Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 3kk - äidin sormien niveleet puutuneet. Reima?

Vierailija
16.07.2016 |

Aamuisin kestää n. tunti saada sormet liikkumaan kunnolla. Pikkurillit ja nimettömät eivät välttämättä ole käyttökelpoisia koko päivänä. Kävin yksityisellä lääkärillä ja sain vaivaan Panadolia (!!). Yllätysyllätys, tästä ei ollut yhtään apua. Muita pikkulapsiäitejä, joilla ollut sama vaiva? Mitä tämä on?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Reuma

Vierailija
2/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reima

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama. Ja kipeät oli myös. Otettiin reumatesti kun vauva oli 4kk mut ei näkynyt mitään. Olen jälkikäteen miettinyt olisiko voinut olla borrelioosia. Mun nivelet jäi pysyvästi kyllä suuremmiksi ja kengänkokokin kasvoi numerolla.

Vierailija
4/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kuitenkaan.

Vierailija
5/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys jostain syystä aiheuttaa kolotusta nivelissä

Vierailija
6/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja imetys löysyttävät niveliä, mulla menee helposti sellaisiin lukkoasentoihin just sormet, että hetken saa pyöritella, että saa toimimaan. Kunnon luuttuaminen rätillä on lähes mahdotonta.

Vierailija
7/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vauva- ja pikkulapsiaikana nivelvaivoja, syytä ei löydetty. Toki reumakokeet (makin meinasin kirjoittaa reimakokeet :D) kannattaa ottaa, mutta älä vielä hätäile. Syö kunnolla rasvaa ja jos ole kova liikkumaan, himmaile vähän. Siis liikuntahan tekee tietenkin hyvää, mutta nivelet kärsivät raskausaikana, eikä se korjaannu ihan hetkessä. Lempeä ja rauhallinen liikunta on hyväksi. Mäkin olen joutunut lopettamaan kahvakuulan.

Vierailija
8/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kutonen on oikeassa, oottakaa että imetys on ohi ja sit tutkimuksiin jos vaiva jatkuu. T. Reumaatikko-äiti

Vierailija
9/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt aamuisin liikkumaan ja lueskelin että imetyksen aikana hivenaineet voi olla nollissa. Niinpä vedin sen sortin vitamiinit naamaani. Myöhemmin selvisi että mulla oli kilpirauhasen tulehdus ja sen myötä tuli vajis.

Vierailija
10/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kilpirauhasen vajaatoiminta. Aika tavallista synnytyksen jälkeisissä hormonisekoiluissa. Tarkistuttaisin kilpirauhasarvot.

Vierailija
11/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reima vai Ticket?

Vierailija
12/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samaa vaivaa kaikkien kolmen lapsen kanssa. Alkaa just sormien nivelistä, leviää myöhemmin myös ranteisiin, nilkkoihin ja kyynärpäihin. Varsinkin aamuisin kaikki nuo oli niin voimattomia ja arkoja, ettei tahtonut pystyä vauvaa nostelemaan. Tai edes kunnolla kävelemään.

Itsekin mietin just reumaa, mutta lääkärit eivät ottaneet siihen mitään kantaa. Kokeilin myös kaikki mahdolliset magnesiumit, kalkit, sinkit, eri vitamiinit, raudan ja mitähän kaikkea vielä, mutta aika oli ainoa joka auttoi. Vaiva alkoi siis helpottaa joskus vauvan ollessa 7-8 kk. Olenkin sitten päätellyt, että varmaan siinä on ollut imetys, hormonit, yövalvomiset tai liikunnan vähyys. Tai kaikki nio yhdessä.

Mutta tosiaan kolme kertaa ollut oireet ja joka kerta aikanaan loppuneet. Että anna ajan vain kulua. Mutta tiedän kyllä miten raivostuttavaa tuo on ja miksei kukaan voi auttaa. Kokeile myös ranteiden ja sormien venyttelyä iltaisin, siitä voi olla vähän apua seuraavaan aamuun.

Vierailija
13/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla käsissä turvotusta? Mulla jo raskausaikana alkoi turvotus käsissä, ensin perus sormukset puristaa eikä mahdu, sitten alkoi sormien puutuminen. Tästä noin viikko alkoi yöllinen käsien (sormien särky), esim nimetön menee yöllä "jumiin" sen isomman nivelen kohdalta. Herään särkyyn ja joudun toisella kädellä auttamaan, jotta sormet taipuvat. Hetken vetreytyksen, pyörittelyn ja ylhäällä pitämisen jälkeen auttaa ja unet jatkuvat. Johtuu käsittääkseni rannekanavan ahtaudesta, joka tässä tapauksessa johtuu turvotuksesta. Rinnat muuttuvat -> nestekierto käsissä häiriintyy, kun painavat -> turvotus. Kokeile lymfaterapiaa, se saattaisi auttaa.

Olettaen siis että turvotusta on.

Vierailija
14/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reima vai Ticket?

Voisi se olla myös Molo.

Vierailija
15/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla käsissä turvotusta? Mulla jo raskausaikana alkoi turvotus käsissä, ensin perus sormukset puristaa eikä mahdu, sitten alkoi sormien puutuminen. Tästä noin viikko alkoi yöllinen käsien (sormien särky), esim nimetön menee yöllä "jumiin" sen isomman nivelen kohdalta. Herään särkyyn ja joudun toisella kädellä auttamaan, jotta sormet taipuvat. Hetken vetreytyksen, pyörittelyn ja ylhäällä pitämisen jälkeen auttaa ja unet jatkuvat. Johtuu käsittääkseni rannekanavan ahtaudesta, joka tässä tapauksessa johtuu turvotuksesta. Rinnat muuttuvat -> nestekierto käsissä häiriintyy, kun painavat -> turvotus. Kokeile lymfaterapiaa, se saattaisi auttaa.

Olettaen siis että turvotusta on.

Mullakin on nyt esiintynyt tuota vastaavaa nyt loppuraskaudessa. Käteni eivät näytä kovin turvonneelta, mutta yöllinen puutuminen ja nipistely taitaa kuitenkin johtua siitä. Kuulemma on ihan normaalia ja johtuu turvotuksen aiheuttamasta rannekanavaoireyhtymästä eli ranteen hermot jäävät pinteeseen. Tämän pitäisi mennä ohi, kun turvotus lakkaa.

Vierailija
16/16 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rannekanava-ahtaumaa joka alkoi raskauden ailana, ollut nyt 2 vuotta eikä helpota. Kannattaa ottaa tosissaan kivut, käy tosi tuskalliseksi pidemmän päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme