Kesäloma alkaa, tuleekohan ihan katastrofi ?
Vähän huonoja kokemuksia lomailusta viime vuosilta. Viime kesänä olin juuri saanut laihdutusurakan valmiiksi ja piti pysyä saavutetuissa painossa. Juu, ei tullutkaan kuin 4 kg ylipainoa 4 viikossa. Niiden pudottaminen vaati noin 50 salikäyntiä ja tanssituntia sekä paluuta pienennettyihin ruoka-annoksiin. Toissa kesänä taas meni vähän yli se viinan kanssa touhuaminen. Sattui hyvät kelit, tuli istuttua terassilla ja hyvän ruuan kanssa vähän viiniä/siideriä, ulkomaan matkalla join joka päivä jne. Sitä edellisenä kesänä 2013 sain jo ennen loman alkua mojovat ylinopeussakot (nopeusraj. oli 80, mutta luulin sen olevan 100 aluetta ja ajoin tutkaan 107 km/h). Jouduin lainaamaan rahaa sakkoa varten, koska olin just maksanut ulkomaanmatkan. Ulkomailla olin 2 vkoa reissussa lähes nollabudjetilla. Lennot ja majoitus ja aamiainen oli maksettu kyllä, mutta kaikesta muusta tingin. Ihan pelottaa jo, miten sitä tänä kesänä pystyy mokaamaan kesälomansa! Onko kenelläkään muulla kesälomalla itsehillinnän ongelmaa tai aina sattuu ja tapahtuu?
Kommentit (2)
Ihan normaalia, että lomalla lipsuu ruuan ja viinan kanssa. Suomessa on aika ryppyotsaista menoa työelämässä. Meillä ainakin ilotonta ja totista. Lomalla voi ottaa iisimmin.
Pitäiskö sinun vain luopua kesälomista ja painaa työtä vuosi läpeensä. Aika ahdistavilta kuulostavat lomasi :)