Apua mitä teen? Avain jäi kotiin ja alaovi on lukossa!
Unohdin siis kotiavaimet asuntooni ja meidän taloyhtiössä kerrostalojen ulko-ovet menee ilta yhdeksältä lukkoon. Asun aika syrjäisellä seudulla ja olen odottanut ulkona oven vieressä varmaan vartin jo eikä ketään näy missään! Kännykästä loppuu kohta akku enkä halua jäädä koko yöksi ulo! Kertokaa joku miten pääsen sisälle haluan kotiin! Ja tää ei ole provo näin voi ihan oikeasti käydä joten neuvoja kiitos.
Kommentit (26)
Soita huoltoyhtiö avaamaan? Jos ei akku riitä niin odota että joku tulee ja pyydä puhelinta lainaan.
Ovessa ei ole mitään lappua huoltoyhtiöstä eikä mulla ole niiden numeroa. Mutta katson googlesta. Kiitos!
Mä menisin hotelliin ja soittaisin huoltoyhtiölle arkena ja päiväsaikaan. Se oven avaus maksaa helposti sen 300 euroa.
kiipeä partsille ja riko ikkuna. eikö sussa oo ripaustakaan tartsanin verta
Vierailija kirjoitti:
Mä menisin hotelliin ja soittaisin huoltoyhtiölle arkena ja päiväsaikaan. Se oven avaus maksaa helposti sen 300 euroa.
En oo kyllä ikinä kuullu että oven avaus maksaisi 300 euroa. Täällä maksaa päivisin 20e ja öisin ja viikonloppuisin 40e, edellisessä kämpässä päivisin 40e ja öisin 60e.
kai siel joku baari tai huoltoasema on auki? kaikilla on netti nykyisin voit varmaan lainata heidän puhelimiaan.
En oikein löydä oikeaa numeroa minne pitäisi soittaa..osaako joku neuvoa oon huono näissä asioissa. Ja rahaa mulla ei ole mukana enkä voi kiivetä partsille, asun kolmannessa kerroksessa.
Ap
Mene vuokranantajan verkkosivuille ja etsi sieltä huoltoyhtiön numero.
Onko talossa parvekkeita? Kokeile koputtaa jonkun parvekkeen oveen jos on maan tasalla, tai jos joku tulee tupakalle niin huhuilla ja selität tilanteen ja pyydät, josko voisivat etsiä jostakin huoltoyhtiön numeron (rappukäytävässä taitaa olla aika useissa taloyhtiöissä) ja soittaa avaamaan oven tai antaa numeron sinulle. Sinun pitää sitten todistaa henkkareilla asuvasi kämpässä, kun on avannut oven jos ei ole henkkareita taskussa mukana.
Vierailija kirjoitti:
En oikein löydä oikeaa numeroa minne pitäisi soittaa..osaako joku neuvoa oon huono näissä asioissa. Ja rahaa mulla ei ole mukana enkä voi kiivetä partsille, asun kolmannessa kerroksessa.
Ap
Soita naapurille, että avaa sulle oven ;)
Sinkkumies
Jos ymmärsin näistä lähtötiedoista niin alaovet on lukossa. Mutta onko myös yläovi lukossa? Vai onko eri avaimet joka oveen? Ah, niin paljon avoimia kysymyksiä. Itse tekisin varmaan niin että kävelisin koko yön jotta pysyy lämpimänä ja aamulla sitten pähkäilisin uudestaan.
kysyt nollakakkosesta naapurin nimellä ja osoitteella sen numeron ja soitat sille.
Rapussa on luultavasti huoltoyhtiön numero, sitten soitat sinne. Ja jatkossa pidät sen puhelimessa.
Sinkkumies
Noniin löysin sen numeron ja huoltoyhtiön mies tulee avaamaan oven. Kiitos kaikille jotka auttoivat! <3
Koita tähyillä ovesta rappuun, näkyykö asukastaululla / ilmoitustaululla sitä huoltoyhtiön numeroa.
Joskus se huollon numero on niitattuna roskiskatokseen yms.
Sinkkumies
No mitä se käytävään pääseminen hyödyttää? Sulla ei ole avainta, niin et pääse kuitenkaan kotiin
Vierailija kirjoitti:
No mitä se käytävään pääseminen hyödyttää? Sulla ei ole avainta, niin et pääse kuitenkaan kotiin
No kyllähän se huoltomies avaa myös asunnon oven, ei tarvii käytävään jäädä.
Mut kyl mä silti sinne baariin viel menisin..
No soitat tietysti ovenavaajan paikalle huoltoyhtiöstä, numero on varmaan jossain tarrassa ulko-ovessa tai googleta.