harhauttamisesta. Ongelma on ollut tiedossa eri merkeissä jo ainakin 90-luvulta.

Ainoa luotettava tapa sinun mielestäsi. Miksi se kuitenkin toimii ihan käytännön tilanteissa mm. talvella? Kun neliveto siinä menee päälle, näen sen merkkivalosta ja hups, olen ajanut pois ongelmapaikasta.

Oletko Hondan palkkalistoilla vai rölläätkö? Ei siinä mitään, täältä pesee.

Katsos kun ongelman ydin nimenomaan on nuo puolivillaiset järjestelmät jotka kytkee nelivedon päälle aina tarvittaessa. Ainoat oikeat nelivedot on joko jatkuvia tai erikseen napalukituksella kytkettäviä.

Vierailija
20/39 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neliveto aina vetää tuplasti paremmin kun pelkkä etu-tai takaveto.

Noissa vetää periaatteessa vain yksi pyörä ja nelivedoissa aina vähintään kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän